Cel badania
Główny cel badania to ocena zdolności adaptacyjnej strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw turystycznych w warunkach pandemii COVID-19. Problem badawczy dotyczy zdolności adaptacji przedsiębiorstw turystycznych do zmieniających się uwarunkowań rynkowych spowodowanych pandemią. W obliczu głębokiego kryzysu na rynku turystycznym wywołanego pandemią wiele przedsiębiorstw turystycznych ogłosiło upadłość bądź walczy o przetrwanie. Istnieją jednak firmy, które dostosowały realizowaną strategię do zmieniającego się otoczenia zewnętrznego i wykorzystały kryzys do wprowadzenia zmian strategicznych umożliwiających wzmocnienie pozycji firmy po pandemii. Przyjęto założenie, że przedsiębiorstwa turystyczne realizujące strategię CSR posiadają zdolność strategicznej adaptacyjności do zmian zachodzących w otoczeniu oraz sytuacji kryzysowych na rynku.
Opis badania
W badaniu wykorzystana będzie metoda studium przypadku wybranego przedsiębiorstwa turystycznego realizującego strategię CSR. Przeprowadzona zostanie analiza dokumentów obejmujących m.in.: raporty roczne, strategię zrównoważonego rozwoju, raporty zrównoważonego rozwoju i sprawozdania finansowe z lat 2020 i 2021.
Kierownik zespołu
- Maria Johann
Członkowie zespołu
Projekt realizowany przez kierownika.
Mikroprojekt bezkosztowy