Dostarcza najnowszą wiedzę z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej
wyrabia umiejętności niezbędne do prowadzenia działalności biznesowej w internecie
spojrzenie na konkurowanie firm z wykorzystaniem internetu z różnych perspektyw
Studia magisterskie na kierunku e-biznes mają charakter przekrojowy – obejmują zagadnienia z e-biznesu nauczane w ujęciu praktycznym oraz niezbędną podbudową teoretyczną.
Program studiów pomyślany jest tak, aby umożliwiał spojrzenie na konkurowanie firm z wykorzystaniem internetu z różnych perspektyw: marketingu, zarządzania oraz technologii informacyjnych. Znajduje to odzwierciedlenie w specjalnościach kierunku.
- Perspektywy zawodowe
Przykładowi pracodawcy po ukończeniu tego kierunku:
- tradycyjne firmy wykorzystujące internet i inne technologie teleinformatyczne w swojej działalności,
- firmy internetowe (m.in. sklepy internetowe, firmy oferujące e-usługi, SaaS),
- firmy technologiczne,
- firmy konsultingowe.
Najczęstsze stanowiska po ukończeniu tego kierunku:
- specjalista/menedżer ds. e-biznesu,
- specjalista/menedżer ds. e-commerce,
- specjalista/menedżer ds. e-marketingu,
- specjalista/menedżer ds. relacji z klientami,
- specjalista/menedżer ds. zarządzania informacją,
- specjalista/menedżer ds. zarządzania IT,
- właściciel/przedsiębiorca firmy internetowej,
- właściciel/przedsiębiorca firmy technologicznej.
- Specjalności
Marketing internetowy
Istotą specjalności marketing internetowy jest wykorzystanie Internetu w relacjach z podmiotami zewnętrznymi. W nauczaniu duży nacisk kładziony jest na powiązanie instrumentów e-marketingu z procesami dotyczącymi konsumentów i klientów.
Praktyczny wymiar studiowania znajduje odzwierciedlenie m.in. w realizacji kampanii promocyjnej w systemie Google AdWords w ramach przedmiotu „marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”. Prowadzenie kampanii związane jest z uczestnictwem w konkursie Google Online Marketing Challenge.
Zarządzanie firmą w e-biznesie
Specjalność „Zarządzanie firmą w e-biznesie” koncentruje się na wykorzystaniu Internetu i technologii ITC w szerokim spektrum przedsiębiorstw – od start-upów, poprzez dojrzałe firmy technologiczne, aż po tradycyjne organizacje. Szczególna uwaga kładziona jest na aspekt strategii i modeli e-biznesu, zarówno w ujęciu analitycznym i projektowym. W ramach specjalności pokazane zostanie jak wirtualizacja przedsiębiorstw (np. z wykorzystaniem e-usług lub cloud computingu) przyczynić się może do poprawy ich pozycji konkurencyjnej i wzrostu wartości.
Duży nacisk w nauczaniu kładziony jest na przedsiębiorczy wymiar biznesu m.in. w ramach zajęć „inkubator przedsiębiorczości” oraz „przedsiębiorstwo przyszłości”.
- Tryby studiów i warunki ukończenia
Tryb studiów
- stacjonarne
- niestacjonarne sobotnio-niedzielne
Warunki ukończenia
- uzyskanie absolutorium oraz obrona pracy magisterskiej
- Rekrutacja i opłaty
Podstawą kwalifikacji na studia stacjonarne jest wynik ze sprawdzianu kwalifikacyjnego z wiedzy o gospodarce oraz języka obcego. Sprawdzian kwalifikacyjny przeprowadza się w formie kodowanego testu i składa się z dwóch modułów:
- językowo-ogólnego;
- jakościowego.
Kandydat przystępuje obowiązkowo do modułu językowo-ogólnego i:
- modułu jakościowego, jeśli jako jedną z preferencji, wskazał niniejszy kierunek.
Za każdy moduł może być przyznane maksymalnie 50 (pięćdziesiąt) punktów. Ogólna suma punktów do zdobycia wynosi 100 (sto) punktów.
Szczegółowe zasady przyjęć:
dla obywateli polskich
dla cudzoziemców- Korzyści
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku e-biznes w SGH w szczególności:
Wiedza
- zna ekonomiczne, społeczne, technologiczne i prawne uwarunkowania e-biznesu
- zna podstawowe wzorce zachowania konsumentów w Internecie i w systemach informacyjno-komunikacyjnych
- rozumie wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnych na funkcjonowanie organizacji i jej interesariuszy, jak i na całe społeczeństwo,
Umiejętności
- potrafi krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej,
- umie formułować problemy projektowe, a także planować i kontrolować realizacje projektów i programów oraz zarządzać portfelem projektów,
- potrafi zaprojektować przedsięwzięcie w gospodarce cyfrowej, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami i innymi interesariuszami,
Kompetencje społeczne
- wykazuje umiejętność pracy zespołowej, kierowania zespołami (w tym zespołami zadaniowymi) oraz organizacji pracy własnej,
- wykazuje zdolność skutecznego komunikowania się, negocjowania oraz pracy w zespole, również z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych,
- wykazuje postawy przedsiębiorcze w zakresie rozwiązywania problemów oraz poszukiwania i wdrażania innowacji.
Poznaj programy studiów pierwszego i drugiego stopnia w SGH oraz efekty kształcenia:
Lista efektów kształcenia na kierunkach
Lista przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych na kierunkach 2024/2025