Wykorzystania mentoringu w edukacji sukcesorów w przedsiębiorstwach rodzinnych (2021 r.)

Cel badania

Cel poznawczy: charakterystyka mentoringu jako narzędzia wspomagającego budowanie postaw sukcesyjnych potencjalnych sukcesorów w środowisku szkoły wyższej oraz przedsiębiorstwa rodzinnego.

Cel empiryczny: ocena stopnia i zakresu wykorzystania mentoringu w realizacji ścieżki kariery potencjalnego sukcesora.

Cel pragmatyczny: identyfikacja dobrych praktyk mentoringowych w edukacji potencjalnych sukcesorów.

Opis badania

Badanie empiryczne zostało przeprowadzone wśród studentów i absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także innych uczelni wyższych, których rodzice (w momencie przeprowadzenia badania) prowadzą własne przedsiębiorstwa lub przekazali władzę i własność w firmie rodzinnej swoim następcom. Zatem badaniem zostali objęci potencjalni sukcesorzy przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, będących członkami rodziny założycielskiej, którzy przygotowują się do zmiany pokoleniowej, pracują już w przedsiębiorstwie rodzinnym lub zarządzają nim, są w mocy decyzyjnej w przedsiębiorstwie rodzinnym. Za przedsiębiorstwo rodzinne, jak zostało wskazane we wstępie niniejszego raportu, zostało przyjęte każde przedsiębiorstwo o dowolnej formie prawnej, którego kapitał rzeczowy i pieniężny w całości lub w zdecydowanej części znajduje się w posiadaniu rodziny i przynajmniej jeden jej członek wywiera decydujący wpływ na kierownictwo lub sam sprawuje funkcje kierownicze z zamiarem trwałego utrzymania przedsięwzięcia w rękach rodziny.

Kierownik zespołu

  • Barbara Rychta

Członkowie zespołu

Projekt realizowany przez kierownika.

Kierownik projektu:
Barbara Rychta
Dofinansowanie dla SGH:
4 950 PLN
Wartość projektu:
4 950 PLN
Instytucja finansująca:
Ministerstwo Nauki
Data realizacji:
Kwiecień 2021 - Grudzień 2021
Kategoria według klasyfikacji Web of Science:
Management
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
.