Studia Podyplomowe Sztuczna Inteligencja i Automatyzacja w Marketingu
Celem Studiów Podyplomowych Sztuczna Inteligencja i Automatyzacja w Marketingu jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat zastosowań sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu oraz wykształcenie praktycznych umiejętności projektowania i wdrażania usług wykorzystujących sztuczną inteligencję i automatyzację, a także nauczenie umiejętności prowadzenia komunikacji marketingowej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji.

Kompleksowa wiedza
– na temat zastosowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w działaniach marketingowych

Praktyczne kompetencje
– projektowania, wdrażania oraz rozwoju rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencje i automatyzację

Renomowana kadra
– specjaliści i badacze zajmujący się wykorzystaniem AI i automatyzacją działań marketingowych
Dlaczego warto?
- Studia umożliwiają poznanie technicznych podstaw sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu,
- Zapoznają słuchaczy z praktycznymi metodami automatyzacji procesów marketingowych za pomocą sztucznej inteligencji,
- Zapewniają wiedzę na temat stosowania generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia treści na potrzeby komunikacji marketingowej,
- Pozwalają na poznanie możliwości korzystania z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w planowaniu i optymalizacji kampanii reklamowych,
- Przedstawiają charakterystykę usług wykorzystujących uczenie maszynowe a także zależności między technologią a jej praktycznymi zastosowaniami w marketingu,
- Absolwenci studiów potrafią komunikować się i współpracować z innymi osobami w zespołach zajmujących się zastosowaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu,
- Wiedza zdobyta na zajęciach pozwala na krytyczną ocenę odbieranych treści i możliwości zastosowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Sztuczna Inteligencja i Automatyzacja w Marketingu przeznaczone są dla osób posiadających doświadczenie w marketingu i pragnących zdobyć wiedzę oraz umiejętności praktyczne w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu. Studia te kierowane są w szczególności do osób pracujących lub planujących pracować na poniższych stanowiskach:
- specjaliści/menedżerowie marketingu,
- specjaliści/menedżerowie zajmujący się planowaniem i realizacją kampanii promocyjnych,
- specjaliści/menedżerowie odpowiedzialni za komunikację z klientami,
- specjaliści/menedżerowie ds. obsługi klienta,
- specjaliści ds. e-commerce i e-biznesu,
- wyższa kadra zarządzająca odpowiadająca za procesy planowania i wdrażania nowych rozwiązań w przedsiębiorstwie.
Program
Techniczne podstawy sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu.
- Podstawy sztucznej inteligencji w biznesie – dr hab. Jerzy Surma
- Charakterystyka usług wykorzystujących uczenie maszynowe – dr Leszek Bukowski
- Big data w marketingu – dr Jędrzej Wieczorkowski
- Automatyzacja procesów w marketingu – dr hab. Andrzej Sobczak
Projektowanie usług wykorzystujących sztuczną inteligencję i automatyzację.
- Marketing z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji – dr hab. Tymoteusz Doligalski
- Projektowanie systemów interaktywnych wykorzystujących sztuczną inteligencję – mgr Patryk Lewandowski
- Interakcja człowiek-sztuczna inteligencja w marketingu – dr Wojciech Trzebiński
- Sztuczna inteligencja i automatyzacja w badaniach rynkowych – dr Michał Jan Lutostański
- Obsługa klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji – dr Sylwia Sobolewska
Komunikacja marketingowa z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji.
- Planowanie i realizacja kampanii reklamowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – mgr Marcin Woźniak, mgr Adam Dyba
- Sztuczne inteligencja w reklamie w wyszukiwarkach internetowych – mgr Radosław Mentel
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w badaniach i analityce internetowej – dr Jan Zając
- Sztuczna inteligencja i automatyzacja w marketingu efektywnościowym – mgr Marcin Pawłowski
- Generatywna sztuczna inteligencja w komunikacji marketingowej – mgr Glib Skrypka
Społeczno-prawne uwarunkowania wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu i automatyzacji.
- Prawne uwarunkowania wykorzystania sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu – dr Magdalena Marucha-Jaworska
- Sztuczna inteligencja a wzrost gospodarczy – prof. dr hab. Jakub Growiec
- Sztuczna inteligencja w biznesie. Perspektywa monopolizacji i społecznej odpowiedzialności – dr hab. Michał Goliński
- Sztuczna inteligencja i automatyzacja w społeczeństwie. Perspektywa socjologiczna – dr Andrzej Klimczuk
Seminarium dyplomowe – dr hab. Tymoteusz Doligalski
Kierownik studiów
Kierownik i twórca Studiów Podyplomowych Sztuczna Inteligencja i Automatyzacja w Marketingu oraz Marketingu Internetowego (50 edycji), współtwórca AI Labu (Międzykolegialnego Centrum Sztucznej Inteligencji i Platform Cyfrowych), organizator comiesięcznych webinariów intoDigital. Posiada wieloletnie doświadczenia w takich obszarach jak strategia e-marketingu i e-commerce, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, planowanie i realizacja kampanii promocyjnych.
Wykładowcy

Chief AI Officer @ VetApp, uzyskał stopień doktora na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego w roku 2010. Pracował jako wykładowca w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Od wielu lat jest zawodowo związany z dziedziną uczenia maszynowego. Pracował dla polskich i zagranicznych spółek. Zajmuje się popularyzacją wiedzy na temat sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Od 1997 roku zajmuje się marketingiem internetowym oraz reklamą w sieci. Założyciel IDMnet - pierwszej w Polsce agencji mediowej zajmującej się tylko reklamą internetową, która przekształciła się w internetową sieć reklamową. Pracował także w ClickAd, gdzie realizował proces transformacji z brokera do agencji performance marketing. Współtwórca sieci afiliacyjnej Afilo oraz sieci reklamy w grach i wokół gier AdAction.

Projektant doświadczenia użytkownika w Allegro. Tworzy architekturę informacji dla ścieżek zakupowych oraz przygotowuje makiety i prototypy. Pracując z wieloma interesariuszami – patrzy wizyjnie w przyszłość, uczestniczy w pracach strategicznych oraz przyjmuje za kierunkowskaz wszelkie założenia biznesowe prowadzonych projektów. Twórca stanowiska EPX Designera (projektanta doświadczenia uczestnika wydarzenia).

Head of Knowledge & Thought Leadership w Kantar Polska, Prezes PTBRiO, Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości SGH. Absolwent 25–lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na liście „Insight250” opublikowanej przez ESOMAR w 2023 r. – wyróżniającej pionierów i innowatorów branż opartych na danych z całego świata.

Wykładowca na Studiach Podyplomowych Marketing Internetowy oraz Blockchain: Biznes, Prawo, Technologia”. Członek-założyciel i członek pierwszego zarządu Stowarzyszenia Ekspertów Blockchain. Ekspert w zespole eIDAS przy Ministerstwie Cyfryzacji (2016), ekspert strony społecznej w Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii w Podkomisji Nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego i poselskiego projektu ustawy o podpisach elektronicznych (2011), ekspert Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, współautorka nowelizacji ustawy o podpisie elektronicznym przygotowanej w ramach prac Sejmowej Komisji Nadzwyczajnej Przyjazne Państwo. Współautorka dokumentu „Założenia wdrażania eIDAS w Polsce” (2016), współautorka raportu „Przełom w usługach online. Rozwój usług zaufania w Polsce” (2017). Autorka trzech publikacji książkowych: „Podpis elektroniczny”, „Podpisy elektroniczne, biometria, identyfikacja elektroniczna. Elektroniczny obrót prawny w społeczeństwie cyfrowym” oraz „Rozporządzenie eIDAS. Zagadnienia prawne i techniczne”. Prawnik wizytujący (Foreign Visiting Lawyer) w amerykańskiej kancelarii Hale and Dorr (WhilmerHale), uczęszczała na seminaria w Berkman Center na Harvard University oraz zajęcia Business Law na Tufts University (Boston).
Doktor nauk prawnych WPIA Uniwersytetu Warszawskiego, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Finansowego Przedsiębiorstw, Zakład Regulacji Przedsiębiorstw Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wykładowca i ekspert prawa nowych technologii z ponad 20-letnim doświadczeniem. Członek Zespołu ds. wykorzystania sztucznej inteligencji przy pisaniu prac dyplomowych SGH. Trener i wykładowca europejskich szkoleń z zakresu technologii blockchain, walut wirtualnych, komunikacji elektronicznej, identyfikacji i podpisów elektronicznych, biometrii w ramach programu „Prawo gospodarcze i cywilne dla kadr sądów powszechnych apelacji łódzkiej i warszawskiej”.

Certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. W branży marketingowej od 2003 roku. Na co dzień prowadzi audyty, wdraża strategie, projektuje i optymalizuje kampanie w oparciu o analitykę webową dla klientów w Polsce i na świecie.

Z marketingiem internetowym związany od jego początków w Polsce. W swojej karierze realizował zarówno masowe projekty dla sektora MŚP, jak i strategiczne działania dla globalnych marek, takich jak L’Oréal, OBI, Reckitt Benckiser, Land Rover czy Sanofi. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz International Teachers Management Academy (CEEMAN).

Adiunkt w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim (2002), a doktorat (nauki o zarządzaniu) uzyskał na podstawie rozprawy na temat indywidualnych uwarunkowań spostrzegania jakości przez klientów (2014). Główne zainteresowania dra Wojciecha Trzebińskiego obejmują reakcje konsumentów na komunikaty w środowisku online, a także wpływ sztucznej inteligencji oraz pandemii COVID-19 na zachowania konsumentów.

Profesor w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH. Założyciel i kierownik studiów podyplomowych Business Intelligence oraz Zarządzanie Cyberbezpieczeństwem. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Ukończył również Program IFP na IESE Business School oraz Executive Program na MIT Sloan School of Management.

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, absolwent SGH kierunku „Cybernetyka ekonomiczna i informatyka”. Poza doświadczeniem akademickim i dydaktycznym pracował także jako programista i projektant systemów informatycznych wspomagających biznes. Jest ekspertem przy ocenie i ewaluacji projektów informatycznych finansowanych ze źródeł UE m.in. Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Communication strategy director w LiquidThread (Publicis Groupe). Z branżą marketingową związany od 2005 roku. Karierę rozpoczynał od planowania mediów tradycyjnych, ale wraz z rozwojem mediów interaktywnych obszarem jego zainteresowania stał się digital. Zajmował się analityką, badaniami, performance marketingiem, komunikacją w social mediach oraz projektowaniem kampanii zintegrowanych (360).

Przedsiębiorca, badacz i psycholog. Założyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Wieloletni pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 1. edycję studiów, która zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025. Pierwsze zajęcia rozpoczną się w marcu 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
W przypadku problemów z rejestracją na studia prosimy o kontakt z sekretarzem studiów ssobol@sgh.waw.pl
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunki uzyskania świadectwa ukończenia studiów:
- wykonanie zespołowej pracy semestralnej polegającej na zaprojektowaniu usługi wykorzystującej AI i automatyzację,
- przygotowanie pracy dyplomowej poświęconej wybranym przez słuchacza aspektom zastosowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w marketingu.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 10000 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie na studia,
II rata – płatna do 30 września 2025 r.
Istnieje możliwość uzyskania dofinansowania z BUR PARP https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/wyszukiwarka/uslugi/podglad?id=2564367. Szczegółowe informacje i zasady dofinansowania można uzyskać u operatorów usług. W przypadku korzystania z dofinansowania, opłata za pierwszy semestr w wysokości 5000 zł powinna zostać wniesiona przy zapisie na studia. Jeśli słuchacz uzyska większą niż 5000 zł kwotę dofinansowania, czyli więcej niż wynosi opłata za drugi semestr, rozliczenie końcowe nastąpi po uiszczeniu opłaty przez operatora. Nadwyżka środków zostanie zwrócona słuchaczowi.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (w tym on-line). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
dr Sylwia Sobolewska
tel.: +48 509 289 389
e-mail: ssobol@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH
e-mail: tdolig@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Analiz Ekonomicznych
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej
Zakład e-Biznesu
ul. Madalińskiego 6/8, 02-513 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Analiz Ekonomicznych
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej
Zakład e-Biznesu
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się w piątki 17.10–20.40 i w soboty 9.00–16.30.
- Opłata za całość studiów: 10000 zł (możliwe raty).
dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH
e-mail: tdolig@sgh.waw.pl
dr Sylwia Sobolewska
tel.: +48 509 289 389
e-mail: ssobol@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe