Przedmiotem badania była eksploracja postrzegania SGH wśród licealistów, z których potencjalnie rekrutuje się populacja studentów SGH, a także zbadanie rozpoznawalności marki, jaką jest SGH. Celem badania było uzyskanie opinii licealistów na temat chęci oraz motywacji do ewentualnego studiowania na SGH. Badanie miało dostarczyć informacji pozwalających na stworzenie strategii świadomości marki (brand awareness), która umożliwi dotarcie do najlepszych uczniów i wskazanie sposobów zachęcających do podjęcia studiów na SGH.
Badania były realizowane w ramach podejścia mieszanego, czyli z wykorzystaniem zarówno badań jakościowych (wywiady jakościowe), jak i badań ilościowych (badania ankietowe). Zdecydowano się na losowanie szkół do badania na podstawie Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych Ministerstwa Edukacji Narodowej. Poznanie opinii na temat uczelni przeprowadzono z wykorzystaniem ankiety internetowej, którą przekazano uczniom przedostatnich i ostatnich klas wylosowanych szkół.
Dodatkowo pogłębiono uzyskane informacje za pomocą zogniskowanych wywiadów grupowych (focus) z wybranymi uczniami wybranych szkół, którzy spontanicznie rozpoznają markę SGH.