Społeczna odpowiedzialność biznesu w XXI wieku (2021 r.)

Cel badania

Analiza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w XXI wieku.

Opis badania

Celem ogólnym 3-letnich badań była analiza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w XXI wieku.

W ramach dotychczas prowadzonych badań zrealizowano następujące cele poznawcze: zidentyfikowano i podjęto próbę oceny praktyk przedsiębiorstw w zakresie społecznej odpowiedzialności/nieodpowiedzialności menedżerów, zidentyfikowano programy, narzędzia oraz działania stosowne w ramach realizowanej strategii społecznej odpowiedzialności (ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej), określono korzyści związane z re realizacją strategii społecznej odpowiedzialności dla poszczególnych grup interesariuszy oraz wpływu prowadzonych działań na rozwijanie wzajemnych relacji, jak również rozpoznano ekonomiczne konsekwencji zjawisk społecznej odpowiedzialności i nieodpowiedzialności biznesu. Dodatkowo, przeprowadzono analizę europejskiego rynku inwestycji społecznie odpowiedzialnych oraz zaproponowano Narodowy Indeks Inwestycji Społecznie Odpowiedzialnych (NISRI).

Do osiągniętych celów praktycznych możemy zaliczyć: poszerzenie zakresu dostępnej dla menedżerów wiedzy odnoszącej się do ekonomicznych konsekwencji społecznie odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych zachowań przedsiębiorstw, określenie wartości i struktury europejskiego rynku SRI, określenie udziału poszczególnych krajów europejskim w poszczególnych strategiach inwestycji społecznie odpowiedzialnych, identyfikację krajów europejskich o największym udziale w europejskich i światowych indeksach społecznej odpowiedzialności, czy opracowanie zaleceń dla przedsiębiorstw turystycznych dotyczących wdrażania oraz realizacji strategii społecznej odpowiedzialności ze szczególnym uwzględnieniem możliwości rozwijania relacji z interesariuszami w ramach prowadzonych działań o charakterze społecznym i środowiskowym.

Kierownik zespołu

  • Magdalena Mikołajek-Gocejna

Członkowie zespołu

  • Tomasz Dąbrowski
  • Maria Johann
  • Alicja Krzepicka
  • Katarzyna Majchrzak 
Kierownik projektu:
dr hab. Magdalena Mikołajek-Gocejna, prof. SGH
Dofinansowanie dla SGH:
5 000 PLN
Wartość projektu:
5 000 PLN
Instytujca finansująca:
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Data realizacji:
Marzec 2021 - Grudzień 2021
Kategoria według klasyfikacji Web of Science: Economics :
Management
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Instytut Zarządzania Wartością
.