Cel badania
Analiza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w XXI wieku.
Opis badania
Celem ogólnym 3-letnich badań była analiza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w XXI wieku.
W ramach dotychczas prowadzonych badań zrealizowano następujące cele poznawcze: zidentyfikowano i podjęto próbę oceny praktyk przedsiębiorstw w zakresie społecznej odpowiedzialności/nieodpowiedzialności menedżerów, zidentyfikowano programy, narzędzia oraz działania stosowne w ramach realizowanej strategii społecznej odpowiedzialności (ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej), określono korzyści związane z re realizacją strategii społecznej odpowiedzialności dla poszczególnych grup interesariuszy oraz wpływu prowadzonych działań na rozwijanie wzajemnych relacji, jak również rozpoznano ekonomiczne konsekwencji zjawisk społecznej odpowiedzialności i nieodpowiedzialności biznesu. Dodatkowo, przeprowadzono analizę europejskiego rynku inwestycji społecznie odpowiedzialnych oraz zaproponowano Narodowy Indeks Inwestycji Społecznie Odpowiedzialnych (NISRI).
Do osiągniętych celów praktycznych możemy zaliczyć: poszerzenie zakresu dostępnej dla menedżerów wiedzy odnoszącej się do ekonomicznych konsekwencji społecznie odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych zachowań przedsiębiorstw, określenie wartości i struktury europejskiego rynku SRI, określenie udziału poszczególnych krajów europejskim w poszczególnych strategiach inwestycji społecznie odpowiedzialnych, identyfikację krajów europejskich o największym udziale w europejskich i światowych indeksach społecznej odpowiedzialności, czy opracowanie zaleceń dla przedsiębiorstw turystycznych dotyczących wdrażania oraz realizacji strategii społecznej odpowiedzialności ze szczególnym uwzględnieniem możliwości rozwijania relacji z interesariuszami w ramach prowadzonych działań o charakterze społecznym i środowiskowym.
Kierownik zespołu
- Magdalena Mikołajek-Gocejna
Członkowie zespołu
- Tomasz Dąbrowski
- Maria Johann
- Alicja Krzepicka
- Katarzyna Majchrzak