Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach

Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach mają na celu pokazanie znaczenia całego procesu komunikacji i powiązań pomiędzy jej elementami, by móc zaplanować strategię komunikacyjną i ją zrealizować w sposób maksymalnie efektywny. 

Atuty kierunku
Rozmowa ikona

Praktyczna wiedza – strategiczne podejście do budowania komunikacji

Żarówka z trybem ikona

Inspirujące zajęcia – oparte na warsztatach, case study i pracy z kamerą

mówca na tle ekranu ikona

Renomowana kadra – charyzmatyczni wykładowcy z praktyczną wiedzą

Dlaczego warto?

  • Studia uczą budowania strategii komunikacyjnej spójnej wobec różnych grup interesariuszy.
  • Zdecydowana większość zajęć ma charakter praktyczny – opierają się na pracy warsztatowej, analizach przypadków, a także pracy z kamerą. 
  • Celem studiów jest także jest jak najaktywniejsze zaangażowanie uczestników oraz stymulowanie wymiany wiedzy i doświadczeń w trakcie studiów, ale także i po ich zakończeniu.
  • W realizację programu studiów zaangażowani są wybitni specjaliści z branży – przedstawiciele agencji PR, dziennikarze, trenerzy biznesu, a także wykładowcy SGH posiadający wieloletnie doświadczenie praktyczne.
  • Na bieżąco obserwowane trendy rynkowe są odpowiednio uwzględniane w programie studiów, tak by zajęcia stanowiły prawdziwą inspirację.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach przeznaczone są dla osób zajmujących się PR-em i komunikacją w firmach, w szczególności dla: 

  • menedżerów i specjalistów ds. public relations czy komunikacji wewnętrznej,
  • menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za budowanie wizerunku organizacji,
  • menedżerów i specjalistów ds. marketingu tworzących strategię marketingową,
  • brand menedżerów,
  • pracowników agencji PR doradzających klientom w budowie strategii PR,
  • pracowników działów marketingu, public relations i komunikacji,
  • jak również dla pracowników agencji PR czy dziennikarzy rozważających rozszerzenie swoich kwalifikacji.

Rekomendacje

PR to nie nauka – to praktyczna umiejętność, która w dzisiejszym zmiennym świecie szalonej konkurencji decyduje o sukcesie konkretnych organizacji, firm, ludzi. Naszą ambicją jest zainspirować Państwa do wykreowania takiego wizerunku Państwa organizacji, który zapewni jej sukces. Bowiem, jak powiedział Rockefeller: „Next to doing the right thing, the most important thing is to let people know you are doing the right thing”.

dr hab. Rafał Mrówka, prof. SGH

Program

I. Strategiczny kontekst public relations

  1. Wprowadzenie do PR - miejsce PR wśród innych działań komunikacyjnych organizacji
  2. PR a marketing strategiczny organizacji
  3. Analiza otoczenia i badania społeczne w tworzeniu strategii PR
  4. Zarządzanie marką w kontekście społeczno- kulturowym
  5. Rola PR w budowaniu kultury organizacyjnej

II. Planowanie działań komunikacyjnych organizacji

  1. Badania rynku
  2. Media relations - prasa
  3. Media relations – media elektroniczne
  4. „Fake-newsy”, dezinformacja i sposoby jej zwalczania
  5. Organizacja eventów
  6. Opracowanie budżetu PR

III. Kampanie public relations

  1. Zarządzanie sytuacjami nadzwyczajnymi i kryzysowe PR
  2. Nowoczesne techniki PR
  3. E-public Relations
  4. Tworzenie treści na potrzeby PR
  5. Kreowanie i promocja marki kraju

IV. Komunikacja wewnętrzna

  1. Komunikacja wewnętrzna i wewnętrzne public relations
  2. PR w procesie zmian organizacyjnych

V. Public relations w budowaniu relacji z interesariuszami

  1. Lobbing - wpływanie na decyzje gospodarcze
  2. Budowanie relacji i współpraca agencji PR z klientem
  3. Budowane relacji z inwestorami
  4. CSR i komunikacja w CSR    

VI. Operacyjne działania menedżera public relations

  1. Wystąpienia publiczne - komunikowanie bezpośrednie i wykorzystanie mediów elektronicznych
  2. Prawne zagadnienia public relations
  3. Etyka działań public relations    

VII. Podsumowanie zajęć

  1. Projekt podsumowujący
  2. Seminarium    

Razem wymiar godzin: 160

Kierownik studiów

dr Tomasz Serwański
Katedra Teorii Zarządzania

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach zarządzania - symbolizmie marek i marketingu kulturowym oraz uwarunkowaniach zachowań współczesnych konsumentów.

Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją w socjologii organizacji (władza organizacyjna). Studiował zarządzanie w Nijmegen School of Management i komunikowanie organizacyjne na podyplomowych studiach Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

Wykładowcy

Maria Roszkowska-Menkes  zdjęcie
dr Maria Roszkowska-Menkes  

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Od początku kariery naukowej związana z Katedrą Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Sekretarz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania.  

W pracy badawczej i dydaktycznej specjalizuje się w problematyce zrównoważonego biznesu, w szczególności w odniesieniu do zarządzania strategicznego, innowacji modeli biznesowych oraz komunikacji. Wykładowczyni programów MBA-SGH i Canadian Executive MBA. Trenerka i wykładowczyni na szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu komunikacji i zrównoważonego biznesu (projekty realizowane m.in. dla SGH, SGGW, WSE im. ks. J. Tischnera, PARP, Fundacji Akredytacji i Promocji Kierunków Ekonomicznych). Wcześniej związana z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, gdzie pełniła funkcję koordynatorki ds. promocji i portalu.  
Maria Aluchna zdjęcie
prof. dr hab. Maria Aluchna  

Kierownik Katedry Teorii Zarządzania SGH, przewodnicząca Rady naukowej dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości SGH. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Produktami i Usługami SGH. Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu i zarządzania strategicznego.  

Stypendystka między innymi Deutscher Akademischer Austauschdienst, Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Obecnie prowadzi zajęcia między innymi z Nadzoru korporacyjnego i Zarządzania strategicznego, a także zajęcia z zakresu wybranych zagadnień zarządzania i ładu korporacyjnego na studiach podyplomowych, doktoranckich, MBA oraz w ramach szkoleń dla przedsiębiorstw. Kierownik i wykonawca grantów badawczych, ekspert Narodowego Centrum Nauki, Fundacji na Recz Nauki. Członek European Corporate Governance Institute (ECGI), European Academy of Management (EURAM), a także kolegiów redakcyjnych w czasopismach „European Journal of Economics and Management”, „Journal of Knowledge Globalization”, „Przegląd Organizacji  i e-Mentor. Gościnnie wykładała między innymi na Cambridge University, Nottingham Business School, BPP University College, ZHAW School of Management and Law (Winterthur) oraz Universidad Internacional de Cataluña. Autorka wielu publikacji w tym monografii, artykułów w czasopismach polskich i zagranicznych. Współpracuje z kancelarią prawną Głuchowski, Siemiątkowski i Zwara w zakresie ładu korporacyjnego.  
dr hab. Grażyna Aniszewska-Banaś, prof. SGH  

Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Kierownik Canadian Executive MBA Program (CEMBA) Centrum Programów MBA. Specjalizuje się w problemach dotyczących zarządzania kulturą organizacyjną i społecznej odpowiedzialności biznesu. Autorka licznych publikacji dotyczących kultury i tożsamości organizacyjnej.    

Uczestniczka licznych staży zagranicznych m.in. w Université du Quebec à Montreal, University of Minnesota, Minneapolis, Erasmus University w Rotterdamie, Kobe University. Brała udział w licznych projektach doradczych i szkoleniowych (ostatnio dla GBI Partners), pracowała w Kolegium Redakcyjnym miesięcznika „Przegląd Organizacji”. Była członkiem RN ANWIL SA.  
Monika Bębnowska

Jest ekspertem w dziedzinie PR korporacyjnego, komunikacji wewnętrznej, zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, zarządzania zmianą i kontaktów z mediami. Ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski, była stypendystką Księstwa Liechtenstein oraz Fundacji Konrada Adenauera.  

Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego, w tym 8 lat w branży PR. W agencji Garden of Words (Managing Director) odpowiedzialna jest za opracowanie i realizację strategii komunikacji dla firm z branży FMCG, finansowej, usługowej i medialnej. Specjalizuje się także w tematach Corporate Social Responsibility – przygotowuje i realizuje strategie dla kampanii edukacyjnych i informacyjnych, adresowanych do różnych grup społecznych. W swojej karierze koordynowała projekty dla takich firm jak m.in.: Avon, 3M, Danone,  Procter&Gamble, Poczta Polska, Skoda Auto Polska, Samsung Electronics Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, jak też instytucji: Ministerstwa Środowiska, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii i in.  
dr hab. Małgorzata Bombol, prof. SGH 

Wykładowca studiów magisterskich, doktoranckich i podyplomowych w zakresie zachowań konsumenckich, strategii marketingowych, analizy potrzeb konsumenckich, zarządzania czasem i rozwiązywania konfliktów. Prowadzi działalność ekspercką w ramach programów Foresight – Mazovia, członek Komisji Oceny Projektów w ramach programów UE.  

Zainteresowania naukowe: zachowania konsumentów indywidualnych i instytucjonalnych, psychologia ekonomiczna, poziom i jakość życia, czas wolny, marketing czasu wolnego.  
Justyna Dzieduszycka-Jędrach  

Założycielka i właścicielka agencji 121PR specjalizującej się w marketingu społecznościowym i PR internetowym. Ukończyła filologię polską i studia amerykanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia Komunikowania Biznesowego i PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  

Od 2006 roku prowadzi wykłady i szkolenia dotyczące pracy ze społecznościami online. Zawodowo zajmuje się planowaniem strategii obecności marek w social media. Przygotowywała i prowadziła kampanie dla takich firm i marek jak: Polkomtel (marka Plus, Muzodajnia), Polpharma, Nestle (Gerber, Nestle Nutrition, Nescafe), TVN, Coty Polska (Rimmel, Astor), Unilever (Timotei), Wrangler, Lee, LOT, L’Oreal (Vichy, La Roche Posay), BZ WBK i wielu innych. Prywatnie zajmuje się także social media – tworzeniem się fan site’ów i tzw. literaturą fanowską.  
Piotr Grodzki 

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Ukończył studia podyplomowe „Akademia Kompetencji Dydaktycznych” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Trener licznych szkoleń z zakresu prawa. Wspólnik w Kancelarii Radców Prawnych Górski Grodzki. 

Michał Kopera 

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim o certyfikowanej specjalizacji: Marketing Medialny i Public Relations. Absolwent stypendium na Northeastern Illinois University, Chicago USA. Ukończył również Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  

Od ponad 12 lat wykonuje zawód konsultanta ds. PR, z czego od 8 jako partner w firmie People PR. Realizował liczne projekty komunikacyjne dla polskich i światowych marek z obszarów: ochrony zdrowia, finansów, logistyki oraz sektora spożywczego. Specjalizacje w komunikacji interpersonalnej, media relations, wystąpieniach publicznych oraz komunikacji social media. Laureat branżowych nagród i wyróżnień min. finał konkursu Blog Roku 2013 za projekt Blog o oszczędzaniu realizowany dla Meritum Bank; Srebrny Spinacz 2016 w kategorii: sektor spożywczy oraz nominacja do Złotego Spinacza w kategorii efektywność za kampanię „Przyjaciółka z Kalifornii” dla California Prune Board.  
dr hab. Bogdan Mróz, prof. SGH  

Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie we Włoszech (Scuola Enrico Mattei w Mediolanie) oraz 9-miesięczny program zaawansowanego kształcenia menedżerskiego dla wykładowców szkół biznesu (Advanced Management Education Program) w School of Business-Carleton University w Ottawie.  

Przebywał również na stypendiach i stażach naukowych we Włoszech, Niemczech, Japonii i Kanadzie, gdzie prowadził badania i wykłady na tamtejszych uniwersytetach. Ma w swoim dorobku naukowym książki i artykuły publikowane w Polsce oraz w fachowych czasopismach zagranicznych, jak również referaty prezentowane na krajowych i zagranicznych konferencjach i kongresach naukowych. Współpracował przy realizacji różnych projektów z polskimi i zagranicznymi firmami konsultingowymi (RPR Group, Central Europe Trust, Centro Analisi Strategiche). Uczestniczył jako wykładowca i trener w szkoleniach dla kadry menedżerskiej organizowanych m.in. pod auspicjami Polskiego Towarzystwa Marketingu oraz Polskiej Fundacji Promocji Kadr. Jest również wykładowcą na studiach podyplomowych i doktoranckich w SGH. Zainteresowania naukowo-badawcze: lobbing w Polsce i na świecie, gospodarka nieformalna, nowe trendy konsumenckie, wpływ procesów globalizacji na strategie biznesowe firm i zachowania konsumentów.    
Mikołaj Pindelski zdjęcie
dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH 

Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania, Kolegium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Prodziekan Studium Magisterskiego w SGH. Przewodniczący Komitetu Sterującego Principles for Responsible Management Education przy ONZ (PRME), CEE Chapter. Kierownik Podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą.  

Członek kapituły Polish National Sales Awards, członek komisji akredytacyjnych CEEMAN IQA. Współpracuje z licznymi ośrodkami na świecie m.in. Tel Aviv University, Bar Ilan University, Free State University w RPA, IMT w Indiach, Nottingham Trent University UK. Prowadzi zajęcia w SGH wspólnie z Mastercard i Santander Bank w zakresie fintech, commerce startups, rozwoju kompetencji menedżerskich i strategii sprzedaży. Doradca i wykładowca w zakresie realizacji strategii, odpowiedzialności społecznej, nowych trendów w zarządzaniu, zarządzania sprzedażą i komercjalizacji innowacji. Współpracował i współpracuje z licznymi firmami w tych zakresach. Autor licznych publikacji i projektów badawczych oraz aplikacyjnych w Polsce i za granicą.
dr hab. Piotr Płoszajski, prof. SGH  

Absolwent Harvard Business School, USA. Stypendysta m.in. The British Academy, Imperial College (Anglia), CNRS (Paryż), The Swiss Foundation (St. Gallen), Chiba i Keyo Univ. (Tokyo), Chińska Akademia Nauk oraz Sloan School of Management w Massachusetts Institute of Technology, USA.  

W latach 2005–2008 był prorektorem SGH ds. Współpracy z Zagranicą. Założyciel i przewodniczący Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Współzałożyciel i członek Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego w Polsce. Współzałożyciel oraz przewodniczący (w latach 1998-2008) Warsaw Executive MBA. W roku 2009, 2010 i 2011 wybrany Najlepszym Polskim Wykładowcą w tym programie. W latach 1999–2005 członek Faculty i wykładowca w Consortium for Enhancement of Ukrainian Management Education (CEUME) – amerykańskim programie USAID dla kształcenia wykładowców uniwersyteckich na Ukrainie. Zajmuje się Nową Gospodarką: wpływem technologii na modele biznesowe, internetem obiektów, Big Data, CSR i prosumpcją. Współautor szeregu pionierskich badań międzynarodowych nt. m.in.: nowej przedsiębiorczości post-socjalistycznej, zarządzania wiedzą, innowacyjności, społecznej odpowiedzialności firm i tzw. tacit knowledge. Głównym obszarem wykładów i doradztwa są strategie zarządzania na progu chaosu, a w szczególności problemy hiperkonkurencji i nowego klienta w gospodarce sieciowej. Wykładowca i prelegent na kilkudziesięciu uniwersytetach i centrach badawczych w Europie, USA, Japonii, Indiach, Afryce Płd. i Nowej Zelandii, Australii. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych. Członek kilku rad nadzorczych. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek w języku angielskim. Laureat m.in. Nagród Digital Shapers (2018 Edukacja, 2019 Wizjoner), Nagrody Specjalnej Północnej Izby Gospodarczej „Osobowość w Dziedzinie Ekonomii” (2017) i Medalu za wybitne osiągnięcia w dziedzinie bankowości od Związku Banków Polskich (2017).  
Adam Rogala

Trener medialny, wystąpień publicznych, prezentacji biznesowych: w codziennej praktyce biznesu, w komunikacji z mediami elektronicznymi i internetowymi. W ramach szkoleń biznesowych specjalizuje się w warsztatach rozwijających osobowość uczestników – ekspertów – w prezentacjach biznesowych, wystąpieniach branżowych i okolicznościowych.  

Wzmacnia umiejętności posługiwania się głosem i wpływowej interpretacji tekstów. Równolegle jest trenerem warsztatów dziennikarskich, dla prezenterów i reporterów pracujących na wizji. Współtworzył strategię szkoleniową i prowadzi warsztaty dziennikarskie w TVN Media School zajmującej się podnoszeniem, jakości pracy dziennikarzy, operatorów, producentów grupy TVN.  Współpracował z mediami jako rzecznik prasowy odpowiedzialny za media relations imprez sportowych i edukacji.  
dr Tomasz Serwański  

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach zarządzania - symbolizmie marek i marketingu kulturowym oraz uwarunkowaniach zachowań współczesnych konsumentów.  

Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją w socjologii organizacji (władza organizacyjna). Studiował zarządzanie w Nijmegen School of Management i komunikowanie organizacyjne na podyplomowych studiach Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.
dr Justyna Szumniak-Samolej  

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wykładowca na studiach podyplomowych w SGH i Collegium Civitas, sekretarz podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  

Prowadzi wykłady, szkolenia, badania naukowe z zakresu m.in. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mediów społecznościowych, innowacyjnych i zrównoważonych modeli biznesowych, etyki biznesu, otwartych innowacji oraz zarządzania w gospodarce sieciowej. Autorka i współautorka publikacji naukowych (m.in. książek: ”CSR in Contemporary Poland: Institutional Perspectives and Stakeholder Experiences”, Palgrave Macmillan 2020, „Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce”, OW SGH 2016, „Potencjał biznesowy mediów społecznościowych”, Poltext 2015; „Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej”, Poltext 2013). Autorka licznych badań naukowych finansowanych z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Odbyła staż naukowy w University of Technology Sydney (Australia). Prowadziła zajęcia dydaktyczne w Nottingham Business School (UK) oraz Estice International Business School (Francja). Ekspertka naukowa w magazynie „Kompendium CSR”. Od 2008 r. współorganizatorka ogólnopolskiej konferencji naukowej nt. „Społeczna odpowiedzialność organizacji”, od 2014 r. ekspert w konkursie „Dobroczyńca Roku” organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. W 2017 r. członek grupy roboczej w Ministerstwie Rozwoju ds. edukacji i popularyzacji CSR Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw. Od 2020 r. ekspert w programie Climate Leadership UNEP.  
Andrzej Szumowski  zdjęcie
Andrzej Szumowski  

Wiceprezes zarządu Wyborowa S.A., prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, członek Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy” oraz prezes Fundacji Muzeum Polskiej Wódki. Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  

Swoją 30-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. Później pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, doradcy Szefa Kancelarii Prezydenta RP, doradcy Ministra Spraw Zagranicznych i Ministra Rolnictwa oraz eksperta ECOSOC. Jest wiceprezesem Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej oraz wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  
dr Paweł Wójcik  

Doktor psychologii społecznej. Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1988–1998. W latach 1991–1995 dyrektor badań w agencji badawczej DEMOSKOP. Od 1996 do 2008 Członek Zarządu agencji IQS and Quant Group. Od 2008 do 2013 wiceprezes agencji badań marketingowych 4P Research Mix.  

Od 2013 New Business Director w Millward Brown. Specjalizuje się w badaniach efektywności komunikacji marketingowej oraz badaniach segmentacyjnych i psychograficznych konsumentów. W latach 2004–2012 trener PTBRIO w zakresie badań segmentacyjnych konsumentów.  
Łukasz Zaleśny  

Entuzjasta wykorzystania myślenia strategicznego i technologii w obszarze Customer Experience. Ściśle współpracuje z klientami przy opracowaniu strategii komunikacji marek. Preferuje pracę warsztatową – wykorzystując do tego kolektywne modele pracy i interaktywne metody moderacji i facylitacji.  

Challenger, lubi wiedzieć dlaczego coś nie działa, zanim zacznie szukać najlepszego rozwiązania problemu. Pasjonat tworzenia kreatywnych prezentacji. Absolwent Szkoły Strategii Marki przy SAR. Wykładał na Collegium Civitas i SGH. Prelegent na konferencjach branżowych m. in. Forum IAB, IAB Internet Week, Marketing Progress i AdUniverse. Od ponad 12 lat zajmuje się komunikacją marek i reklamą, pracował m.in. w Gadu-Gadu, E-Graphics (TBWA), ACR (Grupa K2). Współpracuje z markami z wielu kategorii: kosmetyki, finanse, FMCG, DIY, IT, OTC. 
 Joanna Żukowska zdjęcie
dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH 

Kierownik Zakładu Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości. Koordynator merytoryczny programu Global Biznes Practicum w ramach SGH-MBA.  

Ekspert w IMMOQEE. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego jest przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Wieloletni coach. Członek ICF. Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu personelem, coachingu, komunikacji marketingowej, kreowaniu relacji z klientem. Jej główny obszar zainteresowań badawczych stanowi strategiczne zarzadzanie kapitałem ludzkim, ze szczególnym uwzględnieniem teorii i koncepcji dotyczących pomiaru form rozwoju kompetencji pracowników. Ponadto prowadzi badania w obszarze kapitału relacyjnego.  

Opinie o studiach

Zajęcia na studiach pod kierunkiem prof. Rafała Mrówki dostarczają słuchaczom solidnej dawki praktycznej wiedzy z wielu nowych dla nich obszarów i pozwalają usystematyzować wiadomości, które posiedli już w toku dotychczasowej pracy zawodowej. Wykładowcy z uczelni i agencji PR gwarantują spojrzenie naukowców i praktyków jednocześnie, co pozwala spojrzeć na Public Relations i komunikację w firmach w bardzo profesjonalny sposób.   

Przyjazne relacje dydaktyków ze słuchaczami, reprezentującymi różne branże, instytucje i firmy umożliwiają niebanalne rozwiązywanie case studies. Zgrana grupa studentów znajdzie czas na integrację poza salą wykładową. Więc jeśli chcecie rozwijać się w dziedzinie komunikacji społecznej i PR, to kierunek dla Was. Ja żałuję, że nie zapisałem się na te studia wcześniej. Przydałyby się mi nawet w czasie zawodowej służby wojskowej.

Artur Goławski
Wiceprezes, 2Kariera

Nie zawiodłam się. Zapisując się na te studia, nie miałam pojęcia o PR. Skończyłam je z ogromną dawką wiedzy – także praktycznej. Nie wiem, jak udało się to organizatorom, ale studia te wyposażyły mnie nie tylko w teorię, ale przede wszystkim w umiejętność myślenia PR-owego. Nauczyły widzieć i rozumieć, pozwoliły czuć się swobodnie w świecie wielkich brandów i ich strategii, dały iskrę do działania.   

Ogromna dawka pozytywnej energii od wykładowców oraz niezwykli ludzie, z którymi miałam okazję te studia kończyć – to wisienka na torcie. Z pełną odpowiedzialnością polecam te studia, a dla organizatorów: chapeau bas!

Justyna Grzymała-Łuszcz
Assistant Editor, Media Service Zawada

Szczerze polecam kierunek! Zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną stosuję nie tylko w pracy, ale i w życiu codziennym. A czasem taka wiedza to właśnie to, czego trzeba, żeby osiągnąć upragniony cel.

Maria Misiak-Niedźwiadek
Regulatory Affairs & Pharmacovigilance Country Manager, Theramex
„Nie zawiodłam się. Nie wiem, jak udało się to organizatorom, ale studia wyposażyły mnie nie tylko w teorię, ale przede wszystkim w umiejętność myślenia PR-owego.”
Justyna Grzymała-Łuszcz, Assistant Editor, Media Service Zawada
„Jeśli chcecie rozwijać się w dziedzinie komunikacji społecznej i PR, to kierunek dla Was. Ja żałuję, że nie zapisałem się na te studia wcześniej.”
Artur Goławski, Wiceprezes, 2Kariera
„Szczerze polecam kierunek! Zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną stosuję nie tylko w pracy, ale i w życiu codziennym.”
Maria Misiak-Niedźwiadek, Regulatory Affairs & Pharmacovigilance Country Manager, Theramex

Rekrutacja

Rekrutacja na 20. edycję została zakończona. Zajęcia rozpoczęły się 25 października 2024 r.

Rekrutacja na 21. edycję zostanie uruchomiona na przełomie czerwca i lipca 2025 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia zostanie wydrukowana przez sekretarza studiów  i dostarczona na pierwsze zajęcia 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia i generowany w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Rekrutacja kandydatów jest otwarta i odbywa się na zasadzie zgłoszeń poprzez rejestrację w systemie. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie studiami i większą liczbę zgłoszeń niż wynosi liczba miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność złożenia dokumentów i dokonania wpłaty co najmniej pierwszej raty czesnego.

Po zarejestrowaniu się i załączeniu w wersji elektronicznej niezbędnych dokumentów oraz wniesieniu opłaty, kandydat na studia powinien przesłać określony powyżej komplet wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną na adres:

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Biuro Kolegium Zarządzania i Finansów
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
z dopiskiem: Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach (numer edycji) – rekrutacja

lub dostarczyć osobiście do Biura Kolegium Zarządzania i Finansów (ul. Madalińskiego 6/8, pok. 340, 02-513 Warszawa).

Uiszczenie opłaty (co najmniej I raty czesnego) oraz złożenie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem na studia.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • projekt końcowy wykonywany w zespole,
  • praca końcowa,
  • obrona pracy końcowej (egzamin końcowy).
     

Harmonogram

Program studiów realizowany jest w ramach zjazdów piątek–sobota (raz lub dwa razy w miesiącu).

Zajęcia odbywać się będą w piątki w godz. 17.00–20.55 i w soboty, w godz. 08.30–18.00.

Planowane terminy zajęć:

  • 25–26.10.2024 r.
  • 15–16.11.2024 r.
  • 29–30.11.2024 r.
  • 13–14.12.2024 r.
  • 10–11.01.2025 r.
  • 14–15.02.2025 r.
  • 28.02–01.03.2025 r.
  • 28–29.03.2025 r.
  • 25–26.04.2025 r.
  • 09–10.05.2025 r.
  • 23–24.05.2025 r.
  • 13–14.06.2025 r.
  • 27–28.06.2025 r.
  • czerwiec – wrzesień 2025  r. – egzamin końcowy (obrona pracy końcowej) 
  • wrzesień 2025 r. – zakończenie studiów
     

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7900 zł.

Możliwość wpłaty w dwóch ratach: 
I rata: 3950 zł – płatna przy zapisie, 
II rata: 3950 zł – płatna na koniec pierwszego semestru studiów.

W ramach opłaty SGH zapewnia materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (udostępniane na aplikacji Microsoft TEAMS). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
Magdalena Białobrzeska–Syta
e-mail: mbialo@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 9265

Kierownik studiów
dr Tomasz Serwański
e-mail: tserwa@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Katedra Teorii Zarządzania
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Budynek M, p. 325-329
ul. Madalińskiego 6/8, 02-513 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania

  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 17:00–20:55 i w soboty 8:30–18:00.
  • Opłata za całość studiów: 7900 zł (możliwe raty).
     
Tomasz Serwański zdjęcie
Kierownik studiów

dr Tomasz Serwański
e-mail: tserwa@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

Magdalena Białobrzeska–Syta
e-mail: mbialo@sgh.waw.pl
tel.: +48 22 564 9265

Programy MBA i studia podyplomowe