Podyplomowe Studia Rynki w Handlu Międzynarodowym
Podyplomowe Studia Rynki w Handlu Międzynarodowym oferują wiedzę z zakresu zagadnień związanych z pozyskaniem rynków w handlu międzynarodowym oraz internacjonalizacji działalności gospodarczej firm, przeprowadzania i finansowania wymiany handlowej.
Renomowana kadra – pracownicy naukowi Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także ministerstw i ambasad
Praktyczne kompetencje – poznawanie kultury biznesu i formy negocjacji na poszczególnych rynkach międzynarodowych
Aplikowalna wiedza – o zasadach i stosowaniu protokołu dyplomatycznego w relacjach handlowych
Dlaczego warto?
- Studia pozwalają pozyskać wiedzę na temat specyfiki polityki gospodarczej państw, prawa celnego, segmentacji klientów, wyzwań marketingu międzynarodowego, ochrony własności intelektualnej, form rozliczeń finansowych czy uwarunkowań kulturowych.
- Ponadto pomagają zdobyć wiedzę na temat strategii ekspansji na rynki międzynarodowe, które różnią się od siebie zachowaniem nabywców, potrzebami segmentacji klientów, różnorodnością dochodową i kulturową.
- Studia podkreślają niezwykle ważną rolę, jaką w handlu zagranicznym odgrywa polityka państwa w ofiarowaniu pomocy organizacyjnej i instytucjonalnej dla firm chcących pozyskać rynek międzynarodowy.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Rynki w Handlu Międzynarodowym mogą podjąć absolwenci różnych kierunków studiów, chcących zająć się pozyskaniem danego geograficznego rynku państw, a następnie praktycznymi realiami handlu zagranicznego na tymże rynku, przy wykorzystaniu tajników protokołu dyplomatycznego, a w szczególności przeznaczone są dla:
- urzędników administracji państwowej różnych szczebli zajmujących się zagadnieniami międzypaństwowych umów handlowych,
- menedżerów, zajmujących się kwestiami internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw poszukujących nowych rynków zbytu,
- przedsiębiorców aktywnie działających w zakresie prowadzenia biznesu w skali globalnej,
- urzędników i pracowników firm zajmujących się kwestiami prawa celnego, protokołu dyplomatycznego.
Rekomendacje
Przedsiębiorczość, zaangażowanie kapitału ludzkiego, nowe technologie współcześnie decydują o sukcesie firmy na rynkach międzynarodowych, zarówno o skali sprzedaży, jak również w efekcie o potencjale rozwojowym i eksportowym przedsiębiorstw. Rynki międzynarodowe charakteryzują się ogromną różnorodnością gospodarczą, kulturową oraz polityczną w zależności od szerokości geograficznej. Różnorodność ta wymaga profesjonalnej oceny ze strony kadry zarządzającej wymianą handlową w wyborze narzędzi marketingu międzynarodowego oraz instrumentów polityki eksportu i importu, prawa celnego, kwestii finansów. Często prowadzenie transakcji handlu zagranicznego wymaga obecności za granicą, stąd ogromna potrzeba zaznajomienia się z wieloaspektową materią protokołu dyplomatycznego i negocjacji w handlu międzynarodowym. Nasze studia pomogą rozwinąć odpowiednie kompetencje – serdecznie zapraszam!
Program
- Marketing międzynarodowy – strategie ekspansji na rynki międzynarodowe – 10 godz.
- Polityka handlu zagranicznego i specyfika rynku Unii Europejskiej – 24 godz.
- Specyfika rynku Chin – 26 godz.
- Specyfika rynku Stanów Zjednoczonych – 18 godz.
- Polityka państwa w zakresie finansowania handlu zagranicznego Polski – 8 godz.
- Rynek Ameryki Łacińskiej w handlu międzynarodowym – 12 godz.
- Pozostałe rynki międzynarodowe świata: rynek państw Bliskiego Wschodu; Afryki; Oceanii (Australii i Nowej Zelandii) – 12 godz.
- Zaawansowane technologie: sztuczna inteligencja, technologia blockchain. Unijny system handlu emisjami EU ETS – 24 godz.
- Rola finansów międzynarodowych na rynkach zagranicznych: historia, przepływy kapitału, instytucjonalna infrastruktura europejskiego rynku finansowego – 30 godz.
- Organizacje międzynarodowe regulujące dostęp do rynków międzynarodowych oraz protokół dyplomatyczny i savoir-vivre – 16 godz.
Razem 180 godzin.
Kierownik studiów
Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (1995 r.). Pracownik Instytutu Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych w Kolegium Gospodarki Światowej SGH (1995–1998), adiunkt w Katedrze Integracji Europejskiej im. Jeana Monneta w Kolegium Gospodarki Światowej SGH (1998–2016).
Wykładowcy
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Stopnie i tytuł naukowy uzyskała odpowiednio: w 1997 r. – stopień doktora nauk ekonomicznych, w 2000 r. – stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii – finansów i bankowości, w 2004 r. – tytuł naukowy profesora nauk ekonomicznych.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych (Uniwersytet Warszawski, 2002 r.) oraz Wydziału Prawa i Administracji (Uniwersytet Warszawski, 2006 r.). Doktorat obronił w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (2008 r.), habilitację na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2012 r.).
Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego. Ekspert w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego.
Doktor nauk ekonomicznych (SGH) z habilitacją z religioznawstwa (Uniwersytet Jagielloński). Kierownik Zakładu Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej w Instytucie Studiów Międzynarodowych Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH na stanowisku profesora uczelni. W latach 2012–2020 prodziekan Studium Magisterskiego SGH.
Dyrektor Centrum Programów Międzynarodowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Kraju Saary (Universitaet des Saarlandes) w Saarbrücken (Niemcy) oraz Columbia University w Nowym Jorku. Stypendystka DAAD.
Profesor nadzwyczajny w SGH. Ukończył Kierunek Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia podyplomowe w zakresie doskonalenia pedagogicznego dla nauczycieli akademickich. W 2001 roku uzyskał stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii.
Kierownik Katedry Marketingu Międzynarodowego w SGH. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, doktoranckich z marketingu międzynarodowego, przedsiębiorczości międzynarodowej, podstaw informacyjnych marketingu. Dydaktyk z dwudziestoletnim doświadczeniem.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych (Uniwersytet Warszawski, 2005 r.). Obronił doktorat na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (2013 r.). Taiwan Fellow (National Chengchi University, Tajwan). Interesuje się stosunkami międzynarodowymi w Azji Wschodniej i teorią integracji regionalnej.
Pracownik naukowo dydaktyczny Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu Kolegium Gospodarki Światowej SGH. Posiada dyplom Master of Business Administration uzyskany od Universite du Quebec a Montreal, Kanada. Wykładowca studiów na poziomie licencjatu, magisterskim oraz podyplomowym SGH.
Analityk w Programie Chińskim i koordynator projektu „Powiązania gospodarcze w Eurazji” Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW). Absolwent Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego (UW) oraz kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Pułkownik Wojska Polskiego. Począwszy od roku 2008 przez 10 lat służył w Oddziale Protokołu Wojskowego (OPW) Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych (DWSZ) Ministerstwa Obrony Narodowej. Obecnie kieruje Wydziałem Ameryki Północnej DWSZ i zajmuje się koordynacją wojskowej współpracy dwustronnej z USA.
Dziekan Kolegium Ekonomiczno-Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w latach 2016–2020. Kierownik Katedry Historii Gospodarczej w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym. Zajmuje się zagadnieniami historii finansów, historii gospodarczej II Rzeczpospolitej, geografii historycznej, najnowszej historii politycznej.
Adiunkt w Katedrze Marketingu Międzynarodowego SGH. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych z marketingu, marketingu międzynarodowego, przedsiębiorczości międzynarodowej. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył Studium Polityki Zagranicznej PISM.
Profesor nauk ekonomicznych. Zainteresowania: gospodarka światowa, ekonomia rozwoju. Absolwent handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie uzyskał tytuł doktora i habilitację. W latach 1974–1975 Universite de Nancy II (Francja) — tytuł bachelora; Centre Europeen Universitaire de Nancy (studia podyplomowe).
Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGH oraz Podyplomowego Studium Doskonalenia Pedagogicznego i studiów podyplomowych Ochrona własności intelektualnej na UMCS w Lublinie. Zainteresowania badawcze obejmują studia nad procesem integracji międzynarodowej, ekonomią międzynarodową oraz działalnością organizacji międzynarodowych.
Doktor ekonomii, asystent w Katedrze Europejskiej im. Jean Monnet w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym SGH w Warszawie. Ukończyła studia doktoranckie o specjalności: Ekonomia i stosunki międzynarodowe w SGH. Doświadczenie zawodowe zdobyła dzięki pracy w bankowości oraz prowadzeniu zajęć ze studentami na uczelniach wyższych.
Dyrektor Centrum Europejskiego UW w kadencji 2020–2024 (wcześniej w latach 2016-2020 zastępca dyrektora CE UW ds. badań naukowych i współpracy międzynarodowej). Brał udział w międzynarodowych projektach badawczych (m.in. kierownik trzech projektów w ramach grantów MSZ RP).
Adiunkt w Instytucie Rynków i Konkurencji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGH (1995) oraz podyplomowego studium Doskonalenia Pedagogicznego w SGH. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania (2004, SGH). Staż naukowy na Uniwersytecie St. Gallen w Szwajcarii (1997-1998).
Doktor ekonomii, absolwent i pracownik Uniwersytetu Łódzkiego, zatrudniony w Katedrze Ekonomii Rozwoju Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego i Polskiego Towarzystwa Studiów Międzynarodowych. Specjalizuje się w ekonomii rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem problemów rozwojowych krajów azjatyckich.
Informacje techniczne
Zajęcia prowadzone są w uczelni (większość zjazdów). Dwa zjazdy prowadzone będą online za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na czacie).
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uzyskanie absolutorium,
- pozytywny wynik ustnego egzaminu końcowego.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 6500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 3500 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 3000 zł.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Anna Wanecka
tel.: 22 564 91 17
e-mail: awanec@sgh.waw.pl
Sekretariat
ul. Wiśniowa 41
02-520 Warszawa
czynny od poniedziałku do piątku, 8:00–15:00
tel.: 22 564 86 04
Kierownik studiów
dr hab. Wanda Dugiel, prof. SGH
tel.: +48 22 564 91 80
e-mail: wdugie@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
Katedra Unii Europejskiej im. Jeana Monneta
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:50–17:00.
- Opłata za całość studiów: 6500 zł (możliwe raty).
dr hab. Wanda Dugiel, prof. SGH
tel.: +48 22 564 91 80
e-mail: wdugie@sgh.waw.pl
mgr Anna Wanecka
tel.: 22 564 91 17
e-mail: awanec@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe