Studia Podyplomowe Zarządzanie E-Commerce
Studia Podyplomowe Zarządzanie E-commerce przygotowują do konkurencyjnego zarządzania handlem internetowym poprzez dostarczenie najnowszej wiedzy z zakresu identyfikowania i analizowania luk rynkowych, tworzenia modeli biznesu e-commerce, zarządzania procesami zaopatrzenia, zakupów i dystrybucji oraz wykorzystywanych platform na potrzeby e-commerce, a także budowania interaktywnych kanałów komunikacji kreujących pozytywne doświadczenia klienta, zarządzania współpracą z kluczowymi dostawcami usług logistycznych, jak również wyjaśniają zasady cyberbezpieczeństwa, wskazują ograniczenia i wymogi regulacyjne e-commerce oraz dostarczają narzędzi rozwiązywania problemów i stymulują twórcze myślenie w biznesie.
Kompleksowa wiedza – obejmująca pełen zakres tematów stanowiących o konkurencyjnym zarządzaniu e-commerce
Praktyczne kompetencje – aktualna problematyka poparta najnowszą wiedzą, doświadczeniem i praktycznymi przykładami rozwiązań e-commerce
Profesjonalna kadra – jakość dydaktyki zapewniona przez najlepszych wykładowców i ekspertów m.in. z Accenture, Allegro, Google, Marketplanet i in.
Dlaczego warto?
Studia Podyplomowe Zarządzanie E-commerce:
- dają pełen obraz zasad i sposobów prowadzenia konkurencyjnej działalności gospodarczej w internecie poprzez kompleksowe podejście do istoty e-commerce – zarówno w z punktu widzenia budowania takiej działalności w ujęciu organizacyjnym i technologicznym, jak i jej właściwego pozycjonowania z użyciem interaktywnych rozwiązań w relacjach z różnymi interesariuszami e-biznesu,
- budują kompetencje zarządzania strategicznego i operacyjnego kształtując umiejętności diagnozowania luk rynkowych i projektowania rozwiązań ich niwelacji w wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi stymulujących wzrost konkurencyjności biznesu w internecie,
- rozwijają konkretne umiejętności i pozwalają nabyć kluczową wiedzę z zakresu m.in. analizy strategicznej przedsiębiorstwa i otoczenia, strategii e-biznesu, analizy danych i platform e-commerce, kreowania pozytywnego doświadczenia klienta online, planowania kampanii internetowych, zarządzania zaopatrzeniem i zakupami w e-commerce, modeli dystrybucji w handlu internetowym, zasad cyberbezpieczeństwa, regulacji w e-commerce i in.,
- stymulują kreatywne myślenie nakierowane na innowacyjne, proaktywne reagowanie na zmiany w otoczeniu w celu kreowania nowych wartości i korzyści dla interesariuszy, szczególnie zróżnicowanych potrzeb różnych grup klientów,
- są prowadzone przez najlepszych wykładowców i praktyków biznesu – merytorycznych ekspertów w swoich obszarach tematycznych,
- budują grupę Absolwentów będących osobami przedsiębiorczymi, kreatywnymi i posiadającymi kompetencje oparte na kompleksowej wiedzy na temat istoty prowadzenia biznesu w internecie.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Zarządzanie E-commerce adresowane są do praktyków gospodarczych pragnących poznać i pogłębić wiedzę oraz umiejętności z zakresu tworzenia, rozwoju i zarządzania e-commerce. W szczególności zapraszamy:
- przedsiębiorców i właścicieli firm,
- przedsiębiorców zakładających, bądź rozwijających własną działalność gospodarczą,
- menedżerów marketingu, sprzedaży, dystrybucji, zakupów,
- przedsiębiorców szukających możliwości wzrostu konkurencyjności prowadzonego biznesu z wykorzystaniem internetu,
- osób zainteresowanych zdobyciem wszechstronnej i profesjonalnej wiedzy na temat zasad tworzenia, rozwoju i wzmacniania konkurencyjności e-biznesu.
Rekomendacje
Z ogromną przyjemnością zapraszam do udziału w Studiach Podyplomowych Zarządzanie E-commerce oferujących możliwość zdobycia unikatowych kompetencji niezbędnych do rozwoju i prowadzenia konkurencyjnej działalności gospodarczej w internecie. Studia dostarczą Państwu kompleksowej wiedzy obejmującej wszystkie kluczowe obszary istoty zarządzania w e-biznesie i e-commerce, w efekcie czego rozpoczynanie lub rozwijanie tego typu działalności będzie poparte konkretnymi, merytorycznymi umiejętnościami będącymi podstawą do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich - także na poziomie strategicznym. Szerokie spektrum zagadnień ujętych w programie studiów ma na celu pokazanie całego mechanizmu tworzenia, rozwijania i skutecznego konkurowania modeli biznesu e-commerce, włączając m.in. wykorzystywanie adekwatnych e-platform, budowanie relacji z różnymi interesariuszami e-commerce, pozycjonowanie produktów i serwisów, czy dobór sposobów kreowania pozytywnego doświadczenia klientów on-line. Unikatowość studiów poparta jest współpracą zarówno z wybitnymi i doświadczonymi dydaktykami najlepszej Uczelni ekonomicznej, jak również z kluczowymi ekspertami branżowymi, którzy potrafią z pasją i zaangażowaniem dzielić się swoją unikatową, fachową wiedzą. Do współpracy zaprosiliśmy Partnerów m.in. z Google, Allegro, Marketplanet, Accenture, czy też LiquidThread. Zapraszam i zachęcam do dołączenia do grona naszych Absolwentów!
Program
Wprowadzenie do e-commerce
- Wprowadzenie do zarządzania e-commerce
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i otoczenia
- Rachunkowość menedżerska w e-commerce
- Metody eksploracji danych i analiza danych w e-commerce
- Analiza platform e-commerce
Trening twórczego myślenia
- Trening twórczego myślenia – warsztaty
Strategie e-biznesu i marketing internetowy
- Strategie e-biznesu
- Planowanie kampanii internetowych
- Segmentacja klientów i Customer Experiance
- Zachowanie klientów on-line
- Kreowanie pozytywnego doświadczenia klienta online
- Projektowanie rozwiązań interaktywnych, doświadczeń klientów, produktów i serwisów
Zakupy w e-commerce
- Trendy i narzędzia zakupowe w e-commerce
- Procesowe zarządzanie zakupami i mapowanie procesu zakupowego – warsztaty
- Analiza danych i sztuczna inteligencja w zakupach
- Zarządzanie ryzykiem w zakupach e-commerce
- Zarządzanie relacjami z dostawcami i negocjacje w e-commerce
- Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne zakupy w e-commerce
Sprzedaż i dystrybucja w e-commerce
- Platformy w procesach sprzedaży i dystrybucji
- Zarządzanie dystrybucją i logistyką e-commerce – logistyka dostaw, magazynowanie, obsługa zamówień i zwrotów w handlu internetowym
- Branża kurierska, ekspresowa i paczkowa (KEP) i logistyka miejska
Cyberbezpieczeństwo i regulacje e-commerce
- Cyberbezpieczeństwo w e-commerce
- Regulacje e-commerce
Seminarium dyplomowe
- Seminarium dyplomowe
Kierownik studiów
Twórca i kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie E-commerce. Pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku profesora uczelni w SGH. Jej zainteresowania badawcze wywodzą się z doświadczeń zdobytych podczas kilkuletniego zarządzania łańcuchami dostaw w globalnej innowacyjnej korporacji farmaceutycznej. Problematykę badań naukowych koncentruje wokół zagadnień związanych z oddziaływaniem technologii cyfrowych na zarządzanie i rozwój nowych modeli biznesu.
Wykładowcy
Twórca i kierownik Studia Podyplomowe Zarządzanie E-Commerce. Pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku profesora uczelni w SGH. Jej zainteresowania badawcze wywodzą się z doświadczeń zdobytych podczas kilkuletniego zarządzania łańcuchami dostaw w globalnej innowacyjnej korporacji farmaceutycznej. Problematykę badań naukowych koncentruje wokół zagadnień związanych z oddziaływaniem technologii cyfrowych na zarządzanie i rozwój nowych modeli biznesu.
Twórca i kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Karierą Muzyczną (Music Management). Zainteresowania naukowe łączy z pracą badacza rynkowego. Zajmuje się tematyką zachowań konsumentów. Ważną rolę w jej zainteresowaniach pełnią badania ekonomicznego wymiaru czasu wolnego, stylów życia oraz zachowań konsumpcyjnych w czasie wolnym.
Posiada kilkuletnie doświadczenie w takich obszarach jak strategia e–marketingu, rozwój serwisów e–commerce, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, planowanie i realizacja kampanii promocyjnych. Autor wielu publikacji, głównie z zakresu marketingu internetowego, zarządzania wartością klienta oraz modeli e–biznesu. Opiekun naukowy zespołów studenckich biorących udział w konkursie Google Online Marketing Challenge (1. miejsce w Europie w 2011 r., 1. miejsce na świecie w 2012 i 2014 r.).
Profesor w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH oraz kierownik studiów podyplomowych Zarządzanie Cyberbezpieczeństwem oraz Business Intelligence. Jest absolwentem Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz ukończył m.in. Executive Program na MIT Sloan School of Management. Pracował jako visiting scholar w Harvard Business School oraz jako profesor na University of Massachusetts Lowell.
Absolwent (1999) i wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pierwsze doświadczenia zawodowe (1993–2000) związane są z prowadzeniem firmy rodzinnej w początkowym okresie transformacji systemowej w Polsce. Od 1996 rozpoczyna współpracę z Katedrą Zarządzania Strategicznego SGH w Warszawie.
Ekspert z zakresu zarządzania w instytucjach komercyjnych i administracji publicznej. Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Działalność naukowa, szkoleniowa i konsultingowa. Koordynator i ekspert w licznych projektach badawczych i wdrożeniowych w następujących obszarach: zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie organizacją, przedsiębiorczość, zagadnienia rynku pracy, edukacja ekonomiczna, rozwój kompetencji osobistych.
Radca prawny i doradca podatkowy, od ponad 23 lat specjalizuje się w doradztwie prawnym, oferując kompleksową obsługę prawno-podatkową dla podmiotów gospodarczych zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Obecnie kieruje działem prawa podatkowego w kancelarii GESSEL.
Doradza klientom w różnych aspektach prawnych i podatkowych, w szczególności w zakresie e-commerce. Prowadzi projekty due diligence, przeglądy prawno-podatkowe, wdraża ulgi podatkowe oraz reprezentuje klientów w postępowaniach podatkowych i sądowych. Jest również aktywnym szkoleniowcem, prowadząc liczne szkolenia ogólne i tematyczne dla biznesu. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej w 2002 roku oraz Międzynarodowe Prawo Porównawcze na Uniwersytecie w Strasburgu w tym samym roku. Ponadto, jest autorką licznych publikacji naukowych.
Kierownik Zakładu Metod Statystycznych i Analiz Biznesowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor habilitowany w dyscyplinie ekonomia i finanse (2019) oraz doktor nauk matematycznych (2006). W pracy naukowo-dydaktycznej koncentruje się na modelowaniu zjawisk społeczno–ekonomicznych z wykorzystaniem metod analizy czasu trwania oraz metod uczenia maszynowego.
Adiunkt w Katedrze Logistyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest wykładowcą na studiach magisterskich i podyplomowych, prowadzi szkolenia dla biznesu. Uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych. Jej zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modeli biznesowych i strategii łańcuchów dostaw w obliczu niepewności i nieprzewidywalnych zdarzeń a także wyzwań ekologicznych oraz zarządzania popytem w gospodarce cyfrowej.
Projektant doświadczenia użytkownika w Allegro. Tworzy architekturę informacji dla ścieżek zakupowych oraz przygotowuje makiety i prototypy. Pracując z wieloma interesariuszami - patrzy wizyjnie w przyszłość, uczestniczy w pracach strategicznych oraz przyjmuje za kierunkowskaz wszelkie założenia biznesowe prowadzonych projektów.
Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Menedżerskiej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w rachunkowości zarządczej (rozliczanie kosztów, budżetowanie), zarządzaniu strategicznym (wykorzystanie Balanced Scorecard) oraz wdrażaniu rachunkowości zarządczej w systemach informatycznych (hurtownie danych, systemy raportowania zarządczego, narzędzia Business Intelligence).
Communication strategy director w LiquidThread (Publicis Groupe). Z branżą marketingową związany od 2005 roku. Karierę rozpoczynał od planowania mediów tradycyjnych, ale wraz z rozwojem mediów interaktywnych obszarem jego zainteresowania stał się digital.
Dyrektor Działu Konsultingu, Marketplanet. Jako Partner i Dyrektor Departamentu Konsultingu w Marketplanet, Grzegorz nadzoruje projekty dotyczące usprawniania procesów, zarządzania kategoriami i dostawcami oraz redefinicji strategii zakupowych.
Dyrektor Działu Projektów Strategicznych w Marketplanet. Doświadczony menadżer oraz koordynator projektów związanych z transformacją i digitalizacją przedsiębiorstw. Specjalizuje się w zakresie optymalizacji i integracji procesów biznesowych z wykorzystaniem systemów klasy Enterprise.
Partner, Marketplanet. Coach (ACC ICF) oraz wieloletni trener, ekspert w obszarze procesów Source to Pay (S2P), doradztwa i wdrożeń. Swoje doświadczenie budował prowadząc projekty B2B zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
Digital Marketing Strategist (poprzednio Analytical Consultant) w firmie Google. Zajmował się full-stack marketingiem od zaplanowania i wdrożenia analityki po marketing automation i performance. Koordynuje ekosystem analityki internetowej nakierowanej na dostarczanie poprawnych danych, dzięki którym możliwe jest podejmowanie adekwatnych decyzji biznesowych.
Związany z branżą e-commerce od 2008 roku, początkowo jako Specjalista ds. rozwoju oprogramowania, a obecnie jako Architekt systemów Handlu Elektronicznego i Senior Manager w Accenture Polska. Po ukończeniu studiów na kierunku Informatyka na Politechnice Lubelskiej i Informatyka na Duńskim Uniwersytecie Technicznym (DTU) oraz Studiów Podyplomowych z Zarządzania Projektami na SGH, rozpoczął swoją karierę w obszarze e-commerce, zdobywając doświadczenie w międzynarodowych firmach działających w Kopenhadze i Amsterdamie.
Informacje techniczne
Zajęcia będą organizowane w formule hybrydowej, co oznacza, że część z nich będzie się odbywała za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS:
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia.
Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Wymagania techniczne: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na chacie).
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 1. edycję studiów, która zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025. Pierwsze zajęcia rozpoczną się w październiku 2024 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Rekrutacja trwa.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest uczestnictwo w zajęciach i przygotowanie pod opieką promotora pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów a także zdanie egzaminu końcowego.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 9500 zł (opłata jednorazowa).
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Dorota Stryjecka
tel.: +48 22 564 93 26
e-mail: kl@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Katarzyna Nowicka, prof. SGH
e-mail: kl@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Katedra Logistyki
al. Niepodległości 128, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Katedra Logistyki
Rekrutacja trwa
- Studia hybrydowe
- Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu w piątki 16:00–20:50 i soboty 10:00–17:00.
- Opłata za całość studiów: 9500 zł.
dr hab. Katarzyna Nowicka, prof. SGH
e-mail: kl@sgh.waw.pl
mgr Dorota Stryjecka
tel.: +48 22 564 93 26
e-mail: kl@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe