Studia na tym kierunku odwołują się do współczesnych koncepcji zarządzania ludźmi w organizacjach. Kładą one nacisk na: monitorowanie i pomiar istniejących procedur w zakresie zarządzania, współuczestniczenie w tworzeniu strategii biznesowej przedsiębiorstwa, proponowanie indywidualnych ścieżek rozwoju pracowników, inicjowanie zmian.
Program studiów odwołuje się do wiedzy z zakresu socjologii, psychologii, ekonomii oraz prawa. Łączy zarówno „twarde” jak i „miękkie” instrumenty zarządzania ludźmi. Studia, obok niezbędnej wiedzy teoretycznej, kładą nacisk na kształtowanie praktycznych umiejętności. Stąd też propozycja aktywnych form dydaktycznych tj. warsztatów, ćwiczeń oraz treningów umiejętności, spotkań z praktykami HR BP.
Kierunek dostępny w SGH od roku akademickiego 2020/2021.
Artykuł w Gazecie SGH o kierunku HR biznes partner
- Profil kandydata
Kandydat na kierunek HR Biznes Partner powinien - przede wszystkim - interesować się mechanizmami społecznymi wpływającymi na postawy ludzi w organizacjach. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomości przedmiotów zawartych w programie studiów. Mają one charakter autorski, co stanowi gwarancję poznania zagadnień z zakresu zarządzania z perspektywy: socjologii, psychologii biznesu, finansów przedsiębiorstwa, prawa pracy, realizacji projektów, strategii firmy oraz praktycznych narzędzi działania działów HR. W tym kontekście absolwent kierunku staje się partnerem (ekspertem) w zarządzaniu organizacjami.
- Perspektywy zawodowe
Jako absolwent tego kierunku będziesz mógł znaleźć zatrudnienie w firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych, administracji państwowej oraz organizacjach non profit. Naturalnym miejscem wykonywanego zawodu są komórki zajmujące się sprawami personalnymi, a w ostatnich latach także HR biznes partner.
Po ukończeniu studiów będziesz mógł znaleźć zatrudnienie w następujących zawodach:
- specjalista do spraw rekrutacji pracowników,
- specjalista do spraw zarządzania talentami,
- specjalista do spraw rozwoju zawodowego,
- specjalista do spraw kadr,
- specjalista do spraw szkoleń,
- Junior HR business partner,
- HR services specialist,
- pracownik do spraw osobowych,
- kierownik działu zarządzania zasobami ludzkimi,
- kierownik działu kadr i płac,
- kierownik działu szkoleń.
- Tryby studiów i warunki ukończenia
Tryb studiów
- stacjonarne
- niestacjonarne sobotnio-niedzielne (kierunek realizowany hybrydowo, pierwszy i ostatni zjazd odbywa się stacjonarnie, pozostałe on-line)
Warunki ukończenia
- uzyskanie absolutorium oraz obrona pracy magisterskiej
- Rekrutacja i opłaty
Podstawą kwalifikacji na studia stacjonarne jest wynik ze sprawdzianu kwalifikacyjnego z wiedzy o gospodarce oraz języka obcego. Sprawdzian kwalifikacyjny przeprowadza się w formie kodowanego testu i składa się z dwóch modułów:
- językowo-ogólnego;
- jakościowego.
Kandydat przystępuje obowiązkowo do modułu językowo-ogólnego i:
- modułu jakościowego, jeśli jako jedną z preferencji, wskazał niniejszy kierunek.
Za każdy moduł może być przyznane maksymalnie 50 (pięćdziesiąt) punktów. Ogólna suma punktów do zdobycia wynosi 100 (sto) punktów.
Szczegółowe zasady przyjęć:
dla obywateli polskich
dla cudzoziemców- Korzyści
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku HR biznes partner w SGH w szczególności:
Wiedza
- miał zaawansowaną wiedzę z dziedziny nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, w tym pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu działów personalnych przedsiębiorstwie,
- znał podstawy teoretyczne i praktyczną metodykę konstruowania instrumentów HR BP,
- znał uwarunkowania oraz narzędzia tworzenia strategii przedsiębiorstwa.
Umiejętności
- posiadał umiejętności tworzenia instrumentów niezbędnych dla realizacji funkcji personalnych przedsiębiorstwa adekwatne do strategii firmy, planowania i realizowania zadań badawczych lub ekspertyz w zakresie HR BP,
- posiadał umiejętności komunikowania się i konsultowania ze specjalistami w swojej dziedzinie, a także reprezentantami innych komórek danej organizacji,
- posiadał umiejętności dokonywania diagnoz zjawisk: społecznych, finansowych (w zakresie funkcji personalnych HR BP) oraz trendów biznesowych w otoczeniu organizacji oraz potrafił koordynować pracę zespołów.
Kompetencje społeczne
- rozumiał mechanizmy zarządzania w zróżnicowanych zespołach, pełniąc w nich role adekwatne do rozwiązywanych problemów oraz zajmowanego miejsca w strukturze organizacyjnej,
- miał umiejętność diagnozy oraz regulacji konfliktów w organizacjach,
- miał świadomość etyki i odpowiedzialności związanej z wykonywanym zawodem.
Poznaj programy studiów pierwszego i drugiego stopnia w SGH oraz efekty kształcenia:
Lista efektów kształcenia na kierunkach
Lista przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych na kierunkach 2024/2025