Cel badania
Cel poznawczy: charakterystyka mentoringu jako narzędzia wspomagającego budowanie postaw sukcesyjnych potencjalnych sukcesorów w środowisku szkoły wyższej oraz przedsiębiorstwa rodzinnego.
Cel empiryczny: ocena stopnia i zakresu wykorzystania mentoringu w realizacji ścieżki kariery potencjalnego sukcesora.
Cel pragmatyczny: identyfikacja dobrych praktyk mentoringowych w edukacji potencjalnych sukcesorów.
Opis badania
Badanie empiryczne zostało przeprowadzone wśród studentów i absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także innych uczelni wyższych, których rodzice (w momencie przeprowadzenia badania) prowadzą własne przedsiębiorstwa lub przekazali władzę i własność w firmie rodzinnej swoim następcom. Zatem badaniem zostali objęci potencjalni sukcesorzy przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, będących członkami rodziny założycielskiej, którzy przygotowują się do zmiany pokoleniowej, pracują już w przedsiębiorstwie rodzinnym lub zarządzają nim, są w mocy decyzyjnej w przedsiębiorstwie rodzinnym. Za przedsiębiorstwo rodzinne, jak zostało wskazane we wstępie niniejszego raportu, zostało przyjęte każde przedsiębiorstwo o dowolnej formie prawnej, którego kapitał rzeczowy i pieniężny w całości lub w zdecydowanej części znajduje się w posiadaniu rodziny i przynajmniej jeden jej członek wywiera decydujący wpływ na kierownictwo lub sam sprawuje funkcje kierownicze z zamiarem trwałego utrzymania przedsięwzięcia w rękach rodziny.
Kierownik zespołu
- Barbara Rychta
Członkowie zespołu
Projekt realizowany przez kierownika.