Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw turystycznych w czasie pandemii COVID-19

Cel badania

Główny cel badania to ocena zdolności adaptacyjnej strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw turystycznych w warunkach pandemii COVID-19. Problem badawczy dotyczy zdolności adaptacji przedsiębiorstw turystycznych do zmieniających się uwarunkowań rynkowych spowodowanych pandemią. W obliczu głębokiego kryzysu na rynku turystycznym wywołanego pandemią wiele przedsiębiorstw turystycznych ogłosiło upadłość bądź walczy o przetrwanie. Istnieją jednak firmy, które dostosowały realizowaną strategię do zmieniającego się otoczenia zewnętrznego i wykorzystały kryzys do wprowadzenia zmian strategicznych umożliwiających wzmocnienie pozycji firmy po pandemii. Przyjęto założenie, że przedsiębiorstwa turystyczne realizujące strategię CSR posiadają zdolność strategicznej adaptacyjności  do zmian zachodzących w otoczeniu oraz sytuacji kryzysowych na rynku.

Opis badania

W badaniu wykorzystana będzie metoda studium przypadku wybranego przedsiębiorstwa turystycznego realizującego strategię CSR. Przeprowadzona zostanie analiza dokumentów obejmujących m.in.: raporty roczne, strategię zrównoważonego rozwoju, raporty zrównoważonego rozwoju i sprawozdania finansowe z lat 2020 i 2021.

Kierownik zespołu

  • Maria Johann

Członkowie zespołu

Projekt realizowany przez kierownika.


Mikroprojekt bezkosztowy

Kierownik projektu:
dr hab. Maria Johann, prof. SGH
Data realizacji:
Marzec 2022 - Grudzień 2022
Kategoria według klasyfikacji Web of Science: Economics :
Management
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie » Instytut Rynków i Konkurencji
.