Studia Podyplomowe Interim Management

Celem Studiów Podyplomowych Interim Management jest dostarczenie słuchaczom narzędzi, standardów oraz nowoczesnej wiedzy z dziedziny zarządzania przedsięwzięciami biznesowymi w formule Interim Management: projektowania i wdrażania rozwiązań rozwojowych, optymalizacyjnych i naprawczych w spółkach. 

Atuty kierunku

WIEDZA I PRAKTYKA
– sprawdzeni, najlepsi wykładowcy i praktycy, w tym doświadczeni i aktywni zawodowo interim managerowie 
 

INTERDYSCYPLINARNE PODEJŚCIE
 – obszar zarządzania firmą, projektami, zmianą, budowy marki osobistej, marketingu i psychologii w biznesie
 

STUDIA PRZYPADKÓW 
– analiza przykładów z praktyki, praca w grupach, książki i bogate materiały dydaktyczne

 

Dlaczego warto?

  • Rozwój warsztatu managerskiego i wzrost efektywności w realizacji projektów managerskich w zakresie zarządzania czasowego (interim management).
  • Wysokie kompetencje w zakresie zarządzania zmianą w organizacjach potwierdzone przez ekspertów; możliwość weryfikacji swojej wiedzy w trakcie egzaminu kończącego studia.
  • Praktyczne przygotowanie do pracy w charakterze Interim Managera, której najważniejszym aspektem jest podniesienie wartości organizacji w danym obszarze i realizacja konkretnego celu.
  • Potwierdzona przez ekspertów umiejętność samodzielnej realizacji czasowych, zdefiniowanych co do celu i zakresu, projektów zarządczych wewnątrz organizacji.
  • Przewaga konkurencyjna na rynku interim managerów, doradców i konsultantów biznesowych.
  • Wiarygodność zawodowa przekładająca się wprost na jakość pozyskiwanych zleceń oraz możliwość uzyskiwania wyższych stawek za realizowane projekty.
  • Cenny networking umożliwiający wejście na ścieżkę zawodową.
  • Nielimitowane konsultacje z wykładowcami, mentoring i praktyczna wiedza o specyfice rynku pracy.
  • Przewaga zajęć warsztatowych ze szczególnym naciskiem na praktyczną wiedzę.
  • Prace analityczne i projektowe prowadzone w małych grupach.
  • Realizacja projektów „interim management” została włączona do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. 
     

Czy dla mnie?

Adresaci Studiów Podyplomowych Interim Management to doświadczeni managerowie wyższego szczebla, którzy:

  • świadomie budują swoją markę eksperta lub chcą zacząć to robić profesjonalnie,
  • funkcjonują zawodowo w formule interim management albo rozważają zmianę swojej ścieżki zawodowej na pracę w formule interim management,
  • szukają zweryfikowanej, praktycznej wiedzy z zakresu skutecznego pozyskiwania i prowadzenia projektów zarządczych o charakterze czasowym,
  • zarządzają różnego rodzaju projektami bądź portfelami projektów i chcą być skuteczniejsi w realizacji swoich zadań.
     

Program

I.    WPROWADZENIE DO INTERIM MANAGEMENT (20 godz.)

  • Istota interim management (16 godz.)
  • Etyka interim managera (4 godz.)
     

II.    ANALIZA JAKO ETAP PRZYGOTOWAWCZY PROJEKTU WDROŻENIOWEGO (48 godz.)

  • Analiza strategiczna. Analiza scenariuszy (16 godz.)
  • Analiza finansowa (8 godz.)
  • Umiejętność pracy ze wskaźnikami (tworzenie, wybór, ewaluacja biznesu) (4 godz.)
  • Diagnoza gotowości spółki do zmiany (4 godz.)
  • Modele biznesowe (16 godz.)
       

III.    ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI (28 godz.)

  • Klasyczne i zwinne metody zarządzania projektami, przydatne narzędzia (16 godz.)
  • Specyfika zarządzania projektami interim management (8 godz.)
  • Projekt warsztatowy (4)
     

IV.    WDROŻENIE ZMIAN  (24 godz.)

  • Programowanie i architektura wdrożenia (4 godz.)
  • Działania wdrożeniowe (8 godz.)
  • Wsparcie powdrożeniowe – metody utrwalania zmian (4 godz.)
  • Quick wins oraz nowoczesne narzędzia interim managera (4 godz.)
  • Projekt warsztatowy (4 godz.)

    
V.    PSYCHOLOGIA KONTAKTU I RELACJI BIZNESOWEJ (32 godz.)

  • Komunikacja w projektach interim management (8 godz.)
  • Zarządzanie zmianą i przełamywanie oporu (8 godz.)
  • Sztuka autoprezentacji (4 godz.)
  • Anatomia przywództwa i wywieranie wpływu w praktyce na jednostki, zespół, organizację (8 godz.)
  • Projekt warsztatowy (4 godz.)

  
VI.    BUDOWA MARKI OSOBISTEJ EKSPERTA I SPRZEDAŻ USŁUG INTERIM MANAGEMENT (24 godz.)

  • Budowa marki własnej / osobistej marki eksperta (8 godz.)
  • Inicjowanie projektu konsultingowego i sprzedaż usług interim management (8 godz.)
  • Praktyczne narzędzia i najlepsze praktyki (4 godz.)
  • Projekt warsztatowy (4 godz.)
        
    Razem: 176 godz.
    Razem: 32 punkty ECTS:
     

O partnerze

Blue Fox diagnozuje i projektuje efektywne relacje organizacji z
rynkiem. Patrzy na przedsiębiorstwo całościowo. Uwzględnia szeroki
kontekst biznesowy, procesy wewnętrzne, specyfikę rynku i
zawirowania gospodarcze. Udowadnia przy tym, że każde
przedsiębiorstwo jest w stanie osiągnąć i utrzymać przewagę
rynkową. To przede wszystkim praktycy, którzy byli świadkami różnych
kryzysów w organizacjach, naprawili wiele strategii i znają większość
problemów, z którymi zmagają się organizacje. Blue Fox stosuje
autorskie metody i narzędzia pracy, aby oferować klientom
maksymalną skuteczność w osiąganiu rezultatów. To butik doradczy,
który zmienia reguły gry, oferując dogłębne zrozumienie rynków i
konsumentów. Pomaga przy tym w skutecznym wdrażaniu rozwiązań
i kontroluje realizację założonych celów, tworząc przestrzeń dla
interim managementu.

Kierownik studiów

dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
z-ca dyrektora
Instytut Zarządzania
Katedra Zarządzania Strategicznego

Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.

Wykładowcy

Sylwester Gregorczyk zdjęcie
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH

Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).

Jego zainteresowania naukowe obejmują problematykę zarządzania strategicznego, a w szczególności projektowania strategii, modeli biznesowych oraz wdrażania zmian strategicznych. Autor lub współautor wielu publikacji z zakresu nauk o zarządzaniu. Autor i uczestnik wielu badań naukowych.
dr Albert Tomaszewski
Mariusz Lipski zdjęice
dr Mariusz Lipski

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach: Finanse i Bankowość oraz Stosunki Międzynarodowe. 

Wieloletni pracownik (na stanowiskach specjalistycznych oraz menadżerskich) największych banków w Polsce, specjalizujący się w ocenie ryzyka oraz projektów finansowania bankowego dla przedsiębiorstw. Autor lub współautor publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstwa oraz bankowości korporacyjnej.
mgr Krzysztof Ogonowski

Trener, konsultant i coach. Od 2012 roku pełni funkcję prezesa firmy doradczej BPI Polska. Zarządza w BPI częścią operacyjną firmy oraz odpowiada za dział Zarządzania Zmianą. Jako coach ICC zajmuje się rozwojem kadry menedżerskiej i zespołów, doradza zarządom polskich przedsiębiorstw, szefom projektów oraz szkoli zespoły projektowe. 

Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania zmianą i projektami. Jako pierwszy w Polsce zdobył licencję trenera globalnej organizacji PROSCI w dziedzinie Change Management. Jego niemal 15 letnie doświadczenie wywodzi się z licznych projektów obejmujących wdrożenie dużych zmian oraz transformację organizacyjną w największych firmach, m.in. z branży energetycznej, telekomunikacyjnej, bankowości i branży mediowej. Obecnie jest odpowiedzialny za rozwój globalnej organizacji Association of Change Management Professionals (ACMP) w Europie i w Polsce.

Monika Klonowska zdjęcie
mgr Monika Klonowska

Psycholog, trenerka, mediatorka, konsultantka. Prowadzi specjalistyczne szkolenia dla grup menedżerów i zespołów pracowniczych z zakresu zarządzania zespołami, pracy z grupą, rozwiązywania konfliktów, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji oraz zarządzania różnorodnością. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Collegium Civitas, Uniwersytetem Warszawskim, Akademią Teatralną w Warszawie, Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie.  Specjalizuje się w doradztwie kryzysowym w sytuacjach konfliktowych, wywołanych zmianami.

Współpracuje z grupami HRBP w wielu firmach. Współautorka kontentu do platformy e-learningowej z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji oraz programów szkoleniowych. Autorka webinarów („Puls Biznesu”), publikacji w projekcie www. rodzina-i-kariera.infor.pl/ oraz w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Ekspertka w dziedzinie komisji antymobbingowych oraz w zakresie przygotowywania i wdrażania polityk antymobbingowych w firmach i instytucjach. Wpisana do rejestru doradców CSR w PARP, sygnatariuszka Karty Różnorodności.
Piotr Lutek
mgr Piotr Lutek

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz The Chartered Institute of Marketing. Przez blisko 15 lat związany z międzynarodowymi i krajowymi firmami z różnych kategorii jako menadżer marketingu, dyrektor sprzedaży i doradca. Autor lub współautor kilkudziesięciu strategii marketingowych, strategii komunikacji marketingowej oraz planów marketingowych dla polskich przedsiębiorstw. Członek PTBRiO. Założyciel i Prezes Zarządu Synergia, współzałożyciel i partner w BlueFox.

Dotychczas zrealizował 7 projektów jako interim menadżer dla różnych profili przedsiębiorstw, poczynając od start-upów, aż po dojrzałe przedsiębiorstwa średniej wielkości z polskim rodowodem. Specjalizuje się w zarządzaniu marką i produktem, odkrywaniu szans rynkowych, budowaniu przewagi konkurencyjnej, kreowaniu wzrostu rynkowego i przejmowaniu kontroli nad rynkiem. Wybrana bibliografia: A. Gołoś, P. Lutek, Diagnoza stanu obecnego oraz perspektyw rozwoju przemysłów kreatywnych w województwie lubelskim, raport dziedzinowy projektu badawczego, Lublin 2012; M. Kowalski, P. Lutek, R. Maik, Strategia budowania marki komponentu na podstawie przypadku marki GlassMax, „Zeszyty naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu” 2010, nr 154, s. 71–80; P. Lutek, A. Gołoś, Model przygotowania strategii marki miejsca, „Marketing i Rynek” 2010, nr 10, s. 17–24; P. Lutek, A. Szczepański, Mit programów lojalnościowych, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem: ekonomia, prawo, kultura, etyka, Lublin 2002, s. 89–97; P. Lutek, Wartość firmy cz. 1, „Impact. Magazyn o komunikacji marketingowej”, grudzień 2002, s. 50–52; P. Lutek, Wartość firmy cz. 2, „Impact. Magazyn o komunikacji marketingowej”, styczeń–luty 2003, s. 48–49; P. Lutek, Jakość jako przywództwo rynkowe, „Impact. Magazyn o komunikacji marketingowej”, listopad 2002, s. 54–55.
Jacek Pogorzelski
dr Jacek Pogorzelski

Ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończył zaawansowane kursy z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Certyfikowany neurobadacz. Były wykładowca programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty.

Prowadził zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis jako visiting professor. Prowadzi zajęcia z zakresu strategii marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing z Londynu. Jest też trenerem szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu (ponad 10 tys. godzin szkoleniowych i warsztatowych). Karierę zawodową zaczynał w Corporate Identity (w strategii) i reklamie (w mediach). Były pracownik międzynarodowych korporacji w branży FMCG i farmaceutycznej (Bristol-Myers Squibb) jako brand i marketing manager. Zarządzał 10 markami i wprowadził na polski rynek 15 nowych produktów. Wybrana bibliografia: J. Pogorzelski, Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają, czyli jak działa marketing, Lublin 2022; J. Pogorzelski, Managing Brands in 4D: Understanding Perceptual, Emotional, Social and Cultural Branding, Bingley 2018; J. Pogorzelski, Marka na cztery sposoby, Warszawa 2015; J. Pogorzelski, Mity marketingowe, Warszawa 2013; J. Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Warszawa 2012.; J. Pogorzelski, Kod skuteczności. O jakości myślenia i działania, Gliwice 2011; J. Pogorzelski, (R)ewolucja marki. Jak tworzyć marki i zarządzać nimi w XXI wieku, Warszawa 2010; J. Pogorzelski, Pozycjonowanie produktu, Warszawa 2007.
Katarzyna-Sobańska-Helman
dr Katarzyna Sobańska-Helman

Doktor ekonomii, strateg biznesowy, certyfikowany interim manager. Tytuł doktora uzyskała w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Zarządzania i Finansów. Absolwentka Katedry Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Założycielka BeOnBoard Interim Management, partnerka strategiczna BlueFox sp. z o.o. Bogate doświadczenie biznesowe zdobyła podczas wieloletniej pracy w korporacjach mediowych oraz pracy projektowej jako Transformation Interim Manager.

Wspiera spółki rodzinne w procesach sukcesyjnych. Jest doświadczonym mentorem i mediatorem. Posiada całościowe spojrzenie na firmę ze wszystkimi aspektami jej działalności oraz silną orientację na rezultat na poziomie strategicznym i operacyjnym. Wybrana bibliografia: K. Sobańska-Helman, P. Sieradzan, Inwestycje private equity/venture capital, Warszawa 2013; K. Sobańska-Helman, Rola CEO w transformacji spółek, „CRN” 9/2022; K. Sobańska-Helman, The Added Value of Interim Management in a Family Business, „Warsaw Business Journal” 2/2023; K. Sobańska-Helman, Skalowanie biznesu przez partnerstwa strategiczne, [w:] Interim management w Polsce. Raport z badania zrealizowanego w 2022 roku, oprac. G. Sobiecki, Stowarzyszenie Interim Managers, Warszawa 2023; K. Sobańska-Helman, Interim management. Najwyższe stanowisko w firmie rodzinnej w obce ręce?, „Relacje. Magazyn Firm Rodzinnych” 51/2023.
Wioletta Mierzejewska
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH

Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.

„ ”

Rekrutacja

Trwa rekrutacja na 1. edycję studiów. Pierwsze zajęcia rozpoczną się w październiku 2024 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkami ukończenia studiów są:

  • aktywność na zajęciach
  •  indywidualny lub zespołowy projekt końcowy
  •  obrona projektu końcowego. 

Po spełnieniu wszystkich wymogów słuchacze otrzymają świadectwo ukończenia studiów wraz z odpisami.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00, raz lub dwa razy w miesiącu. 

I semestr:

  • 5–6 października 2024 r.
  • 26–27 października 2024 r.
  • 16–17 listopada 2024 r.
  • 7–8 grudnia 2024 r.
  • 11–12 stycznia 2025 r.

II semestr:

  • 1–2 lutego 2025 r.
  • 22–23 lutego 2025 r.
  • 15–16 marca 2025 r.
  • 12–13 kwietnia 2025 r.
  • 10–12 maja 2025 r.
  • 31 maja – 1 czerwca 2025 r.

czerwiec/lipiec 2025 r. – obrona projektu końcowego
 

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 12.500 zł.
Możliwe dwie raty: 
I rata: 9000 zł – płatna przy zapisie na studia, 
II rata: 3500 zł – płatna do 15 marca 2025 r. 
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. 
Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów. 
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

SEKRETARZ STUDIÓW
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl

KIEROWNIK STUDIÓW
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl

ADRESY DO KORESPONDENCJI
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania, 
ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa

ORGANIZATOR STUDIÓW
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego

REKRUTACJA TRWA

  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00, raz lub dwa razy w miesiącu. 
  • Opłata za całość studiów wynosi 12.500 zł (możliwe raty)
PARTNER
kierownik studiów podyplomowych
KIEROWNIK STUDIÓW

dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl

sekretarz studiów

mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe