Platformy w biznesie międzynarodowym

Cel badania

Dynamiczny rozwój gospodarki opartej na platformach tworzy nowy krajobraz gospodarki globalnej i wpływa na życie obywateli na całym świecie (Evans & Gawer, 2016, s. 23). Celem badania jest pokazania wpływu ekosystemu platformy na przebieg procesu internacjonalizacji i jego roli w biznesie międzynarodowym.

Opis badania

Udowodnienie tezy badawczej, że o roli ekosystemu platformy w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa decydują podstawowe cechy platformy. Są to: a) współdzielone zasoby, b) modułowa architektura platformy, c) efekty sieciowe. Cechy te nie są rozłączne ale względem siebie współzależne. Decydują one o charakterze łączności i współzależności przedsiębiorstw wielonarodowych z ich zagranicznymi partnerami oraz umożliwiają tworzenie wartości transgranicznej, z jednoczesnym wykorzystaniem powiązanych z nią efektów sieciowych.

Kierownik zespołu

Małgorzata Poniatowska-Jaksch

Członkowie zespołu

Projekt realizowany przez kierownika.


Mikroprojekt bezkosztowy

Kierownik projektu:
dr hab. Małgorzata Poniatowska-Jaksch, prof. SGH
Data realizacji:
Marzec 2022 - Grudzień 2022
Kategoria według klasyfikacji Web of Science: Economics :
Management
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Instytut Rynków i Konkurencji
.