Cel badania
Celem zgłaszanego projektu jest rozpoznanie i próba opisania wybranych aspektów determinujących skuteczność działań strategicznych przedsiębiorstw oraz zachowań klientów w Metaversum w kontekście zrównoważonego rozwoju.
Opis badania
2022
W ramach zadania przeprowadzono badania użytkowników Metaversum zdefiniowanych jako próba Polaków w wieku 16+ będących użytkownikiem Metaverse, który w ciągu ostatnich 3 miesięcy: (1) Co najmniej raz w perspektywie ostatnich 3 miesięcy korzystał z awatara lub (2) Co najmniej raz w perspektywie ostatnich 3 miesięcy socjalizował się (np. rozmawiał etc.) w wirtualnych światach (3) Co najmniej raz w perspektywie ostatnich 3 miesięcy kupił coś w świecie wirtualnym. Badanie ilościowe. CAWI - ankieta internetowa, realizowana na panelu IQS Opinie.pl Wielkość próby: N=600. Czas wywiadu: 30 minut. Zebrane podczas wywiadów dane empiryczne zostały poddane analizie i zostaną wykorzystane w kolejnych latach realizacji projektu.
2023
W Roku 2023 przeprowadzono badania organizacji aktywnych w środowiskach Metaversum. Badanie zostało zrealizowane za pomocą metody wywiadów telefonicznych (CATI). Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez SGH i konsultowany z agencją SW Research. Ogólnopolska próba, badanie przeprowadzone wśród organizacji korzystających ze środowisk Metaversów N=300. Badanie zostało zrealizowane w dniach 05.08 – 31.08 2023 roku metodą wywiadów telefonicznych (CATI).
Zebrane podczas wywiadów dane empiryczne zostały poddane analizie i zostaną wykorzystane w ostatnim roku realizacji projektu.
Kierownik zespołu
- Rafał Kasprzak
Członkowie zespołu
- Małgorzata Bombol
- Tomasz Dąbrowski
- Alicja Krzepicka
- Michał Lutostański
- Remigiusz Orzechowski
- Aneta Siejka dr Marek Szajczyk
- Nikodem Sarna
- Włodzimierz Szpringer
- Dariusz Danilewicz
- Tymoteusz Doligalski
- Wojciech Kurowski dr Tomasz Niedziółka