Studia podyplomowe Strategiczne zarządzanie programami (Executive Programme Management)
Celem Studiów Podyplomowych Strategiczne Zarządzanie Programami (Executive Programme Management) jest nauczenie najlepszych praktyk zarządzania programami, pokazanie skutecznych technik i narzędzi zarządczych oraz zbudowanie kompetencji uczestników w zakresie zarządzania zmianą, zarządzania korzyściami i zarządzania ryzykiem do poziomu umożliwiającego wdrożenie zarządzania programami we własnej organizacji.
Perspektywy rozwoju – zdobycie prestiżowych i poszukiwanych na rynku pracy kompetencji zarządzania programami
Kompleksowy program – nowoczesny, praktyczny, stale aktualizowany i oparty na międzynarodowych standardach
Doskonali prowadzący – uważnie dobrany zespół wykładowców, najwyższej klasy ekspertów w reprezentowanych przez siebie dziedzinach
Dlaczego warto?
- Efektywniejsze dostarczanie zaplanowanej i realnie potrzebnej zmiany,
- Utrzymanie stałej koncentracji na celach zmiany biznesowej,
- Dostarczanie ram i uzasadnień dla wyższego kierownictwa potrzebnych do kierowania procesem zmian,
- Efektywniejsze wykorzystanie zasobów oraz kapitału ludzkiego poprzez ustalanie priorytetów i integrację projektów,
- Dostarczanie lepszego środowiska do zarządzania ryzykiem, ponieważ będziemy rozumieli szerszy kontekst zachodzących procesów i zjawisk,
- Poznanie narzędzi i technik do osiągania korzyści biznesowych w trakcie i po programie przy zastosowaniu formalnych, acz elastycznych procesów,
- Usprawnimy kontrolę kosztów, standardów i jakości,
- Efektywna budowa i wdrażanie studiów wykonalności i uzasadnienia biznesowe oraz skutecznie nimi zarządzanie w trakcie całego cyklu życia programu,
- Narzędzia efektywniejszej kontroli wielu skomplikowanych działań,
- Tworzenie skutecznych diagramów organizacyjnych oraz cały ładu zarządczego rozumiejąc, jak budować czytelne definicje ról oraz ich zakresy odpowiedzialności decyzyjnej i wykonawczej,
- Budowanie rozwiązania skutecznego przechodzenia od bieżących do przyszłych działań.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Strategiczne Zarządzanie Programami (Executive Programme Management) skierowane są do przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej przedsiębiorstw, instytucji publicznych i innych, którzy odpowiadają lub chcą przygotować się do odpowiedzialności za nadzór i kierowanie zbiorem przedsięwzięć i działań bieżących tworzących programy. Studia mają na celu kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji kierowniczych na naczelnych stanowiskach w zakresie zarządzania programami (dyrektor programu, właściciel programu, kierownik programu i podobne). W zakresie tym uczestnicy studiów nabędą kompetencje zgodne z najlepszymi praktykami wiodących instytucji międzynarodowych oraz oparte na szerokich doświadczeniach profesjonalnej kadry wykładowców, w tym ekspertów o międzynarodowym wymiarze i renomie.
Rekomendacje
Mając ponad 30 lat doświadczeń w zarządzaniu programami w Polsce i na świecie mogę stwierdzić, ze inicjatywa SGH uruchomienia studiów podyplomowych w tym zakresie jest jedna z bardziej istotnych i potrzebnych na rynku. Tworzy precedens wypełniający lukę kompetencyjną, która wiele organizacji boli od strony finansowej, zarządczej i reputacyjnej. Dlaczego w Polsce ustrukturyzowane podejście do zarządzania programami nie jest dostatecznie doceniane i stosowane? Zdarzały się przecież przykłady w administracji publicznej oraz w biznesie w szukaniu wartości w metodycznym podejściu do zarządzania. Ponad standardową dojrzałością w zarządzaniu dużymi programami rządowymi wykazywało się na przykład Ministerstwo Finansów. Była to jednak sytuacja odosobniona. W innych urzędach centralnych podejmowane były próby poprawy sposobu zarządzania poprzez wprowadzenie standardu, ale nigdzie poza Ministerstwem Finansów nie doszło do opracowania całościowego rozwiązania. W Spółkach Skarbu państwa oraz w biznesie niejednokrotnie obserwuje się dość dojrzałe podejście do wykorzystania standardów zarządczych w zakresie programów. W dojrzalszych pod tym względem od Polski krajach europejskich, duże programy rządowe realizowane są przy wykorzystywaniu różnych standardów w zależności od rodzaju programu, jego interesariuszy, zdefiniowanej wizji i modelu docelowego oraz korzyści i zmian, które mają zostać zrealizowane. Standardy te zapewniają systematyczne i zdyscyplinowane podejście do zarządzania ryzykiem i zarządzania wartością. Aby standardy spełniały swoje funkcje na drodze do skutecznej realizacji zakładanego przedsięwzięcia, niezbędne jest zaistnienia kilku krytycznych czynników sukcesu do których należą: identyfikacja właściwych metodyk, które wskazują na konieczność zachowania zgodności z przyjętymi pryncypiami, wdrożenie standardu zarządzania ryzykiem, dynamiczne zarządzanie uzasadnieniem biznesowym, zbudowanie odpowiedniego biura wsparcia dla programu, rozumienie jak budować przyszły model operacyjny dla programu i system zarządzania zmianą, rozumienie zastosowań i stosowanie modeli dojrzałości w ocenie możliwości skutecznej realizacji programu. Warunki te zapewniają proponowane przez SGH studia stanowiące unikatową i potrzebną propozycję na polskim rynku.
Program
- Wprowadzenie do zarządzania programami (8 godzin)
- Programy narzędziem strategicznego rozwoju organizacji (8 godzin)
- Najlepsze praktyki i standardy zarządzanie programem (16 godzin)
- Zarządzanie korzyściami (Benefit management) (8 godzin)
- Uzasadnienie biznesowe programu (Business case) (8 godzin)
- Studium wykonalności programu (Feasibility studies) (8 godzin)
- Budowanie docelowego modelu operacyjnego (POTI) (8 godzin)
- Zarządzanie procesami biznesowymi w organizacji (Business proces management) (8 godzin)
- Zarządzanie zaangażowaniem interesariuszy i komunikacją programu (8 godzin)
- Ład projektowy – Zarządzanie projektami z perspektywy dyrektora programu (16 godzin)
- Diagnoza i rozwój potencjału profesjonalnego dyrektora programu (8 godzin)
- Biuro zarządzania portfelem, programami i projektami (8 godzin)
- Zarządzanie portfelem przedsięwzięć (Portfolio Management) (8 godzin)
- Dojrzałość organizacji w zakresie portfeli, programów i projektów (8 godzin)
- Budowanie kapitału ludzkiego dla realizacji programów (8 godzin)
- Zarządzanie ryzykiem w realizacji programu (8 godzin)
- Zarządzanie zmianą w organizacji (8 godzin)
- Wybrane zagadnienia i praktyczne przykłady zarządzania programami (8 godzin)
Kierownik studiów
Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Koordynator studiów i Przewodniczący Rady Programowej na kierunku studiów magisterskich Zarządzanie projektami w SGH. Współorganizator i wieloletni wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów. Wykładowca programu Master of Business Administration Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (SGH-WUM MBA).
Wykładowcy
Teleinformatyk (absolwent IT WEiTI Politechniki Warszawskiej, doktorat w IPPT PAN). Ukończył ponadto studia podyplomowe zarządzania projektami w Szkole Głównej Handlowej oraz Studium Integracji Europejskiej w KSAP. Ekspert w obszarze finansowania projektów ze środków UE. W administracji publicznej przeszedł drogę od specjalisty do zastępującego dyrektora generalnego MSWiA.
Zakład Zarządzania w Gospodarce, SGH. Absolwent kierunku Ekonomia SGH, profesor w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH, wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz w programie EAUM–MBA. Uczestnik licznych projektów naukowo-badawczych, konsultingowych i szkoleniowych, m.in. związanych z inicjatywą wspólnotową EQUAL, programem Leonardo da Vinci.
Profesor SGH, kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik, sekretarz i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami. Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych, doradczych (m. in. budowanie dojrzałości projektowej organizacji) wdrożeniowych(m. in. wdrażanie metodyk, biur zarządzania projektami, usprawnianie procesów biznesowych) i szkoleniowych.
Prezydent i Dyrektor zarządzającym od 1998 roku do chwili obecnej CRM SA - Centrum Rozwiązań Menedżerskich Spółka Akcyjna (w latach 2009–2015 Dyrektor Devoteam Centre of Excellence CRM SA – Devoteam Group). Vice Prezydent Polskiej części Komitetu Doradczego dla Ambasadorów Krajów Członkowskich OECD od 1991 do chwili obecnej (BIAC). Koordynator Polskiego Departamentu Ładu Zarządczego i Edukacji. Były członek Naukowego Komitetu Doradczego Polskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
Prezes Silfra-Consulting, BPI Group, Ekspert w zakresie zarządzania zmianą i projektami oraz rozwoju przywództwa w erze cyfrowej. Były pracownik naukowo-dydaktyczny SGH – Instytut Zarządzania SGH (d. Katedra Zarządzania w Gospodarce). Ma prawie 20 lat doświadczenia we wdrażaniu strategicznych zmian (w tym transformacji biznesowej, zmian związanych z digitalizacją) w największych firmach w Polsce i w Europie m.in. z branży energetycznej, telekomunikacyjnej, finansowej, transportowej oraz usług dla biznesu.
Założyciel i dyrektor zarządzający Aspire Europe, organizacji zajmującej się poprawą efektywności zarządzania programami w przedsiębiorstwach i organizacjach. Jest wieloletnim, doświadczonym konsultantem ds. zarządzania programami, portfelami i projektami. Wśród obszarów jego specjalizacji znaleźć można również tworzenie biur zarządzania portfelami i programami oraz rozwój modeli kompetencji menedżerskich w zakresie realizacji przedsięwzięć.
Absolwent kierunków Zarządzanie oraz Ekonomia w Szkole Głównej Handlowej. Stypendysta i absolwent programu CEMS MIM (Community of European Management Schools and International Companies, Master in International Management, ESADE, Barcelona). Od ponad 15 lat konsultant, kierownik projektów transformacji oraz doradca zarządów, wspierający przedsiębiorstwa w projektowaniu i wdrażaniu zmian organizacyjnych.
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania, adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik projektu rozwoju kompetencji “Wykładowcy SGH z PO WERem”, członek Komitetu Sterującego projektu “Rewers i Awers. Akademia Edukacji Ekonomicznej SGH”, koordynator Szkoły Letniej – Summer University Warsaw 2019. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH oraz dyrektora w Platformie Mediowej Point Group. Autorka książki „Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie. Koncepcje, strategie, praktyka”, Poltext, Warszawa 2013.
Twórca i właściciel True Leader Wojciech Wereszko, były oficer Jednostki Wojskowej GROM i Formoza, przywódca, praktyk w zakresie planowania i motywowania. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Oficerskiej im. T. Kościuszki we Wrocławiu, kierunku Dowodzenie Pododdziałami oraz Politechniki Gdańskiej Wydziału Zarządzania i Ekonomii na kierunku Zarządzanie Systemami Produkcyjnymi, ukończył także studia podyplomowe na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa PG.
Informacje techniczne
- Ze względu na wykład inauguracyjny prowadzony przez Roda Snowdena, autora wiodącego standardu Managing Successful Programmes pierwszy dzień wykładowy realizowany będzie w języku angielskim.
- Zajęcia przewidziane do realizacji w formule stacjonarnej, w siedzibie Uczelni (al. Niepodległości 128, bud. C).
- Dopuszczamy możliwość realizacji części zajęć w formie zdalnej (MS Teams), w przypadku wystąpienia okoliczności zewnętrznych.
Rekrutacja
Kolejna edycja – szczegóły wkrótce.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem ukończenia Studiów jest obecność na zajęciach potwierdzona wpisem w karcie egzaminacyjnej oraz napisanie i obrona pracy końcowej poświęconej rozwiązaniu konkretnych problemów zarządzania programami związanych z potrzebami miejsca pracy słuchaczy.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8900 zł (możliwe dwie równe raty):
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć.
Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów, w tym odpisu w języku angielskim.
Kontakt
Osoby zainteresowane studiami zapraszamy do kontaktu z Kierownikiem Studiów
Kierownik studiów
dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH
e-mail: pawel.wyrozebski@sgh.waw.pl
tel.: +48 692 112 883
adres do korespondencji
Paweł Wyrozębski
Katedra Zarządzania Projektami
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Zarządzania i Finansów
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
dopisek: Studia Podyplomowe Strategiczne Zarządzania Programami
Organizator studiów
Instytut Zarządzania
Katedra Zarządzania Projektami
- Studia hybrydowe
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–17:00.
- Opłata za całość studiów: 8900 zł (możliwe raty).
dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH
e-mail: pawel.wyrozebski@sgh.waw.pl
tel.: +48 692 112 883
Programy MBA i studia podyplomowe