Studia Podyplomowe Marketing Zrównoważony – Sustainable Marketing
Studia Podyplomowe Marketing Zrównoważony – Sustainable Marketing mają na celu zdobycie przez pracowników przedsiębiorstw wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego wprowadzania na rynek zrównoważonych produktów i usług.
Atrakcyjne studia – kompleksowe podejście do marketingu zrównoważonego
Harmonijny program – równowaga między zajęciami teoretycznymi i praktycznymi
Rozwój kompetencji – wiedza i umiejętności przydatne zarówno w MŚP, jak i dużych organizacjach
Dlaczego warto?
- Uczestnicy zdobywają kompleksową wiedzę na temat marketingu zrównoważonego, analizują rzeczywiste przykłady, dzięki czemu rozwijają swoje umiejętności praktyczne.
- Studia umożliwiają wymianę poglądów i doświadczeń z uczestnikami studiów oraz wykładowcami, co pozwala również na rozszerzenie sieci kontaktów zawodowych.
- Studia kładą szczególny nacisk na metody i rozwiązania, dzięki którym uczestnicy mogą połączyć teorię z praktyką.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Marketing Zrównoważony – Sustainable Marketing polecane są szczególnie dla:
- menedżerów i specjalistów marketingu,
- przedsiębiorców, którzy chcą skutecznie stosować marketing zrównoważony we własnych przedsięwzięciach biznesowych,
- wszystkich zainteresowanych rozwojem własnym i pozyskaniem wiedzy na temat zrównoważonego marketingu.
Rekomendacje
Rosnąca fala globalnego zainteresowania konsumentów i przedsiębiorstw rozwiązaniami problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem stwarza możliwości dla dochodowych zrównoważonych marek i produktów we wszystkich segmentach rynku. Dostosowanie strategii marketingowych do zrównoważonych produktów i usług jest ważnym zestawem umiejętności dla przedsiębiorców i menedżerów. Studia dostarczają wiedzy i umiejętności marketingowych potrzebnych do zaspokojenia potrzeb i możliwości zrównoważonego rynku.
Program
Istota i rozwój marketingu zrównoważonego – 8 godz.
- Ewolucja idei zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu
- Koncepcja marketingu zrównoważonego
Wyzwania zrównoważonego marketingu – 12 godz.
- Etyczne problemy w marketingu, zjawisko washingu
- Wyzwania zrównoważonego marketingu w start-upach
- Przedsiębiorczość społeczna a marketing zrównoważony
Uwarunkowania marketingu zrównoważonego – 32 godz.
- Społeczno-kulturowe uwarunkowania marketingu zrównoważonego
- Prawne aspekty zrównoważonego marketingu
- Aspekty geopolityczne i fundusze wspierające zrównoważony rozwój
- Digitalizacja a zrównoważony marketing
- Globalne łańcuchy dostaw a marketing zrównoważony
- Umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa a marketing zrównoważony
Zachowania konsumentów a marketing zrównoważony – 8 godz.
- Trendy konsumenckie, zrównoważona konsumpcja
Pomiary i badania na rzecz zrównoważonego rozwoju – 12 godz.
- Badania marketingowe w służbie marketingu zrównoważonego
- Zrównoważony rozwój / CSR a wyniki przedsiębiorstw
Segmentacja rynku i pozycjonowanie dla zrównoważonego rozwoju – 4 godz.
- Segmentacja nabywców i pozycjonowanie w marketingu zrównoważonym
Kreowanie marki zrównoważonej – 24 godz.
- Specyfika kreowania marki zrównoważonej
- Alianse marketingowe w zakresie zrównoważonego rozwoju
- Współtworzenie wartości z klientami i projektowanie doświadczeń w marketingu zrównoważonym
- Rankingi i indeksy giełdowe w zrównoważonym rozwoju
Zrównoważony marketing mix – 24 godz.
- Zrównoważone produkty, cena, dystrybucja, promocja
- Storytelling w marketingu zrównoważonym
Zrównoważony marketing w ujęciu branżowym – 28 godz.
- Zajęcia prowadzone przez ekspertów z wybranych branż
Warsztaty – 24 godz.
- Projekt działań marketingowych zrównoważonego produktu / zrównoważonej usługi
Razem: 176 godz.
Kierownik studiów
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Pracownik naukowo–dydaktyczny w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Kolegium Gospodarki Światowej SGH. W pracy badawczej i dydaktycznej specjalizuje się w problematyce etyki w biznesie, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i marketingu zrównoważonego. Jest autorką lub współautorką publikacji z zakresu CSR, strategii sieci detalicznych oraz relacji między producentami a detalistami w recenzowanych czasopismach i książkach naukowych.
Wykładowcy
Profesor doktor habilitowana, prodziekan Szkoły Doktorskiej w SGH i kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego. Specjalizuje się w strategiach internacjonalizacji przedsiębiorstw, internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie i wspomaganej technologiami internetowymi, międzynarodowych transakcjach gospodarczych, zarządzaniu marką, w tym brandingu międzynarodowym oraz modelach biznesu.
Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego. Specjalistka w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego. Autorka książki „Wpływ kultury na jakość relacji w międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw” oraz kilkudziesięciu publikacji w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych.
Dyrektor Centrum Logistyki i Innowacji Uczelni Łazarskiego, całe życie zawodowe związana z logistyką. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGH, stypendystka rządu Japonii oraz IESE Business School (Barcelona), visiting faculty member na University of Minnesota (USA). Pracowała w SGH (w Katedrze Logistyki i Katedrze Zarządzania Innowacjami).
Profesor w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu metod badawczych oraz analiz statystycznych na studiach licencjackich, magisterskich i doktoranckich. Uzyskał habilitację za badania dotyczące związku zaangażowania w społeczną odpowiedzialność biznesu z wynikami operacyjnymi i finansowymi przedsiębiorstw, za którą otrzymał pierwszą nagrodę w XVIII edycji konkursu Verba Veritatis na najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu.
Adiunkt w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2005-2012 pracowała w agencji brand design, gdzie koordynowała rewitalizacje marek lokalnych i międzynarodowych. Aktualnie prowadzi zajęcia związane z zarządzaniem marką, strategią międzynarodową przedsiębiorstw i jakościowymi metodami badawczymi na studiach magisterskich, zajęcia na studiach podyplomowych i w Szkole Doktorskiej SGH.
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Pracownik naukowo–dydaktyczny w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Kolegium Gospodarki Światowej SGH. W pracy badawczej i dydaktycznej specjalizuje się w problematyce etyki w biznesie, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i marketingu zrównoważonego. Jest autorką lub współautorką publikacji z zakresu CSR, strategii sieci detalicznych oraz relacji między producentami a detalistami w recenzowanych czasopismach i książkach naukowych.
Adiunkt w Katedrze Biznesu Międzynarodowego SGH, doktor nauk ekonomicznych (tytuł z wyróżnieniem), radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w szczególności z zakresu prawa ochrony konkurencji i konsumentów oraz prawa własności intelektualnej. Były pracownik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Autor i współautor wielu publikacji naukowych, w tym Komentarza do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Wykładowca takich przedmiotów jak Prawo handlu międzynarodowego i Prawo marketingu w Unii Europejskiej.
Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing. Od 2016 roku adiunkt w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu a następnie w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor nauk ekonomicznych – tytuł uzyskała na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (rozprawa doktorska pod tytułem „Determinanty Jakości Produktu Turystycznego”).
Dyrektorka ds. ESG w obszarze bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej w mBanku. Od ponad 13 lat zawodowo związana ze zrównoważonym rozwojem i ESG. Pracowała jako Manager Group ESG & Sustainability w Allegro i zajmowała się: strategią, raportowaniem ESG, wyliczeniem śladu węglowego, wdrożeniem planu dekarbonizacji, w tym SBTi i celami klimatycznymi. Odpowiadała też w Agorze za raportowanie, wdrożenie kodeksu etyki i strategię.
CEO agencji mediowej SDE Media&Events, odpowiedzialny za obszary kampanii mediowych i doradztwa rynkowego. Wcześniej przez ponad 10 lat związany z branżami kosmetyczną, farmaceutyczną (OTC) i FMCG w charakterze brand managera i dyrektora marketingu. Prowadząc zespoły marketingu był odpowiedzialny m.in. za pełen P&L marketingu i sprzedaży, kompleksowe projekty wdrożenia marek w rynku i organizacji, rozwój nowych produktów, obszar badań konsumenckich czy obszar analityki rynkowej, budując kompleksową wiedzę nt. celów i procesów zarządzania marką jako kapitałem organizacji w różnych środowiskach kulturowo–organizacyjnych.
Szef szkoleń Mercedes-Benz w Europie Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia). Odpowiada za szkolenia ponad 7.000 pracowników sieci dealerskiej MB – online i stacjonarnie, w zakresie produktu, umiejętności miękkich, techniki samochodowej, elektromobilności oraz zarządzania.
Senior Managerka ds. Sourcingu z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem na rynku mody luksusowej, ze szczególnym naciskiem na wyroby skórzane, akcesoria, biżuterię, artykuły domowe, odzież RTW oraz kosmetyki.
Founder i CEO agencji Bees & Honey (wcześniej Social Art) - pierwszej w Polsce turkusowej agencji marketingowej. Od kilkunastu lat związany z branżą reklamową i komunikacyjną. Wykładowca akademicki z zakresu marketingu i digital w SGH i UMFC w Warszawie. Prawnik i ekspert od prawa autorskiego. Pasjonat reklamy i manager.
Opinie o studiach
Studia Podyplomowe Marketing Zrównoważony – Sustainable Marketing to dla mnie ważny etap w rozwoju zawodowym i cenne doświadczenie. Program jest przekrojowy i krok po kroku pozwala na uporządkowanie wiedzy na rzecz odpowiedzialnego, świadomego i etycznego marketingu. Szczególną wartością jest możliwość wymiany poglądów z doświadczonymi wykładowcami, praktykami biznesu i uczestnikami, co pozwala na szersze spojrzenie na wyzwania oraz możliwości w marketingu zrównoważonym. Istotnym elementem jest również ogromna liczba praktycznych przykładów, case study, success story, jak również identyfikacja obszarów kryzysowych, tak ważna w budowaniu odpowiedzialnych organizacji przyszłości. Dzięki studiom zdobyłem umiejętności i wiedzę, które są nieocenione zarówno w kontekście dużych przedsiębiorstw, jak i mniejszych firm. Dają też ogromną samoświadomość, która jest ze mną przy planowaniu kolejnych projektów marketingowych. Jeśli ktoś poszukuje kompleksowego, a zarazem praktycznego podejścia do marketingu zrównoważonego, mogę z pełnym przekonaniem polecić ten kierunek.
Informacje techniczne
Zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji.
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jakieś pytania dotyczące możliwości studiowania online – prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
2. edycja studiów zostanie uruchomiona w roku akademickim 2025/2026.
Zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2025 r.
Rekrutacja wkrótce.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- opracowanie w zespole projektu działań marketingowych zrównoważonego produktu / zrównoważonej usługi,
- pozytywny wynik egzaminu końcowego: odpowiedzi ustne na dwa wylosowane pytania.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7000 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2026 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Katarzyna Łebkowska
tel.: +48 22 564 73 33
e-mail: kniepi@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr Anna Napiórkowska
e-mail: atalip@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Biznesu Międzynarodowego
- Studia online
- Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 9:00-16:00, raz lub dwa razy w miesiącu.
- Opłata za całość studiów: 7000 zł (możliwe raty).
dr Anna Napiórkowska
e-mail: atalip@sgh.waw.pl
mgr Katarzyna Łebkowska
tel.: +48 22 564 73 33
e-mail: kniepi@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe