Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych – Online
Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych – Online (zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym - „na żywo”) mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu efektywnego podejścia do realizacji zamówień publicznych z punktu widzenia wymagań prawnych oraz kompetencji z zakresu ekonomii, finansów i zarządzania (w tym: zasady i logika umów, budżetowanie oraz procedury zakupowe, zarządzanie zespołem i projektem zamówienia, przygotowanie studium wykonalności, kontrola zarządcza, negocjacje, a także komunikacja, w tym w mediach społecznościowych i ewaluacja zamówień publicznych).
Profesjonalna kadra – profesorowie SGH, praktycy z Urzędu Zamówień Publicznych, kancelarii prawnych oraz pozarządowych organizacji.
Aktualna wiedza – wszystkie zajęcia prowadzone są w oparciu o najbardziej aktualną legislację polską, wdrażającą prawodawstwo unijne.
Wygodne studia – prowadzone w formie zdalnej na platformie MS Teams przez przeszkolonych wykładowców.
Dlaczego warto?
- Zamówienia publiczne pełnią szczególną rolę w krwioobiegu zakupowym ze względu na ustalone ramy formalne/proceduralne opierające się w szczególności na zasadach konkurencyjności, jawności, równego traktowania, według których powinno następować kontraktowanie.
- Istotą tych studiów, w odróżnieniu od standardowych studiów zamówień publicznych obejmujących wyłącznie kwestie prawno-proceduralne, jest zwrócenie uwagi na potrzebę profesjonalizacji kadr nie tylko przez pryzmat znajomości prawnych przepisów proceduralnych, lecz przez pryzmat holistycznego podejścia do procesu zakupowego.
- Celem studiów jest rozróżnienie i dostarczenie wiedzy i umiejętności Słuchaczom w zakresie każdego z etapów zakupowych: koncepcji zakupu, przygotowania zakupu, przeprowadzenia procedury zakupowej, zarządzania realizacją oraz rozliczenia i ewaluacji.
- Wykorzystanie wiedzy i umiejętności oferowanych w ramach studiów zapewni oszczędności w systemach zakupowych.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych - Online (zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym - „na żywo”) skierowane są do pracowników realizujących zamówienia publiczne i procedury zakupowe, a w szczególności dla:
- pracowników administracji publicznej, rządowej i samorządowej zaangażowanych w proces zamówień publicznych;
- pracowników podmiotów publicznych prowadzących zamówienia publiczne (Zamawiający);
- pracowników firm prywatnych i publicznych (Wykonawcy zamówień publicznych).
Rekomendacje
Profesjonalizacja kadr jest niezmiernie ważnym elementem systemu zamówień publicznych. Obecnie nie chodzi już tylko o znajomość prawa, choć te elementy też są przedstawiane na tych Studiach, ale również o praktykę jego stosowania oraz umiejętności prowadzenia i nadzorowania całego procesu zakupowego zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę. Dlatego do prowadzenia zajęć zaprosiliśmy nie tylko wykładowców SGH, ale również praktyków z sektora publicznego i prywatnego zajmujących się na co dzień zamówieniami publicznymi.
Program
BLOK I: EKONOMICZNE ASPEKTY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – 20 GODZ.
Miejsce zamówień publicznych w polityce gospodarczej państwa członkowskiego Unii Europejskiej – 4 godz.
- Wyłączne kompetencje UE a dzielone kompetencje UE i p.cz. a rynek wewnętrzny (dyrektywy/rozporządzenia) w kontekście zamówień publicznych.
- Polityka zakupowa Polski (RM, 12.2021).
Studium wykonalności – 16 godz.
- Istota Studium Wykonalności i jego zastosowanie w praktyce projektów publicznych.
- Struktura pracy nad studium wykonalności.
- Analiza finansowa w studium wykonalności – zakres analizy, zasady analizy, oczekiwane produkty analizy.
- Analiza ekonomiczna w studium wykonalności – zakres analizy, zasady analizy, oczekiwane produkty analizy.
- Analiza wielokryterialna w studium wykonalności – zakres analizy, zasady analizy, oczekiwane produkty analizy.
- Analiza wrażliwości i ryzyka w studium wykonalności – zakres analizy, zasady analizy, oczekiwane produkty analizy.
BLOK II: MENEDŻERSKIE ASPEKTY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – 32 GODZ.
Negocjacje w zamówieniach publicznych – 8 godz.
- Zasady negocjacji.
- Główne pojęcia: BATNA, ZOPA, budowanie mostów.
- Wymiana informacji w trakcie wstępnych konsultacji rynkowych.
- Negocjacje w negocjacyjnych trybach udzielenia zamówień.
- Negocjacje w celu ulepszenia oferty.
- Negocjacje zmian.
Polityka informacyjna/Public Relations – 8 godz.
- Plany zamówień.
- Budowanie relacji z rynkiem.
- Konsultacje rynkowe.
- Łańcuch dostaw.
Zarządzanie projektem – 16 godz.
- Metodyki zarządzania projektami.
- Planowanie projektu.
- Elementy składowe projektu.
- Ocena wykonalności projektu.
- Zarządzanie zmianą jako element realizacji projektu.
BLOK III: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ZAKUPACH PUBLICZNYCH – 24 GODZ.
Zarządzanie i praca w zespołach wirtualnych – 8 godz.
- Specyfika pracy w zespole wirtualnym.
- Zespół wirtualny – nowe możliwości, nowe wyzwania.
- Narzędzia wykorzystywane do współpracy w zespołach wirtualnych.
Zarządzanie zasobami ludzkimi – 16 godz.
- Rola poszczególnych osób.
- Migracja kadr.
- Rozwój kadr.
- Etyka zamówieniowa.
BLOK IV: PODSTAWOWE ASPEKTY PRAWNE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – 20 GODZ.
Pojęcie i logika zamówienia publicznego – 12 godz.
- Cele i zadania instytucji zamawiającej.
- Cele i zadania komórki/osoby odpowiedzialnej za zakupy.
- Interesariusze wewnętrzni: osoby, komórki organizacyjne.
- Interesariusze zewnętrzni: rynek, potencjalni wykonawcy, podwykonawcy, producenci.
- Strategia/ Polityka zakupowa.
- Rola zamówienia.
Zasady konstruowania umów zakupowych – 8 godz.
- Ryzyka stron kontraktu, w tym ryzyka związane z przepływami finansowymi.
- Umowy ryczałtowe, umowy kosztorysowe.
- Waloryzacja umów.
- Kary umowne i odpowiedzialność.
- Zasady płatności.
- Klauzule przeglądowe zmiany umów.
- Waloryzacja umów.
- Opcje.
- Mechanizmy rozwiązywania sporów.
BLOK V: PROCEDURALNE ASPEKTY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – 32 GODZ.
Etapy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – 16 godz.
- Przygotowanie zamówienia:
a) analiza potrzeb i wymagań; zasada best value for money; istota KPI’s;
b) badanie możliwości zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb z wykorzystaniem zasobów własnych;
c) rozeznanie rynku w aspekcie alternatywnych środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb oraz w aspekcie możliwych wariantów realizacji zamówienia;
d) określenie orientacyjnej wartości zamówienia i kosztów dla każdego z wariantów;
e) możliwość podziału zamówienia na części;
f) przewidywana procedura udzielenia zamówienia: PZP; Koncesja; PPP; inna formuła;
- Przeprowadzenie procedury według PZP:
a) dostępne tryby i procedury;
b) wady i zalety poszczególnych trybów i procedur;
- Realizacja zamówienia.
- Ewaluacja zamówienia:
a) ogłoszenie z wykonania zamówienia;
b) raport z wykonania zamówienia.
Kontrola zarządcza w zamówieniach publicznych – 8 godz.
- Dokonywanie zakupów a zasady wydatkowania środków publicznych.
- Realizacja celów kontroli zarządczej w procesach zakupowych.
- Rola i znaczenie regulacji wewnętrznych w jednostce.
Osoby realizujące obowiązki ustawowe w zamówieniach publicznych – 8 godz.
- Podmiot prowadzący postępowanie.
- Osoby odpowiedzialne:
a) kierownik zamawiającego;
b) pracownik, któremu powierzono określone czynności;
c) komisja przetargowa.
- Odpowiedzialność sankcyjna.
BLOK VI: PRAKTYCZNE ASPEKTY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – 32 GODZ.
Zakupy produktów robót budowlanych – 8 godz.
- Zarządzanie procesem budowlanym.
- Ekonomiczne aspekty procesu budowlanego.
- Potrzeby jednostki a zakres zakupów.
- Budżet jako wyznacznik zakresu lub ilości zakupów.
Zakupy wartości niematerialnych (wiedzy) – 4 godz.
- Opis potrzeb i wymagań zamawiającego.
- Specyfika kryteriów oceny ofert.
- Nadzór nad realizacją umowy.
Ewaluacja realizacji zamówień publicznych – 8 godz.
- Ocena co się udało.
- Ocena co się nie udało.
- Ocena pod kątem co by zostało zrobione inaczej.
- Ocena satysfakcji przez kontrahenta.
- Czy pojawiły się ryzyka przewidywane na etapie planowania i jak z nimi postępowano.
- Czy pojawiły się inne ryzyka i jak nimi zarządzano.
Wywiad społecznościowy w procedurze zakupowej – 4 godz.
- Znaczenie mediów społecznościowych jako środowiska rozpoznania potencjalnych partnerów biznesowych, poszukiwania ogniw łańcucha dostaw oraz źródła danych o wiarygodności i odpowiedzialności społecznej podmiotów gospodarczych.
- Charakterystyka procesu dyfuzji społecznościowej (opartej na narzędziach organicznych i płatnych).
- Znaczenie profilowania społecznościowego z punktu widzenia manipulowania wizerunkiem marki.
- Wykorzystanie przykładowych narzędzi analizy wizerunku w celu sprawdzenia potencjalnego partnera lub wykonawcy.
Cyfryzacja zamówień publicznych – 8 godz.
- Cyfryzacja zakupów – plusy i minusy.
- Narzędzia publiczne i komercyjne.
- Analityka i BI.
Kierownik studiów
Specjalista w zakresie polityki pomocy publicznej dla przedsiębiorców, wykorzystania funduszy europejskich, polityki spójności, polityki rynku wewnętrznego UE, wspólnej polityki handlowej, polityki przemysłowej UE, ekspert w zakresie procesu decyzyjnego w instytucjach Unii Europejskiej oraz lobbingu w UE.
Wykładowcy
Specjalista w zakresie polityki pomocy publicznej dla przedsiębiorców, wykorzystania funduszy europejskich, polityki spójności, polityki rynku wewnętrznego UE, wspólnej polityki handlowej, polityki przemysłowej UE, ekspert w zakresie procesu decyzyjnego w instytucjach Unii Europejskiej oraz lobbingu w UE.
Menadżer z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu obszarami zamówień publicznych oraz zakupów niepublicznych w wielu podmiotach oraz spółkach o różnej strukturze właścicielskiej. Od 1998 roku specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach stosowania przepisów dotyczących udzielania zamówień publicznych, doskonale zorientowana w specyfice pracy zamawiających klasycznych oraz sektorowych.
Analityczka trendów z zakresu inteligentnej turystyki, marketingu cyfrowego i sztucznej inteligencji, przewodnicząca kapituły konkursu „New.Tech.New.Travel”. Przewodnicząca Rady Fundacji “Rok Rzeki Wisły”, członek Rady Naukowej Szlaku Kanału Elbląskiego oraz Komitetu Naukowego NETOUR Project.
Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zatrudniony w Instytucie Zarządzania. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego dla organizacji wdrażających innowacje, przygotowywaniu analiz finansowych i ekonomicznych oraz w zarządzaniu projektami innowacyjnymi.
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz public relations.
Kierownik Zakładu Strategii Personalnych SGH. Absolwent Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzący szkolenia z zakresu negocjacji dla ponad stu przedsiębiorstw przemysłowo–handlowo–usługowych.
Radca prawny, doktor nauk prawnych w zakresie prawa. Od 2000 r. zatrudniona w Urzędzie Zamówień Publicznych, obecnie na stanowisku dyrektora Departamentu Prawnego. Uczestniczyła w pracach nad ustawą Prawo zamówień publicznych.
Doktor nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Członek Zespołu ds. Zarządzania Ryzykiem w SGH. Pełniła funkcję członka Senackiej Komisji Budżetu i Finansów SGH.
Doktor nauk prawnych zatrudniony w Katedrze Prawa Gospodarczego Publicznego i Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie zdobywał jako wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych, przewodniczący regionalnej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zastępca prezesa regionalnej izby obrachunkowej, arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Radca prawny, współautor nowego Prawa zamówień publicznych oraz I i II wydania komentarza do Prawa zamówień publicznych przygotowanego i wydanego przez Urząd Zamówień Publicznych, do października 2022 r., Dyrektor Departamentu Prawnego w Urzędzie Zamówień Publicznych, były członek Krajowej Izby Odwoławczej.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2004 r. pracownik Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, od 2006 do 2013 r. na stanowisku naczelnika Wydziału Ewaluacji (Krajowa Jednostka Ewaluacji). Od 2013 r. współtworzy niezależną organizację non-profit Fundacja IDEA Rozwoju oraz jest prezesem spółki badawczej IDEA Instytut.
Radca prawny oraz wieloletni praktyk w zakresie stosowania prawa zamówień publicznych. Od 2017–2022 r. dyrektor Biura Organizacyjno-Finansowego w Urzędzie Zamówień Publicznych, w latach 2022–2023 dyrektor generalny Urzędu Zamówień Publicznych. Współtwórca projektu budowy Platformy e-Zamówienia.
W projekcie budowy Platformy pełnił rolę właściciela produktu oraz kierownika ds. zmiany biznesowej – współtworzył model biznesowy jej funkcjonowania oraz był odpowiedzialny za definiowanie procesów biznesowych, analizę biznesową i systemową. Współtwórca narzędzia do elektronicznej komunikacji miniPortal. Od 2017 roku członek Głównej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Od 2023 roku Dyrektor Biura Rozwoju Aplikacji Zakupowych w PKO BP.
Członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP, Rzeczoznawca Kosztorysowy Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych, wykładowca na studiach podyplomowych, kursach kosztorysowania oraz zamówień publicznych na roboty budowlane. Autorka licznych ekspertyz i opinii oraz publikacji związanych z kosztorysowaniem i zamawianiem robót budowlanych, prezes honorowy Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych.
Doświadczony menedżer specjalizujący się w doradztwie strategicznym i biznesowym oraz w zarządzaniu projektami dla firm globalnych przy użyciu metod klasycznych/kaskadowych jak i zwinnych/iteracyjnych. Posiada różnorodne, międzynarodowe doświadczenie zdobyte w czasie realizacji projektów w Polsce, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Arabii Saudyjskiej, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Niemczech, Danii, Austrii.
Prawnik, w latach 2016–2022 Dyrektor Generalny Urzędu Zamówień Publicznych, współautor komentarza do Prawa zamówień publicznych przygotowanego i wydanego przez Urząd Zamówień Publicznych. Współtwórca projektu platformy zakupowej e-Zamówienia wdrożonej w sierpniu 2022 r. Były arbiter, a także członek Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Wieloletni dyrektor biura właściwego w sprawach prawnych oraz zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Dyrektor Zarządzający oraz prokurent jednego z wiodących banków. Wykładowca uniwersytecki, autor publikacji z zakresu zamówień publicznych.
Wykładowcami są zarówno specjaliści i wykładowcy SGH, jak również praktycy z instytucji administracji publicznej zajmujących się zamówieniami publicznymi, w tym Urzędu Zamówień Publicznych.
Opinie o studiach
Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych organizowane przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oceniam bardzo pozytywnie. To moje drugie studia z zakresu zamówień publicznych, a pierwsze na SGH. Studia zostały zorganizowane w sposób bardzo przemyślany, uwzględniający potrzeby rynku zamawiających i wykonawców. Program studiów obejmował wiele aspektów poza prawnymi. Wiele ciekawych zajęć z zakresu zarządzania zespołami ludzkimi i podstaw MBA dały szanse na otrzymanie umiejętności organizowania pracy i współpracy z ludźmi. Tematyka dotycząca finansów, przeze mnie szczególnie upodobana na tych studiach, przedstawiała szerokie spojrzenia na planowanie i rozliczalność szeroko rozumianych zadań zakupowych. Każde kolejne zajęcie nie były dla mnie nudnym obowiązkiem a dobrze wykorzystanym czasem podczas weekendów, wśród wysoko wykwalifikowanej kadry wykładowców i w gronie koleżeństwa zaangażowanego w prowadzone zajęcia. Bardzo polecam Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych.
Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych to urozmaicony i bogaty program, bardzo ciekawe zajęcia prowadzone przez uznanych wykładowców: profesorowie SGH, praktycy z Urzędu Zamówień Publicznych, kancelarii prawnych oraz pozarządowych organizacji zarażających swoją pasją w obszarze zamówień publicznych. Zajęcia prowadzone były w sposób kreatywny, inspirujący i wciągający z aktywnością studentów na bardzo wysokim poziomie. Forma zdalna prowadzenia studiów w pełni profesjonalna zapewniająca wysoką jakość, umożliwiająca w moim przypadku oszczędność czasu związanego z ewentualnym dojazdem. Obsługa w sprawach administracyjno-organizacyjnych zapewniona była na bardzo wysokim poziomie z dużą dawką empatii, życzliwości i pomocy. Jeżeli ktoś chce zwiększyć swoje kompetencje i poszerzyć horyzonty myślowe polecam gorąco udział w kolejnej edycji, to naprawdę dobry wybór.
Studia podyplomowe Profesjonalizacja Kadry Zamówień Publicznych umożliwia wdrożenie wytycznych UE przedawnione w ProcurCompEU. Program studiów podnosi wszystkie kluczowe kompetencje niezbędne do realizacji zamówień publicznych i procedur zakupowych w szerokim tego słowa znaczeniu. Organizacja studiów w formule on-line jest na najwyższym poziomie, a wykładowcy są tak dobrani, aby zarażać pasją i pobudzać do działania we własnych jednostkach. Studia te są katalizatorem do dalszych zmian w organizacji. Zaczynałam te studia jako zamawiacz publiczny odpowiedzialny za procedurę wynikającą z ustawy Pzp, a wyszłam jako kupiec z pełnym zapleczem wiedzy na temat: negocjacji, przygotowania studium wykonalności, zarządzania projektem, zarządzania zasobami ludzkimi, ewaluacji po realizacji zamówienia, jak również ciekawością co jeszcze może sztuczna inteligencja. Serdecznie polecam te studia, gdyż jest to najlepsza inwestycja.
Zamówienia publiczne albo się kocha, albo nienawidzi. Branża dla pasjonatów. Tu nie można sobie pozwolić na odpuszczanie, bo zaczyna się robić postępowania „byle jak”, a chyba nie o to chodzi. Ale jak wszędzie łatwo i tu wpaść w rutynę. Szukałam czegoś, co pozwoli mi wnieść się na wyższy poziom i utwierdzi mnie w tym, że warto. Chciałam poszerzyć swoją wiedzę, jeżeli idzie o np. toczenie rozmów ze specjalistami z innych branż, którzy albo piszą wnioski albo opisują przedmiot, albo w jakiś inny sposób są uczestnikami procesów zakupowych i inwestycyjnych. Którzy nie mają pojęcia (bo nie muszą) o zamówieniach, a przez to wkrada się stres którego można uniknąć, tylko trzeba wiedzieć jak. Często tych argumentów brakuje i postępowania wyglądają, jak wyglądają. Nie ukrywam, że tym co mnie dodatkowo zaintrygowało w opisie studiów to „holistyczne podejście do studenta”. Bez większego zastanowienia podjęłam decyzję o tych studiach. I nie żałuję ani chwili. Zarówno pogram, jak i wykładowcy świetnie dopasowani i przemyślani. Dziękuję jeszcze raz kierownikowi studiów i całej kadrze. To był owocny rok, który podniósł moje kwalifikacje ale i otworzył szerzej oczy. Poza tym utwierdziłam się w przekonaniu, że dalej chcę to robić (a robię to już 17 lat). POLECAM.
Pierwsza edycja Studiów Podyplomowych Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych za nami. Czy było warto rozpocząć właśnie te studia? Oczywiście, że tak! Studia Podyplomowe Profesjonalne Kadry Zamówień Publicznych to urozmaicony i bogaty program, bardzo ciekawe zajęcia prowadzone przez najlepszych wykładowców. Zamówienia publiczne są nudne? Złam ten stereotyp i dołącz do drugiej edycji.
Wspaniały projekt wypełniający założenia polityki zakupowej państwa, uwzględniający zmiany systemowe przewidziane w Pzp. Kierunek, który nie tylko pozwala usystematyzować posiadaną wiedzę ale także dostrzec nowe horyzonty. Wyrazy uznania dla organizatorów, którzy nie tylko potrafili skonstruować innowacyjny, wszechstronny program studiów, ale również pozyskać WYBITNĄ KADRĘ WYKŁADOWCÓW. Formuła online, co do której miałam największe obawy, okazała się doskonałym rozwiązaniem dającym dużą oszczędność czasu i pieniędzy, bez najmniejszego uszczerbku na jakości. Pod względem administracyjno–organizacyjnym: MISTRZOSTWO ŚWIATA, ze złotym medalem dla Pani Karoliny. Udział w studiach był nie tylko piękną przygodą, ale również możliwością i zaszczytem pozyskiwania wiedzy od najlepszych, wybitnych specjalistów.
Pozytywnie zaskoczyło mnie na tych studiach mnóstwo rzeczy. Wymienię kilka: doskonały program zajęć, charyzmatyczni wykładowcy i wspaniała, aktywna grupa. Formuła online całkowicie się sprawdziła. Wyniosłam ze studiów mnóstwo inspiracji, nowych umiejętności i zapału do dalszego rozwoju. Polecam gorąco udział w kolejnej edycji, to naprawdę dobry wybór.
Informacje techniczne
Zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS (zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym - „na żywo”).
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji.
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
5. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się w październiku 2025 r.
Rekrutacja wkrótce.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, rozumiana jako:
- zarejestrowanie się w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dostępnym po kliknięciu przycisku: ZAPISZ SIĘ / ZALOGUJ,
- dokonanie wpłaty czesnego (min. I rata),
- złożenie wymaganych dokumentów.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia (umowy zostaną przygotowane przez SGH),
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany i generowany w ISSP),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia.
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obowiązkowa obecność – udział uczestnika na zajęciach w wymiarze co najmniej 80% godzin lekcyjnych objętych studiami,
- dwuetapowa weryfikacja wiedzy i umiejętności (w uczelni):
- część pisemna – test składający się z pytań testowych weryfikujących wiedzę nabytą w trakcie zajęć – maksymalna liczba punktów do zdobycia – 20,
- część ustna – każdy ze Słuchaczy prezentuje koncepcję przygotowanej samodzielnie części projektu realizacji zamówienia publicznego w celu weryfikacji nabytej wiedzy i umiejętności – maksymalna liczba punktów do zdobycia – 80.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 6500 zł (UWAGA! Ostatni rok z promocyjnym czesnym).
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2026 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (w tym online). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
tel.: +48 516 676 818
e-mail: knivet@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Adam A. Ambroziak, prof. SGH
e-mail: aambro@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Integracji i Prawa Europejskiego
- Studia online
- Zajęcia w formie zjazdów wirtualnych raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 6500 zł (możliwe raty).
Dostępne również studia, w których zajęcia prowadzone są w uczelni
dr hab. Adam A. Ambroziak, prof. SGH
e-mail: aambro@sgh.waw.pl
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
tel.: +48 516 676 818
e-mail: knivet@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe