Studia Podyplomowe Interim Management
Celem Studiów Podyplomowych Interim Management jest dostarczenie słuchaczom narzędzi, standardów oraz nowoczesnej wiedzy z dziedziny zarządzania przedsięwzięciami biznesowymi w formule Interim Management: projektowania i wdrażania rozwiązań rozwojowych, optymalizacyjnych i naprawczych w spółkach.
WIEDZA I PRAKTYKA
– sprawdzeni, najlepsi wykładowcy i praktycy, w tym doświadczeni i aktywni zawodowo interim managerowie
INTERDYSCYPLINARNE PODEJŚCIE
– obszar zarządzania firmą, projektami, zmianą, budowy marki osobistej, marketingu i psychologii w biznesie
STUDIA PRZYPADKÓW
– analiza przykładów z praktyki, praca w grupach, książki i bogate materiały dydaktyczne
Dlaczego warto?
- Rozwój warsztatu managerskiego i wzrost efektywności w realizacji projektów managerskich w zakresie zarządzania czasowego (interim management).
- Wysokie kompetencje w zakresie zarządzania zmianą w organizacjach potwierdzone przez ekspertów; możliwość weryfikacji swojej wiedzy w trakcie egzaminu kończącego studia.
- Praktyczne przygotowanie do pracy w charakterze Interim Managera, której najważniejszym aspektem jest podniesienie wartości organizacji w danym obszarze i realizacja konkretnego celu.
- Potwierdzona przez ekspertów umiejętność samodzielnej realizacji czasowych, zdefiniowanych co do celu i zakresu, projektów zarządczych wewnątrz organizacji.
- Przewaga konkurencyjna na rynku interim managerów, doradców i konsultantów biznesowych.
- Wiarygodność zawodowa przekładająca się wprost na jakość pozyskiwanych zleceń oraz możliwość uzyskiwania wyższych stawek za realizowane projekty.
- Cenny networking umożliwiający wejście na ścieżkę zawodową.
- Nielimitowane konsultacje z wykładowcami, mentoring i praktyczna wiedza o specyfice rynku pracy.
- Przewaga zajęć warsztatowych ze szczególnym naciskiem na praktyczną wiedzę.
- Prace analityczne i projektowe prowadzone w małych grupach.
- Realizacja projektów „interim management” została włączona do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Czy dla mnie?
Adresaci Studiów Podyplomowych Interim Management to doświadczeni managerowie wyższego szczebla, którzy:
- świadomie budują swoją markę eksperta lub chcą zacząć to robić profesjonalnie,
- funkcjonują zawodowo w formule interim management albo rozważają zmianę swojej ścieżki zawodowej na pracę w formule interim management,
- szukają zweryfikowanej, praktycznej wiedzy z zakresu skutecznego pozyskiwania i prowadzenia projektów zarządczych o charakterze czasowym,
- zarządzają różnego rodzaju projektami bądź portfelami projektów i chcą być skuteczniejsi w realizacji swoich zadań.
Program
I. WPROWADZENIE DO INTERIM MANAGEMENT (20 godz.)
- Istota interim management (16 godz.)
- Etyka interim managera (4 godz.)
II. ANALIZA JAKO ETAP PRZYGOTOWAWCZY PROJEKTU WDROŻENIOWEGO (48 godz.)
- Analiza strategiczna. Analiza scenariuszy (16 godz.)
- Analiza finansowa (8 godz.)
- Umiejętność pracy ze wskaźnikami (tworzenie, wybór, ewaluacja biznesu) (4 godz.)
- Diagnoza gotowości spółki do zmiany (4 godz.)
- Modele biznesowe (16 godz.)
III. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI (28 godz.)
- Klasyczne i zwinne metody zarządzania projektami, przydatne narzędzia (16 godz.)
- Specyfika zarządzania projektami interim management (8 godz.)
- Projekt warsztatowy (4)
IV. WDROŻENIE ZMIAN (24 godz.)
- Programowanie i architektura wdrożenia (4 godz.)
- Działania wdrożeniowe (8 godz.)
- Wsparcie powdrożeniowe – metody utrwalania zmian (4 godz.)
- Quick wins oraz nowoczesne narzędzia interim managera (4 godz.)
- Projekt warsztatowy (4 godz.)
V. PSYCHOLOGIA KONTAKTU I RELACJI BIZNESOWEJ (32 godz.)
- Komunikacja w projektach interim management (8 godz.)
- Zarządzanie zmianą i przełamywanie oporu (8 godz.)
- Sztuka autoprezentacji (4 godz.)
- Anatomia przywództwa i wywieranie wpływu w praktyce na jednostki, zespół, organizację (8 godz.)
- Projekt warsztatowy (4 godz.)
VI. BUDOWA MARKI OSOBISTEJ EKSPERTA I SPRZEDAŻ USŁUG INTERIM MANAGEMENT (24 godz.)
- Budowa marki własnej / osobistej marki eksperta (8 godz.)
- Inicjowanie projektu konsultingowego i sprzedaż usług interim management (8 godz.)
- Praktyczne narzędzia i najlepsze praktyki (4 godz.)
- Projekt warsztatowy (4 godz.)
Razem: 176 godz.
Razem: 32 punkty ECTS:
O partnerze
Blue Fox diagnozuje i projektuje efektywne relacje organizacji z
rynkiem. Patrzy na przedsiębiorstwo całościowo. Uwzględnia szeroki
kontekst biznesowy, procesy wewnętrzne, specyfikę rynku i
zawirowania gospodarcze. Udowadnia przy tym, że każde
przedsiębiorstwo jest w stanie osiągnąć i utrzymać przewagę
rynkową. To przede wszystkim praktycy, którzy byli świadkami różnych
kryzysów w organizacjach, naprawili wiele strategii i znają większość
problemów, z którymi zmagają się organizacje. Blue Fox stosuje
autorskie metody i narzędzia pracy, aby oferować klientom
maksymalną skuteczność w osiąganiu rezultatów. To butik doradczy,
który zmienia reguły gry, oferując dogłębne zrozumienie rynków i
konsumentów. Pomaga przy tym w skutecznym wdrażaniu rozwiązań
i kontroluje realizację założonych celów, tworząc przestrzeń dla
interim managementu.
Kierownik studiów
Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.
Wykładowcy
Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach: Finanse i Bankowość oraz Stosunki Międzynarodowe.
Trener, konsultant i coach. Od 2012 roku pełni funkcję prezesa firmy doradczej BPI Polska. Zarządza w BPI częścią operacyjną firmy oraz odpowiada za dział Zarządzania Zmianą. Jako coach ICC zajmuje się rozwojem kadry menedżerskiej i zespołów, doradza zarządom polskich przedsiębiorstw, szefom projektów oraz szkoli zespoły projektowe.
Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania zmianą i projektami. Jako pierwszy w Polsce zdobył licencję trenera globalnej organizacji PROSCI w dziedzinie Change Management. Jego niemal 15 letnie doświadczenie wywodzi się z licznych projektów obejmujących wdrożenie dużych zmian oraz transformację organizacyjną w największych firmach, m.in. z branży energetycznej, telekomunikacyjnej, bankowości i branży mediowej. Obecnie jest odpowiedzialny za rozwój globalnej organizacji Association of Change Management Professionals (ACMP) w Europie i w Polsce.
Psycholog, trenerka, mediatorka, konsultantka. Prowadzi specjalistyczne szkolenia dla grup menedżerów i zespołów pracowniczych z zakresu zarządzania zespołami, pracy z grupą, rozwiązywania konfliktów, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji oraz zarządzania różnorodnością. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Collegium Civitas, Uniwersytetem Warszawskim, Akademią Teatralną w Warszawie, Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie. Specjalizuje się w doradztwie kryzysowym w sytuacjach konfliktowych, wywołanych zmianami.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz The Chartered Institute of Marketing. Przez blisko 15 lat związany z międzynarodowymi i krajowymi firmami z różnych kategorii jako menadżer marketingu, dyrektor sprzedaży i doradca. Autor lub współautor kilkudziesięciu strategii marketingowych, strategii komunikacji marketingowej oraz planów marketingowych dla polskich przedsiębiorstw. Członek PTBRiO. Założyciel i Prezes Zarządu Synergia, współzałożyciel i partner w BlueFox.
Ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończył zaawansowane kursy z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Certyfikowany neurobadacz. Były wykładowca programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty.
Doktor ekonomii, strateg biznesowy, certyfikowany interim manager. Tytuł doktora uzyskała w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Zarządzania i Finansów. Absolwentka Katedry Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Założycielka BeOnBoard Interim Management, partnerka strategiczna BlueFox sp. z o.o. Bogate doświadczenie biznesowe zdobyła podczas wieloletniej pracy w korporacjach mediowych oraz pracy projektowej jako Transformation Interim Manager.
Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz optymalizacji strukturalnej. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej problematyce.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 1. edycję studiów. Pierwsze zajęcia rozpoczną się w październiku 2024 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkami ukończenia studiów są:
- aktywność na zajęciach
- indywidualny lub zespołowy projekt końcowy
- obrona projektu końcowego.
Po spełnieniu wszystkich wymogów słuchacze otrzymają świadectwo ukończenia studiów wraz z odpisami.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 12.500 zł.
Możliwe dwie raty:
I rata: 9000 zł – płatna przy zapisie na studia,
II rata: 3500 zł – płatna do 15 marca 2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć.
Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
SEKRETARZ STUDIÓW
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
KIEROWNIK STUDIÓW
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
ADRESY DO KORESPONDENCJI
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania,
ul. Kielecka 43, 02-530 Warszawa
ORGANIZATOR STUDIÓW
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00, raz lub dwa razy w miesiącu.
- Opłata za całość studiów wynosi 12.500 zł (możliwe raty).
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe