Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu
Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu mają na celu przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania (w tym finansów i rachunkowości) oraz marketingu istotnych do pełnienia funkcji specjalisty i menedżera marketingu.
Aplikowalna wiedza – najważniejsze zagadnienia w zarządzaniu firmą i działalności marketingowej
Renomowana kadra – zajęcia prowadzone przez doświadczonych praktyków i badaczy biznesu
Praktyczne kompetencje – indywidualna praca z wykładowcą nad rozwiązaniem problemu biznesowego
Dlaczego warto?
- Studia dostarczają kompetencji do zarządzania i prowadzenia działań marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji, w tym tworzenia strategii firmy, zarządzania zasobami ludzkimi, finansami i działaniami marketingowymi.
- W ujęciu szczegółowym absolwenci zyskują wiedzę z zarządzania, w tym metod analizy strategicznej, formułowania strategii przedsiębiorstwa, a także podstaw rachunkowości menedżerskiej i oceny wyników finansowych i efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych.
- W obszarze marketingu absolwenci opanowują strategie i planowanie marketingowe, jak również segmentację rynku i metody badań marketingowych.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Zarządzania i Marketingu adresowane do osób chcących rozwinąć swoje kompetencje zarządcze i marketingowe, w szczególności takich jak:
- menedżerowie przedsiębiorstw (w tym: produkcyjnych, handlowych i usługowych), instytucji użyteczności publicznej oraz organizacji społecznych i politycznych,
- osoby, które zajmują stanowiska wymagające wiedzy i umiejętności w dziedzinie zarządzania i marketingu,
- osoby, którym wiedza i umiejętności w dziedzinie zarządzania i marketingu umożliwią awans zawodowy oraz zwiększenie mobilności na rynku pracy.
Program
Zarządzanie przedsiębiorstwem (38 godzin)
- metody analizy strategicznej
- formułowanie strategii przedsiębiorstwa
- zarządzanie operatywne
Strategia finansowa przedsiębiorstwa (16 godzin)
- podstawy rachunkowości menedżerskiej
- źródła i sposoby pozyskiwania kapitału
- ocena wyników finansowych
- badanie przepływów pieniężnych
- ocena efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych
Kierowanie zespołami pracowniczymi (32 godziny)
- style i techniki kierowania
- rozwiązywanie konfliktów
- polityka kadrowa
- planowanie własnej kariery
- organizacja pracy własnej
- prowadzenie negocjacji handlowych
Istota marketingu (28 godzin)
- podstawy marketingu
- segmentacja rynku
- postępowanie nabywców na rynku
Badania marketingowe (8 godzin)
- treść badań marketingowych
- metody badań marketingowych
- Instrumenty marketingu (36 godzin)
- produkt – cena – dystrybucja towarów
- aktywizacja sprzedaży
Kierowanie działalnością marketingową (30 godzin)
- planowanie marketingowe
- strategie marketingowe
- organizowanie działalności marketingowej
- marketing międzynarodowy
Seminarium dyplomowe, konsultacje (4 godziny)
Program studiów obejmuje łącznie 192 godziny zajęć dydaktycznych.
Kierownik studiów
Adiunkt w Katedrze Rynku, Marketingu i Jakości w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim (2002). Doktorat uzyskał w dyscyplinie nauki o zarządzaniu na podstawie rozprawy na temat indywidualnych uwarunkowań spostrzegania jakości przez klientów (2014).
Wykładowcy
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Institut Francais de Gestion (MBA). Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Autor i współautor książek „Potencjał konkurencyjny marki” 2010, „Marketing generacji silver” 2020. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Ukończył zaawansowane kursy z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Jest także certyfikowanym neurobadaczem.
Rocznik 1969. Konsultant marketingowy. Ponad 30 lat pracy w badaniach marketingowych. Specjalizuje się w analizie: trendów konsumenckich, jakości obsługi oraz motywacji i satysfakcji konsumentów. Był prezesem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Został wybrany mentorem XXV-lecia branży badawczej.
Adiunkt ALK w Katedrze Marketingu, doktor nauk o zarządzaniu, absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów doktoranckich Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie. Rozprawa doktorska z zakresu relacji pomiędzy producentami i handlem ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień siły przetargowej oraz pozycjonowania w marketingu.
Zainteresowania naukowe obejmują obszary: zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania talentami, zarządzania kapitałem ludzkim, diagnozy własnego potencjału i tworzenia planów rozwojowych w krótkim i długim okresie, doskonalenia zawodowego pracowników, Work Life Balance oraz zarządzania czasem. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach magisterskich i podyplomowych oraz zajęcia dodatkowe dla różnych grup wiekowych wspierając ich w planowaniu swojego rozwoju. Doświadczenia zawodowe zdobywała zajmując się organizacją procesów szkoleniowych i projektów rozwojowych dla pracowników organizacji różnego typu.
Dyrektor Instytutu Rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Zajmuje się zagadnieniami rachunkowości finansowej i zarządczej pojedynczych podmiotów gospodarczych (w tym zakładów ubezpieczeń) i grup kapitałowych. Autorka licznych publikacji naukowych oraz opracowań i ekspertyz cenionych przez praktyków.
Pracownik Katedry Teorii Zarządzania, Kolegium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa, Przewodniczący Komitetu Sterującego Principles for Responsible Management Education przy ONZ (PRME), CEE Chapter, Kierownik Podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą, członek kapituły Polish National Sales Awards, członek komisji akredytacyjnych CEEMAN IQA. Autor licznych publikacji i projektów badawczych oraz aplikacyjnych, doradca i wykładowca w zakresie realizacji strategii, odpowiedzialności społecznej, nowych trendów w zarządzaniu, zarządzania sprzedażą i komercjalizacji innowacji w Polsce i za granicą.
Prodziekan Szkoły Doktorskiej SGH oraz kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej. Pomysłodawca i kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Marką oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania na Rynku Dóbr i Marek Luksusowych. Od wielu lat juror/członek Rady Marek Superbrands Polska.
Kierownik Zakładu Strategii Personalnych SGH. Jest absolwentem Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadził szkolenia z zakresu negocjacji dla ponad stu przedsiębiorstw przemysłowo- handlowo-usługowych. Brał udział przy opracowywaniu ekspertyz z zakresu zarządzania dla szeregu polskich i zagranicznych firm.
Profesor nauk społecznych, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk (PAN). Zatrudniona w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w Instytucie Zarządzania, w Katedrze Zarządzania Strategicznego. Jej zainteresowania badawcze obejmują różnorodne aspekty zarządzania strategicznego, zarządzania innowacjami oraz zarządzania wiedzą.
Rekrutacja
Rekrutacja na 31. edycję została zakończona. Szczegóły o rekrutacji na 32. edycję wkrótce..
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- napisanie i obrona pracy dyplomowej z problematyki:
- Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie
- Kierowanie ludźmi w przedsiębiorstwie
- Planowanie marketingowe
- Marketing
Praca jest recenzowana i broniona przed komisją.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7100 zł.
Możliwa wpłata w dwóch ratach:
I rata – 4500 zł, płatna do 20 września 2024 r.
II rata – 2600 zł, płatna do 10 lutego 2025 r.
Firmy i jednostki sektora finansów publicznych – wpłata jednorazowa.
Osoby fizyczne – wpłata jednorazowa lub możliwość wpłaty w dwóch ratach.
W sytuacji, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić część do 100% wysokości czesnego.
Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Małgorzata Buzak
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: mbuzak@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr Wojciech Trzebiński
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: wtrzebi@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Archiwum SGH
al. Niepodległości 162, budynek G, p. 238
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Rynku, Marketingu i Jakości
- Studia online
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7100 zł (możliwe raty).
dr Wojciech Trzebiński
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: wtrzebi@sgh.waw.pl
mgr Małgorzata Buzak
tel.: +48 22 564 93 52
e-mail: mbuzak@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe