Podyplomowe Studia Marketingu Internetowego
Podyplomowe Studia Marketingu Internetowego mają na celu przedstawienie najnowszej przekrojowej wiedzy i zagadnień oraz wykształcenie szerokiego spektrum umiejętności z zakresu marketingu internetowego, w tym formułowania strategii.
Atrakcyjne studia – kompleksowe podejście do marketingu internetowego
Przekrojowy program – sprawdzony i udoskonalony podczas 50 edycji
Praktyczne zajęcia – z pracownikami wiodących firm w zakresie e-marketingu
Dlaczego warto?
- Studia łączą teorię z praktyką, dostarczają aktualną wiedzę i wyrabiają umiejętności, prezentują podejścia specjalistyczne i menedżerskie.
- Zajęcia prowadzone są przez praktyków z wiodących firm branży interaktywnej, jak i pracowników akademickich mających praktyczne doświadczenie w biznesie. Wykłady akademickie stanowią nie więcej niż 25% zajęć.
- Studia są akredytowane w programie certyfikacji DIMAQ, co oznacza, że przygotowują one do uzyskania branżowego certyfikatu DIMAQ. Aktualni posiadacze certyfikatu po ukończeniu studiów otrzymują punkty edukacyjne do recertyfikacji.
- Studenci SGH wielokrotnie wygrywali globalne konkurs Google Online Marketing Challenge, którego istotą było zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej z wykorzystaniem narzędzi Google (w latach 2009–2011 zostawali laureatami na poziomie europejskim, a w latach 2012 i 2014 zdobywali tytuł globalnych zwycięzców – żadna inna uczelnia w Europie nie posiada podobnej historii zwycięstw w tym konkursie). W 2022 roku studentki z SGH wygrały globalny konkurs z marketingu internetowego (Global Online Marketing Academic Challenge).
- Studia prowadzone są w różnych formułach: online i stacjonarnej. W ramach edycji online zdecydowana większość jest nagrywanych (nagrania są dostępne jedynie dla słuchaczy kierunku).
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Marketingu Internetowego rekomendowane są dla osób początkujących lub średnio zaawansowanych z marketingu internetowego, odpowiedzialnych za marketing i odczuwających braki wiedzy w zakresie e-marketingu, pracujących w branży interaktywnej i pragnących poszerzyć swoją wiedzę, a także planujących karierę w dziale marketingu lub branży interaktywnej, w szczególności pracujących lub planujących pracować na poniższych stanowiskach:
- specjalista/menedżer ds. marketingu i relacji z klientami,
- specjalista/menedżer ds. e-commerce i e-biznesu,
- specjalista/menedżer ds. marketingu w Internecie, mediów społecznościowych i analityki internetowej,
- specjalista/menedżer ds. SEM, SEO i media planner,
- przedsiębiorca i założyciel start-upu internetowego.
Program
W skład zakresu tematycznego Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego wchodzą następujące obszary:
- Istota marketingu internetowego
- Strategiczne obszary e-biznesu
- Nowoczesne zarządzanie marketingowe
- Społeczno-prawne uwarunkowania marketingu internetowego
- Seminarium dyplomowe
Studia Podyplomowe SGH Marketing Internetowy są akredytowane w programie certyfikacji DIMAQ. Oznacza to, że w programie studiów uwzględniono obszary tematyczne, których znajomość wymagana jest podczas egzaminu DIMAQ. Posiadacze certyfikatu DIMAQ po ukończeniu studiów otrzymują z kolei 80 punktów edukacyjnych do recertyfikacji.
Istota marketingu internetowego
Jest to najważniejszy blok tematyczny. Jego celem jest dostarczenie wiedzy na temat narzędzi marketingu internetowego oraz wyrobienie umiejętności formułowania strategii z tego zakresu (ok. 40% zajęć).
- Strategie marketingu internetowego – dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH, Zakład e-Biznesu SGH
- Strony internetowe jako narzędzie marketingu w Internecie – mgr Artur Maciorowski, konsultant ds. wdrożeń internetowych
- Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w Internecie – mgr Anna Sakowicz, mgr Marcin Woźniak, Publicis Groupe
- Analityka internetowa – mgr Radosław Mentel, mgr Łukasz Chwiszczuk
- Analiza działań promocyjnych w Internecie. Narzędzia i psychologiczne mechanizmy – dr Jacek Wójcik, Zakład e-Biznesu SGH
- Społeczności internetowe i ich wykorzystanie w marketingu – mgr Dawid Pacha, specjalista ds. mediów społecznościowych
- Badania i analizy w mediach społecznościowych – dr Jan Zając, SoTrender
- Konkurowanie treścią w Internecie (content marketing) – Barbara Stawarz, Happy Content
- Praktyczne aspekty reklamy w wyszukiwarkach – mgr Radosław Mentel, mgr Łukasz Chwiszczuk
- Pozycjonowanie stron internetowych – mgr Piotr Kasperczak, specjalista ds. promocji w wyszukiwarkach
- Reklama typu programmatic – Adam Dyba, 4Finance
- Warsztaty z formułowania strategii marketingu internetowego – mgr Marcin Maj, H2O Creative
Strategiczne obszary e-biznesu
Celem tego bloku tematycznego jest przybliżenie najważniejszych aspektów e-biznesu mających wpływ na realizację strategii marketingu internetowego (ok. 30% zajęć).
- Projektowanie doświadczeń użytkownika systemów interaktywnych (User Experience Design) – Patryk Lewandowski, Allegro.pl
- Modele e-biznesu – teoria i warsztaty – dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH, Zakład e-Biznesu SGH
- Konkurowanie modelami biznesowymi w Internecie – Krzysztof Reński, Lingaro
- Business Intelligence w e–marketingu: Systemy rekomendacyjne i Customer Intelligence – dr hab. Jerzy Surma, prof. SGH
- Warsztaty z zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu – Glib Skrypka
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w e-biznesie – dr hab. Tomasz Rostkowski, prof. SGH
Nowoczesne zarządzanie marketingowe
Celem tego bloku tematycznego jest przedstawienie najważniejszych zagadnień związanych z zarządzaniem marketingowych we współczesnej gospodarce. Poruszane zagadnienia przedstawiane są w kontekście tradycyjnych oraz internetowych przedsięwzięć (ok. 10% zajęć).
- Strategia błękitnego oceanu – dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH, Zakład e-Biznesu SGH
- Zastosowanie internetu w badaniach marketingowych – przegląd metod i wyzwań w badaniach on-line – Agnieszka Balcer-Thinlay
- Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw z wykorzystaniem internetu – prof. dr hab. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, SGH
- Sztuczna inteligencja a zachowania konsumentów w Internecie – dr Wojciech Trzebiński, SGH
Społeczno-prawne uwarunkowania marketingu internetowego
W ramach tego bloku tematycznego przekazywana jest wiedza dotycząca szeroko rozumianych uwarunkowań wywierających wpływ na działania firm w Internecie (ok. 15% zajęć).
- Globalizacja i nowe trendy w zachowaniach konsumentów – prof. dr hab. Bogdan Mróz, Zakład Badań Zachowań Konsumentów, SGH
- Prawne aspekty marketingu internetowego – mgr Roman Bieda, Radca Prawny, Maruta i Wspólnicy Spółka Jawna
- GAFA – czterech innowatorów czy jeźdźców apokalipsy? – dr hab. Michał Goliński, SGH
Seminarium dyplomowe
Cykl zajęć poświęconych pisaniu pracy dyplomowej, obejmujący również obrony i prezentacje prac dyplomowych przez studentów (ok. 5% zajęć).
Program studiów obejmuje łącznie 180 godzin zajęć dydaktycznych w formie wykładów, konwersatoriów i warsztatów.
Kierownik studiów
Kierownik i twórca Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w takich obszarach jak strategia e-marketingu, rozwój serwisów e-commerce, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, planowanie i realizacja kampanii promocyjnych. Autor wielu publikacji, głównie z zakresu marketingu internetowego, zarządzania wartością klienta oraz modeli e-biznesu. Opiekun naukowy zespołów studenckich biorących udział w konkursie Google Online Marketing Challenge (1. miejsce w Europie w 2011 r., 1. miejsce na świecie w 2012 i 2014 r.).
Wykładowcy
Certyfikowany trener DIMAQ/IAB Polska, prelegent, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu w eCode.pl. Wykładowca SGH i AGH oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu.
Communication strategy director w LiquidThread (Publicis Groupe). Z branżą marketingową związany od 2005 roku. Karierę rozpoczynał od planowania mediów tradycyjnych, ale wraz z rozwojem mediów interaktywnych obszarem jego zainteresowania stał się digital.
Od kilkunastu lat zajmuje się badaniami marketingowymi, badaniami produktu i doświadczeń użytkowników (UX). Przez wiele lat kierowała badaniami marketingowymi w Play, badaniami produktu w Codility, obecnie prowadzi projekty badawcze w Grupie OLX. W ramach pracy ze studentami dzieli się doświadczeniem metodologicznym z ponad 2000 badań jakościowych i ilościowych.
Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie we Włoszech (Scuola Enrico Mattei w Mediolanie) oraz 9-miesięczny program zaawansowanego kształcenia menedżerskiego dla wykładowców szkół biznesu (Advanced Management Education Program) w School of Business-Carleton University w Ottawie.
Związana z rynkiem komunikacji marketingowej od 2000 roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer. Wraz z powstaniem Grupy Publicis w 2016 roku objęła stanowisko Chief Digital, Data & Analytics Officera.
Zajmuje się wykorzystaniem mediów społecznościowych w marketingu od 2008 roku. Swoje doświadczenie zdobywał wdrażając w media społecznościowe takie marki jak Nike, YES, Dr Oetker, Warka, czy LOT. W późniejszych latach w ramach własnej działalności wymyślał i nadzorował kampanie m.in dla takich marek jak iSpot, Creative, Avene, Groupon, Indigo.
Certyfikowany trener Google Ads. W sposób klarowny i usystematyzowany tłumaczy tajniki reklamy w wyszukiwarkach. Popularny prelegent na wielu konferencjach branżowych (m.in. głosami publiczności zwycięzca konferencji I love Marketing w 2016 roku).
Dziennikarz, redaktor, bloger, konsultant z zakresu marketingu internetowego. CEO butikowej agencji Premium Content. Na co dzień optymalizuje strony i blogi firmowe, redaguje książki, ebooki i teksty copywriterów, pomaga w działaniach wizerunkowych, łącząc zalety SEO (Search Engine Optimization) i PR (Public Relations).
Certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. W branży marketingowej od 2003 roku. Na co dzień prowadzi audyty, wdraża strategie, projektuje i optymalizuje kampanie w oparciu o analitykę webową dla klientów w Polsce i na świecie.
Absolwentka Dziennikarstwa i komunikacji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W branży internetowej od 2005 roku. Trener i wykładowca na najlepszych uczelniach w Polsce (m.in. SGH, AGH, Uniwersytet SWPS). Właścicielka agencji content marketingowej Happy Content oraz biura podróży Hola Cuba.
Przedsiębiorca, badacz i psycholog. Założyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Wieloletni pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven.
W branży reklamowej nieprzerwanie od ponad 20 lat. Przez pierwsze lata pracy zawodowej związany był z firmą OS3 Group S.A. W 2004 roku został członkiem zarządu firmy, a dwa lata później jej Dyrektorem Zarządzającym, obejmując tym samym pakiet udziałów spółki.
Od 1997 roku zajmuje się marketingiem internetowym oraz reklamą w sieci. Założyciel IDMnet – pierwszej w Polsce agencji mediowej zajmującej się tylko reklamą internetową, która przekształciła się w internetową sieć reklamową. Pracował także w ClickAd, gdzie realizował proces transformacji z brokera do agencji performance marketing. Współtwórca sieci afiliacyjnej Afilo oraz sieci reklamy w grach i wokół gier AdAction.
Adiunkt w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim (2002), a doktorat (nauki o zarządzaniu) uzyskał na podstawie rozprawy na temat indywidualnych uwarunkowań spostrzegania jakości przez klientów (2014). Główne zainteresowania dra Wojciecha Trzebińskiego obejmują reakcje konsumentów na komunikaty w środowisku online, a także wpływ sztucznej inteligencji oraz pandemii COVID-19 na zachowania konsumentów.
Profesor w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH. Założyciel i kierownik studiów podyplomowych Business Intelligence oraz Zarządzanie Cyberbezpieczeństwem. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Ukończył również Program IFP na IESE Business School oraz Executive Program na MIT Sloan School of Management.
Projektant doświadczenia użytkownika w Allegro. Tworzy architekturę informacji dla ścieżek zakupowych oraz przygotowuje makiety i prototypy. Pracując z wieloma interesariuszami - patrzy wizyjnie w przyszłość, uczestniczy w pracach strategicznych oraz przyjmuje za kierunkowskaz wszelkie założenia biznesowe prowadzonych projektów.
Opinie o studiach
Wybrałam te studia spośród wielu programów na polskim rynku edukacyjnym ze względu na kompleksowy sposób kształcenia w zakresie marketingu internetowego. Prestiż SGH zobowiązuje, ale twórcy kierunku sprostali niełatwemu zadaniu przekazania w jeden rok wiedzy, która stanowi niezbędne kompendium dla każdego rasowego marketingowca. Żadnych pachnących antykwariatem książek sprzed lat, a wyłącznie najnowsza wiedza ekspercka, doświadczeni praktycy i wybitne osobowości. To wszystko w skondensowanej formie w ramach kierunku, który powinien stanowić obowiązkowy punkt w edukacji każdego, kto chce efektywniej prowadzić komunikację marketingową lub zarządzać zespołem osób zajmujących się tym obszarem w firmie.
Przyszłość marketingu to Digital. Chcecie dostać lepszą pracę, zdobyć lub poszerzyć wiedzę o marketingu internetowym wykładaną przez najlepszych specjalistów i praktyków – to kierunek dla Was. Zajęcia z zakresu technologii mobilnych, Programmatic, Business Intelligence, Content Marketingu, pozycjonowania, mediów społecznościowych, kampanii reklamowych w internecie i znakomite warsztaty z Google Adwords. Profesjonalna obsługa organizatorów studiów i znakomity dobór wykładowców to gwarancja, że będzie zadowoleni z wyboru kierunku. Polecam!
Marketingiem w Internecie mam przyjemność zajmować się zawodowo na co dzień. Z mojej perspektywy te studia mają dwa zasadnicze atuty. Z jednej strony pozwalają na usystematyzowanie wiedzy i poznanie najnowszych trendów, z drugiej istotną wartość stanowią zajęcia prowadzone przez praktyków, którzy omawiają konkretne, realizowane przez siebie kampanie – to inspiruje. Smaczkiem na zakończenie studiów była możliwość omówienia w pracy dyplomowej konkretnej kampanii, którą realizuje prowadzona przeze mnie agencja eContentLAB, przy współpracy z dziennikiem „Rzeczpospolita”, dla firmy PZL-Świdnik, polskiego producenta broni. Zderzenie tych dwóch światów: teorii i praktyki – było bardzo ciekawym doświadczeniem. Studia zdecydowanie polecam.
Wybór tych studiów to jeden z najważniejszych kroków w moim życiu. Byłam całkowicie początkującą słuchaczką, a w chwili obecnej zawodowo zajmuję się digitalem. Przebranżowiłam się, a przede wszystkim odnalazłam pasję i poznałam świetnych ludzi, nie tylko wśród koleżeńskich studentów, ale również wykładowców. To dzięki tym autorytetom obrałam właściwą drogę zawodową, założyłam prywatnego bloga i nie żałuję zainwestowanych pieniędzy. Teoria i praktyka na wysokim poziomie. Pozdrowienia dla ulubionych wykładowców: Basia Stawarz, Dawid Pacha, Artur Maciorowski i Dawid Prokopowicz. Podziękowania dla kierownika Tymoteusza Doligalskiego za całościową organizację studiów i profesjonalne podejście do studentów. Serdecznie polecam wybór tych studiów osobom, które tak jak ja chcą się przebranżowić i połknąć bakcyla na digital.
Studia pozwalają zdobyć lub uzupełnić i usystematyzować wiedzę dotyczącą marketingu internetowego. Ich program obejmuje bardzo wiele różnorodnych obszarów tej dziedziny. Nie sposób stać się specjalistą w zakresie każdego z nich, ale studia służą właśnie ukazaniu jak najszerszego spektrum zagadnień i otwierają drogę do budowania na tej fundamentalnej wiedzy indywidualnych ścieżek rozwoju. Zajęcia uczą bardzo praktycznych umiejętności, wykładowcy to pracownicy naukowi z doświadczeniem biznesowym i przedsiębiorcy zajmujący się zawodowo marketingiem. Godna pochwały jest organizacja studiów i przepływ informacji – maile są wysyłane do studentów systematycznie i z odpowiednim wyprzedzeniem, są rzeczowe i wyczerpujące. Edycji 22. udało się stworzyć niezapomnianą atmosferę studiów. Było bardzo dużo naukowej mobilizacji, świetnej pracy zespołowej owocującej kreatywnymi rozwiązaniami (czasami zaskakującymi samych twórców), a wszystko to w przyjacielskiej atmosferze i przy salwach zaraźliwego śmiechu. Zawarte znajomości są dla nas bardzo dużą wartością i zdecydowanie udanym przykładem efektu sieciowego, ale więcej o efektach sieciowych już w toku studiów :-)
Rekrutacja
Rekrutacja zakończona. Szczegóły o rekrutacji na następną edycję, wkrótce.
Zajęcia będą prowadzone w uczelni.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- systematyczne uczestnictwo w zajęciach,
- zaliczenie I semestru: sprawdzian lub praca zespołowa polegająca na formułowaniu strategii marketingu internetowego dla wybranej firmy,
- przygotowanie pracy dyplomowej poświęconej wybranym aspektom marketingu internetowego (praca przygotowywana pod kierunkiem wybranego promotora – wykładowcy studiów),
- obrona pracy dyplomowej.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 9000 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna przed rozpoczęciem drugiego semestru studiów.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Grażyna Rybarska
tel.: +48 22 564 86 55
tel.: +48 512 147 418
e-mail: grybar@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH
e-mail: tdolig@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
mgr Grażyna Rybarska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Instytut Zarządzania Wartością
- Zajęcia w uczelni.
- Zajęcia odbywają się w piątki 17:10–20:40 i soboty 9:00–16:30.
- Opłata za całość studiów: 9000 zł (możliwe raty).
Studia dostępne również w formule online
dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH
e-mail: tdolig@sgh.waw.pl
mgr Grażyna Rybarska
tel.: +48 22 564 86 55
tel.: +48 512 147 418
e-mail: grybar@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe