Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach
Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach mają na celu pokazanie znaczenia całego procesu komunikacji i powiązań pomiędzy jej elementami, by móc zaplanować strategię komunikacyjną i ją zrealizować w sposób maksymalnie efektywny.
Praktyczna wiedza – strategiczne podejście do budowania komunikacji
Inspirujące zajęcia – oparte na warsztatach, case study i pracy z kamerą
Renomowana kadra – charyzmatyczni wykładowcy z praktyczną wiedzą
Dlaczego warto?
- Studia uczą budowania strategii komunikacyjnej spójnej wobec różnych grup interesariuszy.
- Zdecydowana większość zajęć ma charakter praktyczny – opierają się na pracy warsztatowej, analizach przypadków, a także pracy z kamerą.
- Celem studiów jest także jest jak najaktywniejsze zaangażowanie uczestników oraz stymulowanie wymiany wiedzy i doświadczeń w trakcie studiów, ale także i po ich zakończeniu.
- W realizację programu studiów zaangażowani są wybitni specjaliści z branży – przedstawiciele agencji PR, dziennikarze, trenerzy biznesu, a także wykładowcy SGH posiadający wieloletnie doświadczenie praktyczne.
- Na bieżąco obserwowane trendy rynkowe są odpowiednio uwzględniane w programie studiów, tak by zajęcia stanowiły prawdziwą inspirację.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach przeznaczone są dla osób zajmujących się PR-em i komunikacją w firmach, w szczególności dla:
- menedżerów i specjalistów ds. public relations czy komunikacji wewnętrznej,
- menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za budowanie wizerunku organizacji,
- menedżerów i specjalistów ds. marketingu tworzących strategię marketingową,
- brand menedżerów,
- pracowników agencji PR doradzających klientom w budowie strategii PR,
- pracowników działów marketingu, public relations i komunikacji,
- jak również dla pracowników agencji PR czy dziennikarzy rozważających rozszerzenie swoich kwalifikacji.
Rekomendacje
PR to nie nauka – to praktyczna umiejętność, która w dzisiejszym zmiennym świecie szalonej konkurencji decyduje o sukcesie konkretnych organizacji, firm, ludzi. Naszą ambicją jest zainspirować Państwa do wykreowania takiego wizerunku Państwa organizacji, który zapewni jej sukces. Bowiem, jak powiedział Rockefeller: „Next to doing the right thing, the most important thing is to let people know you are doing the right thing”.
Program
I. Strategiczny kontekst public relations
- Wprowadzenie do PR - miejsce PR wśród innych działań komunikacyjnych organizacji
- PR a marketing strategiczny organizacji
- Analiza otoczenia i badania społeczne w tworzeniu strategii PR
- Zarządzanie marką w kontekście społeczno- kulturowym
- Rola PR w budowaniu kultury organizacyjnej
II. Planowanie działań komunikacyjnych organizacji
- Badania rynku
- Media relations - prasa
- Media relations – media elektroniczne
- „Fake-newsy”, dezinformacja i sposoby jej zwalczania
- Organizacja eventów
- Opracowanie budżetu PR
III. Kampanie public relations
- Zarządzanie sytuacjami nadzwyczajnymi i kryzysowe PR
- Nowoczesne techniki PR
- E-public Relations
- Tworzenie treści na potrzeby PR
- Kreowanie i promocja marki kraju
IV. Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja wewnętrzna i wewnętrzne public relations
- PR w procesie zmian organizacyjnych
V. Public relations w budowaniu relacji z interesariuszami
- Lobbing - wpływanie na decyzje gospodarcze
- Budowanie relacji i współpraca agencji PR z klientem
- Budowane relacji z inwestorami
- CSR i komunikacja w CSR
VI. Operacyjne działania menedżera public relations
- Wystąpienia publiczne - komunikowanie bezpośrednie i wykorzystanie mediów elektronicznych
- Prawne zagadnienia public relations
- Etyka działań public relations
VII. Podsumowanie zajęć
- Projekt podsumowujący
- Seminarium
Razem wymiar godzin: 160
Kierownik studiów
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach zarządzania - symbolizmie marek i marketingu kulturowym oraz uwarunkowaniach zachowań współczesnych konsumentów.
Wykładowcy
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Od początku kariery naukowej związana z Katedrą Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Sekretarz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania.
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania SGH, przewodnicząca Rady naukowej dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości SGH. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Produktami i Usługami SGH. Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu i zarządzania strategicznego.
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Kierownik Canadian Executive MBA Program (CEMBA) Centrum Programów MBA. Specjalizuje się w problemach dotyczących zarządzania kulturą organizacyjną i społecznej odpowiedzialności biznesu. Autorka licznych publikacji dotyczących kultury i tożsamości organizacyjnej.
Jest ekspertem w dziedzinie PR korporacyjnego, komunikacji wewnętrznej, zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, zarządzania zmianą i kontaktów z mediami. Ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski, była stypendystką Księstwa Liechtenstein oraz Fundacji Konrada Adenauera.
Wykładowca studiów magisterskich, doktoranckich i podyplomowych w zakresie zachowań konsumenckich, strategii marketingowych, analizy potrzeb konsumenckich, zarządzania czasem i rozwiązywania konfliktów. Prowadzi działalność ekspercką w ramach programów Foresight – Mazovia, członek Komisji Oceny Projektów w ramach programów UE.
Założycielka i właścicielka agencji 121PR specjalizującej się w marketingu społecznościowym i PR internetowym. Ukończyła filologię polską i studia amerykanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia Komunikowania Biznesowego i PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Ukończył studia podyplomowe „Akademia Kompetencji Dydaktycznych” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Trener licznych szkoleń z zakresu prawa. Wspólnik w Kancelarii Radców Prawnych Górski Grodzki.
Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim o certyfikowanej specjalizacji: Marketing Medialny i Public Relations. Absolwent stypendium na Northeastern Illinois University, Chicago USA. Ukończył również Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie we Włoszech (Scuola Enrico Mattei w Mediolanie) oraz 9-miesięczny program zaawansowanego kształcenia menedżerskiego dla wykładowców szkół biznesu (Advanced Management Education Program) w School of Business-Carleton University w Ottawie.
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania, Kolegium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Prodziekan Studium Magisterskiego w SGH. Przewodniczący Komitetu Sterującego Principles for Responsible Management Education przy ONZ (PRME), CEE Chapter. Kierownik Podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą.
Absolwent Harvard Business School, USA. Stypendysta m.in. The British Academy, Imperial College (Anglia), CNRS (Paryż), The Swiss Foundation (St. Gallen), Chiba i Keyo Univ. (Tokyo), Chińska Akademia Nauk oraz Sloan School of Management w Massachusetts Institute of Technology, USA.
Trener medialny, wystąpień publicznych, prezentacji biznesowych: w codziennej praktyce biznesu, w komunikacji z mediami elektronicznymi i internetowymi. W ramach szkoleń biznesowych specjalizuje się w warsztatach rozwijających osobowość uczestników – ekspertów – w prezentacjach biznesowych, wystąpieniach branżowych i okolicznościowych.
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach zarządzania - symbolizmie marek i marketingu kulturowym oraz uwarunkowaniach zachowań współczesnych konsumentów.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wykładowca na studiach podyplomowych w SGH i Collegium Civitas, sekretarz podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Wiceprezes zarządu Wyborowa S.A., prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, członek Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy” oraz prezes Fundacji Muzeum Polskiej Wódki. Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Doktor psychologii społecznej. Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1988–1998. W latach 1991–1995 dyrektor badań w agencji badawczej DEMOSKOP. Od 1996 do 2008 Członek Zarządu agencji IQS and Quant Group. Od 2008 do 2013 wiceprezes agencji badań marketingowych 4P Research Mix.
Entuzjasta wykorzystania myślenia strategicznego i technologii w obszarze Customer Experience. Ściśle współpracuje z klientami przy opracowaniu strategii komunikacji marek. Preferuje pracę warsztatową – wykorzystując do tego kolektywne modele pracy i interaktywne metody moderacji i facylitacji.
Kierownik Zakładu Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości. Koordynator merytoryczny programu Global Biznes Practicum w ramach SGH-MBA.
Opinie o studiach
Zajęcia na studiach pod kierunkiem prof. Rafała Mrówki dostarczają słuchaczom solidnej dawki praktycznej wiedzy z wielu nowych dla nich obszarów i pozwalają usystematyzować wiadomości, które posiedli już w toku dotychczasowej pracy zawodowej. Wykładowcy z uczelni i agencji PR gwarantują spojrzenie naukowców i praktyków jednocześnie, co pozwala spojrzeć na Public Relations i komunikację w firmach w bardzo profesjonalny sposób.
Przyjazne relacje dydaktyków ze słuchaczami, reprezentującymi różne branże, instytucje i firmy umożliwiają niebanalne rozwiązywanie case studies. Zgrana grupa studentów znajdzie czas na integrację poza salą wykładową. Więc jeśli chcecie rozwijać się w dziedzinie komunikacji społecznej i PR, to kierunek dla Was. Ja żałuję, że nie zapisałem się na te studia wcześniej. Przydałyby się mi nawet w czasie zawodowej służby wojskowej.
Nie zawiodłam się. Zapisując się na te studia, nie miałam pojęcia o PR. Skończyłam je z ogromną dawką wiedzy – także praktycznej. Nie wiem, jak udało się to organizatorom, ale studia te wyposażyły mnie nie tylko w teorię, ale przede wszystkim w umiejętność myślenia PR-owego. Nauczyły widzieć i rozumieć, pozwoliły czuć się swobodnie w świecie wielkich brandów i ich strategii, dały iskrę do działania.
Ogromna dawka pozytywnej energii od wykładowców oraz niezwykli ludzie, z którymi miałam okazję te studia kończyć – to wisienka na torcie. Z pełną odpowiedzialnością polecam te studia, a dla organizatorów: chapeau bas!
Szczerze polecam kierunek! Zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną stosuję nie tylko w pracy, ale i w życiu codziennym. A czasem taka wiedza to właśnie to, czego trzeba, żeby osiągnąć upragniony cel.
Rekrutacja
Rekrutacja na 20. edycję została zakończona. Zajęcia rozpoczęły się 25 października 2024 r.
Rekrutacja na 21. edycję zostanie uruchomiona na przełomie czerwca i lipca 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia zostanie wydrukowana przez sekretarza studiów i dostarczona na pierwsze zajęcia
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia i generowany w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Rekrutacja kandydatów jest otwarta i odbywa się na zasadzie zgłoszeń poprzez rejestrację w systemie. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie studiami i większą liczbę zgłoszeń niż wynosi liczba miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność złożenia dokumentów i dokonania wpłaty co najmniej pierwszej raty czesnego.
Po zarejestrowaniu się i załączeniu w wersji elektronicznej niezbędnych dokumentów oraz wniesieniu opłaty, kandydat na studia powinien przesłać określony powyżej komplet wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną na adres:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Biuro Kolegium Zarządzania i Finansów
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
z dopiskiem: Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach (numer edycji) – rekrutacja
lub dostarczyć osobiście do Biura Kolegium Zarządzania i Finansów (ul. Madalińskiego 6/8, pok. 340, 02-513 Warszawa).
Uiszczenie opłaty (co najmniej I raty czesnego) oraz złożenie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem na studia.
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- projekt końcowy wykonywany w zespole,
- praca końcowa,
- obrona pracy końcowej (egzamin końcowy).
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7900 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 3950 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 3950 zł – płatna na koniec pierwszego semestru studiów.
W ramach opłaty SGH zapewnia materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (udostępniane na aplikacji Microsoft TEAMS). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Magdalena Białobrzeska–Syta
e-mail: mbialo@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 9265
Kierownik studiów
dr Tomasz Serwański
e-mail: tserwa@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Katedra Teorii Zarządzania
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Budynek M, p. 325-329
ul. Madalińskiego 6/8, 02-513 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 17:00–20:55 i w soboty 8:30–18:00.
- Opłata za całość studiów: 7900 zł (możliwe raty).
dr Tomasz Serwański
e-mail: tserwa@sgh.waw.pl
Magdalena Białobrzeska–Syta
e-mail: mbialo@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 9265
Programy MBA i studia podyplomowe