Głównym celem projektu jest identyfikacja relacji zachodzących między pozytywnymi zachowaniami pracownika w organizacji a jego skłonnością do rozwoju zawodowego oraz odbieraniem doświadczeń życiowych z pozytywnym nastawieniem (orientacja pozytywna jednostki).
W ciągu ostatnich kilkunastu lat w naukach o zarządzaniu zauważyć można wyraźną tendencję do uwzględniania i podkreślenia różnorodnych pozytywnych zjawisk, procesów i stanów w organizacji. Pozytywne spojrzenie na problemy związane z kierowaniem i rozwojem zasobów organizacji przyczyniło się do powstania jednego z najnowszych nurtów zarządzania – Positive Organizational Scholarship (POS). Badacze POS uważają, że tradycyjne podejście nadmiernie koncentruje się na zauważaniu problemów, zbyt mało zaś zauważa pozytywne zjawiska występujące w organizacji. Skupiają się na odkrywaniu silnych stron i pozytywnych stanów organizacji i pracowników. Postulują, aby przez promowanie zidentyfikowanych pozytywnych atrybutów i zjawisk tworzyć warunki sprzyjające osiąganiu wyższej efektywności indywidualnej i organizacyjnej.
Pozytywne zachowania pracowników w organizacji są jednym z elementów poznawczych POS. Docenienie wagi zachowań pozytywnych, a następnie rozwijanie ich i świadome wykorzystywanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi jest doskonałą podstawą do podnoszenia poziomu zaangażowania pracowników, a także ich lojalności, motywacji oraz skłonności do rozwoju zawodowego, co z kolei wpływa na osiąganie celów organizacji.
Badania będą stanowić istotny wkład w uporządkowanie i rozwój wiedzy na temat pozytywnej teorii w zarządzaniu jako holistycznego podejścia do rozwoju: łączenia dwóch obszarów funkcjonowania jednostki (indywidualnego i organizacyjnego).