Celem projektu jest opracowanie materiałów dydaktycznych, które pozwolą nauczycielom z państw Europy Środkowej i Wschodniej na podejmowanie na swoich zajęciach tzw. “trudnych tematów”. Materiały zostaną opracowane w języku angielskim, a następnie przetłumaczone na języki narodowe partnerów projektu. Obok materiałów dydaktycznych w projekcie przewidziane są zajęcia warsztatowe i treningi dla nauczycieli, studentów pedagogiki i członków organizacji pozarządowych.
W ramach projektu przewiduje się utworzenie: trzech kursów typu MOOC na temat islamu, gender i radykalizacji praktycznego przewodnika dla nauczycieli, zestawu materiałów dla nauczycieli, dwóch kursów e-learningowych na temat pracy z osobami ze zróżnicowanym kontekstem kulturowym i narodowym (cudzoziemcami i mniejszościami). Projekt realizowany jest w konsorcjum czterech uczelni z Europy Środkowej i Wschodniej: Tartu Ulikool (Uniwersytet Dorpacki; Estonia), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Univerzita Hrades Králové (Uniwersytet Hrades Králové, Czechy) Közép-Európai Egyetem (Uniwersytet Środkowoeuropejski, Węgry).