Studia Podyplomowe Handel Zagraniczny
Studia Podyplomowe Handel Zagraniczny uczą, jak skutecznie prowadzić biznes na rynkach międzynarodowych – począwszy od analizy pozycji konkurencyjnej i potencjalnych rynków przez prowadzenie negocjacji handlowych po finansowanie transakcji.
Praktyczna wiedza – pozwoli na skuteczne prowadzenie biznesu na rynkach międzynarodowych
Kompleksowy program – pokrywa wszystkie aspekty przygotowania do transakcji zagranicznych
Renomowana kadra – wiedza przekazywana przez doświadczonych wykładowców i praktyków
Dlaczego warto?
- Zdobyta wiedza umożliwi absolwentom studiów skuteczne prowadzenie biznesu na rynkach międzynarodowych, z sukcesem zrealizowanie transakcji w handlu zagranicznym oraz wybór optymalnych form finansowania i rozliczeń.
- Program studiów pozwala pogłębić wiedzę o zasadach marketingu i sposobach promocji dóbr i usług oraz wzmacnianiu marki handlowej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych.
- Studia kształtują też umiejętność prowadzenia negocjacji handlowych i zawierania umów z partnerami zagranicznymi, a także zapoznają m.in. z zasadami formułowania kontraktów handlu zagranicznego czy wiedzą na temat stosowania metod rozliczania transakcji handlu zagranicznego.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Handel Zagraniczny skierowane są przede wszystkim do:
- menedżerów i pracowników przedsiębiorstw prowadzących i planujących ekspansję za granicą,
- przedsiębiorców, którzy planują rozwijanie biznesu na rynkach międzynarodowych
- pracowników spółek z udziałem kapitału zagranicznego i firm konsultingowych,
- analityków rynków zagranicznych,
- pracowników sektora publicznego zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem polityki handlowej.
Program
- Podstawy ekonomii (12 godz.)
- Współczesne międzynarodowe stosunki gospodarcze (14 godz.)
- Badania koniunktury i analiza rynków zagranicznych (12 godz.)
- Zagadnienia prawne w handlu zagranicznym (10 godz.)
- Marketing międzynarodowy (20 godz.)
- Finanse przedsiębiorstwa i rozliczenia międzynarodowe (20 godz.)
- Ubezpieczenia w obrotach zagranicznych (10 godz.)
- Transakcje handlu zagranicznego (24 godz.)
- Logistyka i transport w handlu zagranicznym (14 godz.)
- Negocjacje (16 godz.)
- E–biznes na rynkach międzynarodowych (10 godz.)
Kierownik studiów
Profesor nauk ekonomicznych, od 2005 dyrektor Instytutu Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; w latach 1999–2000 pracownik naukowy University College London (Wielka Brytania); w latach 2016–2020 dziekan Kolegium Gospodarki Światowej SGH. Praca ekspercka na rzecz biznesu i administracji publicznej: kierownik działu handlu zagranicznego i członek zarządu PPHU „Edmar” sp. z o.o. (1989–1994); konsultant w Departamencie Ekonomicznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych (1996–1997); wiceprezes Zarządu Warszawskiego Oddziału PTE (2001–2005); członek rad nadzorczych: ZAP Puławy SA (2006–2007), KGHM Polska Miedź SA (2008–2011), Budimex SA (2010-2020); ekspert Komisji Europejskiej – członek grup eksperckich: „Innovation for Growth” (2012–14), „Research, Innovation, Science Policy Expert (RISE) High Level Group” (2014–15), przewodnicząca grupy ekspertów „Mutual Learning Exercise on the Evaluation of Business R&D Grants Schemes” (2017–18); członek zespołu „Economic and Societal Impact for Research (ESIR)” (2017–18).
Wykładowcy
Profesor nauk ekonomicznych, od 2005 dyrektor Instytutu Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; w latach 1999–2000 pracownik naukowy University College London (Wielka Brytania); w latach 2016–2020 dziekan Kolegium Gospodarki Światowej SGH.
Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS (obecnie SGH) w Warszawie. Kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ma duże doświadczenie praktyczne: przez wiele lat pracowała w handlu zagranicznym, a także szkoliła i doradzała przedsiębiorstwom w tym zakresie.
Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego. Od lat zajmuje się problematyką marketingową na rynkach międzynarodowych i globalnych, w tym szczególnie nowymi strategiami wejścia na rynki zagraniczne, jakimi są transakcje wiązane. Prowadzi wykłady z dziedziny marketingu międzynarodowego oraz zarządzania marketingiem na studiach pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia.
Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przewodnicząca komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności, kierowniczka studiów podyplomowych „Lean w usługach”. Członkini Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Rady Programowej miesięcznika „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, kwartalnika „Transport and Logistics”, „Kobieta i Biznes”.
Od wielu lat związany z Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Wykładowca m.in. podstaw mikroekonomii i makroekonomii, makroekonomii dla średniozaawansowanych, filozofii i metodologii ekonomii, historii ekonomii.
Dyrektor Instytutu Międzynarodowej Polityki Gospodarczej w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca i od 10 lat kierownik i wykładowca studiów podyplomowych Funkcjonowanie Rynku Energii. W latach 2005-2012 dziekan studiów licencjackich SGH.
Stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk prawnych uzyskał w 2013 r. w Katedrze Prawa Międzynarodowego Publicznego UMCS w Lublinie. Od 2019 r. jest adiunktem w Katedrze Integracji i Prawa Europejskiego Kolegium Gospodarki Światowej SGH, a od 2016 r. jest wykładowcą Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finanse. Adiunkt w katedrze Bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Pracownik naukowy SGH, specjalista w dziedzinie transportu, były praktyk. Publikuje w czołowych światowych czasopismach naukowych z obszaru transportu (takich, jak „Research in Transportation Economics”, „Research in Transportation Business and Management”, „Journal of Transport Geography” i in.).
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów podyplomowych MBA w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie, od początku kariery zawodowej związany z branżą ubezpieczeniową, ekspert z zakresu ubezpieczeń w transporcie i spedycji. Autor kilkunastu artykułów z zakresu ubezpieczeń w prasie branżowej, prelegent i mówca na wielu szkoleniach i konferencjach tematycznych.
Absolwentka kierunku Zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów MBA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu; ukończyła studia podyplomowe na dwóch kierunkach: zarządzanie projektami oraz komunikacja w biznesie w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie.
Informacje techniczne
Zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, kamera oraz ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na czacie).
Rekrutacja
Rekrutacja trwa
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów w ramach programu studiów i zdanie egzaminu końcowego.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 6900 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Elżbieta Włodyka
tel.: +48 22 564 74 48
tel.: +48 695 950 000
e-mail: elaw@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Marzenna Anna Weresa
tel.: +48 22 564 93 70
e-mail: mweres@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Instytut Gospodarki Światowej
REKRUTACJA TRWA
- Studia online
- Zajęcia odbywają się w poniedziałki i wtorki 17:10–20:30.
- Opłata za całość studiów: 6900 zł (możliwe raty).
prof. dr hab. Marzenna Anna Weresa
tel.: +48 22 564 93 70
e-mail: mweres@sgh.waw.pl
mgr Elżbieta Włodyka
tel.: +48 22 564 74 48
tel.: +48 695 950 000
e-mail: elaw@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe