Studia Podyplomowe Międzynarodowa Współpraca w Biznesie i Administracji Publicznej

Studia Podyplomowe Międzynarodowa Współpraca w Biznesie i Administracji Publicznej pozwolą na zapoznanie się z problematyką oraz doskonalenie wiedzy z zakresu instrumentarium ekonomicznego wykorzystywanego w międzynarodowej współpracy gospodarczej zarówno na poziomie administracji publicznej, jak i przedsiębiorstw.

Atuty kierunku
Ikona mówca i słuchacze

Praktyczne Zajęcia – z wykorzystaniem oryginalnych dokumentów i rzeczywistych studiów przypadku

Nauka języka ikona zielona

Wygodne Studia – oferowane również w formie zdalnej, pozwalającej słuchaczom łączyć pracę z nauką

Piramida SGH ikona zielona

Wykwalifikowana Kadra – atrakcyjne i zróżnicowane formy zajęć

Dlaczego warto?

  • Nowa, atrakcyjna i praktyczna oferta programowa ukierunkowana na zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnego poruszania się w środowisku międzynarodowym łącząca jednocześnie specyfikę współpracy międzynarodowej w administracji publicznej i biznesie.
  • Wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna złożona wykładowców akademickich, przedstawicieli świata administracji publicznej i biznesu, obejmująca również dyplomatów i dziennikarzy o bogatym dorobku zawodowym.
  • Czerpanie doświadczeń z realizowanego z sukcesem programu anglojęzycznego
    Postgraduate studies in economic diplomacy.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Międzynarodowa Współpraca w Biznesie i Administracji Publicznej skierowane są m. in. do:

  • osób zainteresowanych działami współpracy międzynarodowej w administracji publicznej,
  • pracowników korporacji transnarodowych,
  • pracowników firm nastawionych na nawiązywanie i pogłębianie współpracy międzynarodowej,
  • pracowników instytucji o szerokich międzynarodowych relacjach gospodarczych,
  • osób nastawionych na karierę w organizacjach międzynarodowych,
  • przedstawicieli organizacji pozarządowych o profilu międzynarodowym.

Program

Uwarunkowania współczesnej współpracy międzynarodowej

  • Polityczne i ekonomiczne uwarunkowania współczesnych relacji międzynarodowych
  • Dyplomacja gospodarcza i biznesowa oraz ich uwarunkowania
  • Protokół dyplomatyczny i etykieta w biznesie

Współpraca międzynarodowa w administracji publicznej

  • Wizerunek państwa i jego międzynarodowa konkurencyjność we współczesnych relacjach gospodarczych
  • Procesy decyzyjne w UE i możliwości oddziaływania na nie
  • Ochrona środowiska naturalnego w międzynarodowej współpracy państw

Współpraca międzynarodowa w biznesie

  • Warsztaty z kompetencji niezbędnych w międzynarodowej współpracy gospodarczej
  • Zarządzanie w środowisku międzynarodowym
  • Międzynarodowe transakcje gospodarcze i architektura międzynarodowej współpracy finansowej

Razem 160 godzin zajęć dydaktycznych

Kierownik studiów

dr Honorata Nyga-Łukaszewska
Instytut Ekonomii Międzynarodowej

Adiunkt w Instytucie Ekonomii Międzynarodowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jej zainteresowania koncentrują się wokół ekonomii międzynarodowej, handlu energią oraz rynków surowcowych. Posiada doświadczenie z zakresu współpracy międzynarodowej realizowane w instytucjach o różnych profilach. Ekspert i autorka wielu publikacji w zakresie międzynarodowych rynków energii, ekonomii międzynarodowej i dyplomacji gospodarczej. Kierownik studiów podyplomowych Postgraduate studies in economic diplomacy SGH.

Wykładowcy

  • prof. dr hab. Adam Budnikowski – Kolegium Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr hab. Małgorzata Lewandowska, prof. SGH – Kolegium Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr Maciej Cygler – Kolegium Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Katarzyna Zimińska – Adecco Poland
  • Anna Karna – TVP Kultura
wykladowca studia podyplomowe
prof. dr hab. Elżbieta Kawecka-Wyrzykowska

Profesor w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pracuje w  Katedrze Integracji  i Prawa Europejskiego. Ukończyła studia na Wydziale Handlu Zagranicznego w Szkole Głównej Planowania i Statystyki (obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). Prowadzi badania dotyczące m.in. następujących polityk UE i ich znaczenia dla Polski: rolnej, handlowej, spójności, walutowej; budżetowej, a także  rozwoju procesów integracyjnych w UE i na świecie oraz międzynarodowej polityki handlowej GATT/WTO.

Jest autorką kilku książek oraz około 250 artykułów i rozdziałów w książkach,   jak też ekspertyz dla OECD i WTO na temat międzynarodowej polityki handlowej. Wykładowca w zakresie różnych aspektów europejskiej integracji gospodarczej. Wykładała m. in. w uniwersytetach w Ohio (USA), Kyoto (Japonia), Xi’an (Chiny). W latach 2002–2005 r. należała do zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP. Uczestniczyła w rokowaniach Rundy Urugwajskiej GATT (1987–1991) jako Przedstawiciel Rządu RP. Była ekspertem Senatu RP ds. ratyfikacji Układu Europejskiego ustanawiającego stowarzyszenie Polski ze Wspólnotami Europejskimi (1992).
Lidia Danik zdjęcie
dr hab. Lidia Danik, prof. SGH

Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego. Specjalistka w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego.

Autorka książki „Wpływ kultury na jakość relacji w międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw” oraz kilkudziesięciu publikacji w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych. Wykładowca przedmiotów takich jak: marketing, marketing na rynku instytucjonalnym, kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego, międzynarodowe transakcje gospodarcze oraz umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa. Członkini EIBA oraz AIB. Jej wcześniejsze doświadczenia zawodowe związane są z branżą ubezpieczeniową i spedycyjną.
dr hab. Mateusz Juchniewicz, prof. SGH

Kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami, innych studiów podyplomowych, MBA oraz doktoranckich. Ponad 8000 godzin doświadczenia szkoleniowego. Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych, doradczych (m. in. budowanie dojrzałości projektowej organizacji) wdrożeniowych (m. in. wdrażanie metodyk, biur zarządzania projektami, usprawnianie procesów biznesowych) i szkoleniowych.

Współpracuje zarówno z sektorem publicznym (m. in. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Najwyższa Izba Kontroli, Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Zdrowia, Agencja Badań Medycznych, inne jednostki sektora finansów publicznych) jak i prywatnym (głównie firmy z sektora energetycznego, zbrojeniowego, transportowego, B+R, budownictwa). Specjalizuje się w zagadnieniu dojrzałości projektowej, zarządzaniu ryzykiem w projektach oraz projektach w środowisku wielokulturowym. Autor kilkudziesięciu publikacji z dziedziny zarządzania, w tym pierwszej w Polsce monografii poświęconej dojrzałości projektowej organizacji. Certyfikowany kierownik projektu w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2, Professional Scrum Master i AgilePM), portfelami (MoP) i ryzykiem (M_o_R). Członek PMI i IPMA.
wykladowca studia podyplomowe
Arkadiusz Michał Kowalski, prof. SGH

Kierownik Katedry Badań Gospodarek Azji Wschodniej i Zastępca Dyrektora Instytutu Gospodarki Światowej SGH. Ukończył studia II stopnia (Master of Science) na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu w Southampton w Anglii, wygrywając konkurs organizowany przez Regional Science Association International British and Irish Section na najlepszą pracę dyplomową.

Doświadczenie międzynarodowe obejmuje także m.in. kilkumiesięczne pobyty badawcze w University of Glasgow (2005–2006), University of Richmond, USA (2011–2012) oraz Chulalongkorn University w Bangkoku (2016–2017) oraz członkostwo w sieci Microeconomics of Competitiveness (MOC) Network, koordynowanej przez Harvard Business School, USA. Zainteresowania badawcze obejmują obszary konkurencyjności międzynarodowej, innowacji, transferu technologii, klastrów, systemów innowacji oraz polityki innowacyjnej. Jest autorem ponad osiemdziesięciu publikacji naukowych oraz uczestniczył jako kierownik lub współwykonawca w różnego rodzaju krajowych i międzynarodowych projektach badawczych, m.in. w ramach programów: Horyzont 2020, Erasmus „Leonardo da Vinci–Transfer of Innovation”, ERASMUS+ Capacity-Building projects in the field of Higher Education (E+CBHE) i OPUS. Był także ekspertem w pracach na rzecz Komisji Europejskiej, administracji rządowej oraz przedsiębiorstw.
dr hab. Mariusz Ruszel, prof. PRz

Profesor uczelni w grupie pracowników badawczo – dydaktycznych w Zakładzie Ekonomii Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza oraz prezes Instytutu Polityki Energetycznej im. Ignacego Łukasiewicza. Redaktor naczelny czasopisma naukowego „Energy Policy Studies”.

Pomysłodawca i przewodniczący komitetu organizacyjnego cyklicznej Konferencji Naukowej „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”. Laureat stypendium ministra nauki i szkolnictwa wyższego dla wybitnego młodego naukowca (2017). Członek Niezależnej Grupy ds. Oceny Naukowej (Independent Scientific Evaluation Group, ISEG) programu „Nauka dla Pokoju i Bezpieczeństwa” NATO (2022–2024). Recenzent wielu międzynarodowych i krajowych czasopism naukowych. Samodzielny autor kilku monografii naukowych i ponad 60 artykułów naukowych.
Bożena Leven
dr hab. Bożena Leven

Ukończyła studia magisterskie na wydziale Handlu Zagranicznego na SGPiS i doktorat z ekonomi na uczelni Cornell University w Stanach Zjednoczonych. Od roku 1992 wykłada międzynarodowa ekonomie na uczelni TCNJ w Stanach Zjednoczonych na stanowisku profesora, zajmując się pracami badawczymi dotyczącymi rynków finansowych Europy Wschodniej i Centralnej.

W trakcie kariery naukowej pracowała tez dla ONZ, Banku Światowego i Fundacji Forda uczestnicząc w pracach badawczo naukowych dotyczących transformacji finansowej w Polsce i Europie Centralnej. Oprócz kariery naukowej od 2011 roku pełni stanowisko Dyrektora Wykonawczego Polskiego Instytutu Naukowego w Ameryce (PIASA) z siedziba w Nowym Jorku.
Dariusz Markiewicz

Doświadczony menedżer specjalizujący się w doradztwie strategicznym i biznesowym oraz w zarządzaniu projektami dla firm globalnych przy użyciu metod klasycznych/kaskadowych jak i zwinnych/iteracyjnych. Posiada różnorodne, międzynarodowe doświadczenie zdobyte w czasie realizacji projektów w Polsce, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Arabii Saudyjskiej, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Niemczech, Danii, Austrii.

Dodatkowo wielokrotnie prowadził globalne projekty zdalne zarządzając międzynarodowymi zespołami rozproszonymi. Zakres merytoryczny prowadzonych projektów: przygotowywanie strategii biznesowych, realizacja projektów kapitałowych (w tym budowa nowych instalacji produkcyjnych), wielkoskalowe transformacje oraz wdrożenia IT i nowych technologii, badania i rozwój, optymalizacja procesów biznesowych, zarządzanie zmianą i komunikacja, pozyskiwanie finansowania np. poprzesz wprowadzanie firm na giełdę papierów wartościowych, fuzje i przejęcia, integracja po przejęciach właścicielskich, obniżanie kosztów i reorganizacja HR. Wykształcenie oraz posiadane certyfikaty zawodowe: Absolwent Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno–Przyrodniczych na Uniwersytecie Warszawskim; Certyfikowany członek Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Project Management Professional (PMP) – certyfikowany przez Project Management Institute Agile Certified Practitioner (ACP) – certyfikowany przez Project Management Institute; Professional Scrum Master I (PSM I) – certyfikowany przez Scrum.org; Professional Scrum Master II (PSM II) – certyfikowany przez Scrum.org
wtkladowca studia podyplomowe
Małgorzata Mika-Bryska

Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie Szkoły Głównej Handlowej) w Warszawie, Wydział Handlu Zagranicznego. W latach 1993–2016 dyrektor lub wicedyrektor departamentów w Ministerstwie Gospodarki/Energii, w tym w latach 2003–2012 Radca–Minister i Kierownik Wydziału Ekonomiczno–Handlowego w Stałym Przedstawicielstwie Polski przy Unii Europejskiej.

W czasie pracy w Brukseli pełniła także funkcje attache ds. energii i attache ds. rynku wewnętrznego. W latach 2016–2021 Dyrektor ds. Regulacji i Relacji Publicznych w Veolia Energia Polska.
Dorota Toryfter-Szumańska
Dorota Toryfter-Szumańska

Zastępca Dyrektora Departamentu Ocen Oddziaływania na Środowisko w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska odpowiedzialna za strategiczne oceny oddziaływania na środowisko oraz oceny oddziaływania na środowisko dla projektów planów i przedsięwzięć w kontekście transgranicznym.

Ekspert w dziedzinie transgranicznych ocen oddziaływania na środowisko oraz strategicznych ocen oddziaływania na środowisko w praktyce odpowiedzialny za ich koordynację od 2009 r. Odpowiedzialna za koordynację procesu konsultacji i negocjacji transgranicznych w ramach oceny oddziaływania na środowisko dla takich inwestycji jak kopalnia Turów, budowa pierwszej w Polsce Elektrowni Jądrowej czy gazociągu Baltic Pipe. Przewodnicząca Grupy Roboczej ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko i Strategicznych Ocen Oddziaływania na Środowisko, działającej w ramach EKG ONZ, Konwencji o ocenach oddziaływania na środowisko w kontekście transgranicznym (Konwencja z Espoo) i Protokołu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do Konwencji o ocenach oddziaływania na środowisko w kontekście transgranicznym (Protokołu strategicznego). Współtwórca wytycznych dotyczących praktycznego stosowania Konwencji z Espoo i Protokołu strategicznego, między innymi Guidance on the applicability of the Convention to the lifetime extension of nuclear power plants.
Jan Wojciech Piekarski
Jan Wojciech Piekarski

Ambasador ad personam. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego (1963) oraz Podyplomowego Studium Służby Zagranicznej w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (1984). W swojej wieloletniej karierze dyplomatycznej zajmował wiele stanowisk (wicedyrektor, dyrektor departamentu, dyrektor generalny) w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, zajmując się relacjami z Afryką, Bliskim Wschodem i Azją.

W latach 1994–1997 był szefem Protokołu Dyplomatycznego MSZ, organizował oficjalne i nieoficjalne wizyty prezydentów Lecha Wałęsy i Aleksandra Kwaśniewskiego. Pełnił wiele funkcji za granicą, m.in. I Sekretarza Ambasady w Iranie (1977–1981), Ambasadora w Pakistanie (1984–1989), Szefa Sekcji Interesów Stanów Zjednoczonych (USIS) w Iraku (1991–1994), Ambasadora w Królestwie Belgii i Wielkim Księstwie Luksemburga (1997–2002), a także w Izraelu (2003–2006). Wykładał prawo dyplomatyczne i konsularne, protokół dyplomatyczny, stosunki bliskowschodnie m.in. w Krajowej Szkole Administracji Publicznej, Akademii Dyplomatycznej Polskiego Instytutu Stosunków Międzynarodowych, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Europejskiej Akademii Dyplomacji, Podyplomowym Studium Służby Zagranicznej SGH.
wykładowca studia podyplomowe
Piotr Hajdecki

Ekonomista i prawnik. Posiada tytuł Executive MBA. Ukończył również studia z zakresu transformacji cyfrowej. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w zakresie międzynarodowej współpracy gospodarczej, zdobywane w jako: dyplomata handlowy, dyrektor wykonawczy bilateralnej izby gospodarczej, menedżer sprzedaży międzynarodowej i konsultant w firmie konsultingowej z wielkiej czwórki.

Obecnie jest zatrudniony na stanowisku starszego doradcy w Business Finland, a społecznie pełni funkcję członka zarządu Finnish Trade Guild – fińskiej sekcji narodowej Skandynawsko-Polskiej Izby Handlowej. Autor licznych artykułów dotyczących współpracy międzynarodowej, dyplomacji, finansów i zarządzania. Swoje umiejętności rozwijał podczas kursów w wielu krajach świata: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chinach, Rosji, Turcji, Ukrainie, Azerbejdżanie, Czechach i Hiszpanii.
wykladowca studia podyplomowe
dr Honorata Nyga-Łukaszewska

Ekonomistka, adiunkt w Instytucie Ekonomii Międzynarodowej, Kolegium Gospodarki światowej, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Recenzentka międzynarodowych i krajowych czasopism naukowych. Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych związanych z bezpieczeństwem energetycznym.

Zajmuje się w bezpieczeństwem energetycznym, polityką energetyczną, rynkiem gazu ziemnego, dyplomacją gospodarczą i ekonomią międzynarodową
dr Dominik Skopiec

Adiunkt w Katedrze Finansów Międzynarodowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył kierunek finanse i rachunkowość oraz studia doktoranckie w SGH, gdzie w 2013 r. uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych. Specjalizuje się w makroekonomii międzynarodowej i finansach międzynarodowych.

Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki pieniądza międzynarodowego, rezerw dewizowych, systemów kursowych oraz stabilności międzynarodowego systemu walutowego. Jest autorem dwóch książek oraz wielu artykułów naukowych z zakresu finansów międzynarodowych.
wykładowca studia podyplomowe
dr Bartosz Targański

Adiunkt w Katedrze Biznesu Międzynarodowego SGH, doktor nauk ekonomicznych (tytuł z wyróżnieniem), radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w szczególności z zakresu prawa ochrony konkurencji i konsumentów. Były pracownik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Autor i współautor wielu publikacji naukowych, w tym Komentarza do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Na SGH prowadzi m.in. wykład Prawo marketingu w Unii Europejskiej i Prawo handlu międzynarodowego.
Elżbieta Wąsowicz-Zaborek 
Elżbieta Wąsowicz-Zaborek

Urodzona w Szczecinie, absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing. Od 2016 roku adiunkt w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu a następnie w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor nauk ekonomicznych – tytuł uzyskała na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (rozprawa doktorska pod tytułem „Determinanty Jakości Produktu Turystycznego”). Od blisko 25 lat pracownik naukowo dydaktyczny uczelni wyższych.

Zainteresowania naukowe koncentruje głównie na problematyce rozwoju i promocji terytorialnej oraz ekonomiki i marketingu usług, a w szczególności usług turystycznych. W latach 2000–2007 brała czynny udział w tworzeniu struktur regionalnych i lokalnych promocji i zarządzania turystyką w Polsce, głównie w województwie zachodniopomorskim. W latach 2008–2015 Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialna głównie za rozwój Polskiego Systemu Informacji Turystycznej, Współpracę Regionalną oraz realizację działań promocyjnych zarówno w kraju, jak i za granicą. Od 2008–2016 roku Członek Rady Nadzorczej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Ma bogate doświadczenie jako autor, kierownik i realizator projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych i opracowań, między innymi: „Kodeksu Dobrych Praktyk systemu zarządzania i promocji turystyki w Polsce”, „Marketingowej Strategii Polski w sektorze turystyki 2008–2015”, „Diagnozy stanu rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim”, „Ramowego Programu Rozwoju Turystyki w Dorzeczu Parsęty”, poradnika „Jak rozwijać lokalną turystykę”.
„ ”

Informacje techniczne

Studia zaplanowane są w trybie hybrydowym. Zajęcia zdalne będą odbywać się online z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams.

POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS

Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia.  Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów. 

Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji. 

Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.

Rekrutacja

2. edycja studiów zostanie uruchomiona w roku akademickim 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się w październiku/listopadzie 2025 r.

Rekrutacja rozpocznie się w maju 2025.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń rozumiana jako rejestracja w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dokonanie wpłaty czesnego (min. I rata) i złożenie wymaganych dokumentów.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia (umowy zostaną przygotowane przez SGH),
  • formularz aplikacyjny (wypełniany i generowany w ISSP),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje się na podstawie wyników końcowego egzaminu ustnego z wiedzy i umiejętności uzyskanych w trakcie studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 9.00–16.00 lub 9.00–17.00, raz, dwa razy w miesiącu. Program oferowany jest w formule hybrydowej. Wykładom online prowadzonym za pośrednictwem MS Teams towarzyszą warsztaty odbywające się w siedzibie SGH.

Orientacyjna liczba zjazdów online: 6, liczba zajęć w uczelni: 4.

Planowane terminy zjazdów zostaną udostępnione w terminie późniejszym.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 6000 zł.

Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:

  • I rata – płatna przy zapisie na studia,
  • II rata – płatna do 31 stycznia 2026 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (w tym online). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 93 65
tel.: +48 515 782 303
e-mail: akarpi1@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr Honorata Nyga-Łukaszewska
e-mail: hlukas@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Instytut Ekonomii Międzynarodowej

  • Studia hybrydowe
  • Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele 9:00–16:00 lub 17.00.
  • Opłata za całość studiów: 6000 zł (możliwe raty).
     
kierownik studiów podyplomowych
Kierownik studiów

dr Honorata Nyga-Łukaszewska
e-mail: hlukas@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 93 65
tel.: +48 515 782 303
e-mail: akarpi1@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe