Studia Podyplomowe Zarządzanie Międzynarodowe

Studia Podyplomowe Zarządzanie Międzynarodowe rozwijają umiejętności zarządzania strategicznego i operacyjnego firm na rynku międzynarodowym, oferując program dla przedsiębiorców, innowatorów, start-upów i urzędników wspierających ekspansję międzynarodową, a współpraca z instytucjami takimi jak KUKE, PAIH, BGK, KIG i innymi umożliwia praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Atuty kierunku
Grupa studentów przy stole ikona

Kompleksowe studia – połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznym podejściem

Dziewczynka czytająca książkę ikona

Renomowana kadra – sprawdzeni, najlepsi wykładowcy w każdej dziedzinie

Książka i hierarchia ikona

Program studiów – dostosowany do specyfiki funkcjonowania podmiotów na rynku międzynarodowym

Dlaczego warto?

  • Rozwój umiejętności zarządzania strategicznego i operacyjnego – nauczysz się efektywnie zarządzać firmami działającymi na rynku międzynarodowym lub planującymi ekspansję.
  • Praktyczne doświadczenie – wysoki udział zajęć praktycznych i analiza case study pozwolą na zdobycie realnej wiedzy i umiejętności.
  • Indywidualne podejście – zajęcia w małych grupach umożliwiają lepsze zrozumienie materiału i bezpośrednią interakcję z wykładowcami.
  • Aktualna wiedza – harmonizacja teorii z praktyką dostarcza najnowszych informacji i umiejętności potrzebnych w dzisiejszym globalnym środowisku.praktyków, ale również dają możliwość wymiany doświadczeń między samymi uczestnikami.
  • Podjęcie tych studiów to inwestycja w przyszłość, która przynosi wymierne korzyści w postaci rozwoju zawodowego i możliwości awansu.

Czy dla mnie?

Studia polecane są szczególnie dla:

  • menadżerów działających na rynku międzynarodowym, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętność w tym obszarze,
  • przedsiębiorców, którzy chcą budować i rozwijać biznes na rynku międzynarodowym,
  • innowatorów i start-up’ów,
  • urzędników i pracowników agencji rządowych wspierających umiędzynarodowienie firm.

Program

Blok I. Organizacja w otoczeniu, Uczestnicy rynku międzynarodowego – 16 godz.

Blok II. Ekonomia menadżerska – 16 godz.

Blok III. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa w otoczeniu międzynarodowym – 20 godz.

Blok IV. Rynki wschodzące w analizie strategicznej – 20 godz.

Blok V. Skalowanie innowacji na rynkach międzynarodowych – 24 godz.

Blok VI. Praktyczne aspekty w funkcjonowaniu na rynku międzynarodowym – przetargi międzynarodowe (UE, ONZ) – 24 godz.

Blok VII. Rola instytucji w inwestycjach zagranicznych – wsparcie KUKE/BGK/PAIH/MSZ – 24 godz.

Blok VIII. Zarządzanie przedsiębiorstwem franczyzowym – 24 godz.

Blok IX. Akademia Design thinking – 16 godz.

Program obejmuje 184 godziny dydaktyczne.

Kierownik studiów

dr Anna Masłoń-Oracz
Instytut Zarządzania, Zakład Strategii Międzynarodowych

Specjalizuje się w problematyce zarządzania strategicznego w otoczeniu międzynarodowym, zarządzania innowacjami. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, MBA i podyplomowych. Jest autorką lub współautorką publikacji z zakresu zarządzania. Aktywna uczestniczka wielu badań naukowych. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadry menedżerskiej.

Wykładowcy

Anna Masłoń-Oracz zdjęcie
dr Anna Masłoń-Oracz

Specjalizuje się w problematyce zarządzania strategicznego w otoczeniu międzynarodowym, zarządzania innowacjami. Na przestrzeni 20 lat prowadziła dziesiątki projektów doradczych z obszaru strategii i innowacji w Polsce, Europie Zachodniej, Afryce i w Azji. Jest także ekspertem Komisji Europejskiej w obszarze SME Innovation Instrument. Prowadzi zajęcia na trzech kontynentach na studiach licencjackich, magisterskich, MBA i podyplomowych.

Jest autorką lub współautorką publikacji z zakresu zarządzania. Aktywna uczestniczka wielu badań naukowych. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadry menedżerskiej.
Rafał Kasprzak zdjęcie
dr hab. Rafał Kasprzak

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych od dnia 17.11.2014 r. Kierownik projektu Studia Podyplomowe Menedżer Innowacji finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Trener z zakresu funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, fundraisingu, zarządzania w sektorze kreatywnym. Absolwent kursu dla trenerów, wykładowców i organizatorów szkoleń z zakresu funduszy strukturalnych organizowanego przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, w ramach projektu PHARE „Wzmacnianie wdrażania dorobku wspólnotowego na poziomie regionalnym”.

Patryk Dziurski zdjęcie
dr Patryk Dziurski

Doktor nauk ekonomicznych zatrudniony na stanowisku adiunkta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Instytucie Zarządzania. Od początku swojej działalności naukowej ma związki z praktyką gospodarczą pracując w działach zajmujących się rozwojem biznesu jak i zarządzaniem strategicznym oraz uczestnicząc w pracach zespołów eksperckich oraz doradczych dla przedsiębiorstw.

Maria Pietrzak
dr Maria Pietrzak

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Zarządzania SGH, członek zarządu Polish Chapter PRME, zaangażowana w projekty badawcze i dydaktyczne w tematyce odpowiedzialnego przywództwa, efektywnej komunikacji, rozwoju talentów.

Marta Ziółkowska zdjęcie
dr Marta Ziółkowska

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania w Kolegium Zarządzania i Finansów w SGH. Ekspertka z 15-letnim doświadczeniem w obszarze funkcjonowania i rozwoju franczyzy w Polsce i na świecie.

Joanna Tabor-Błażewicz zdjęcie
dr Joanna Tabor-Błażewicz

Doktor nauk ekonomicznych zatrudniona na stanowisku adiunkta w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Podyplomowych Studiów Negocjacje i mediacje w biznesie i stosunkach pracy. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH oraz dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, kierownika projektu rozwoju kompetencji „Wykładowcy SGH z PO WERem”, dyrektora akademickiego Szkoły Letniej - Summer University Warsaw.

dr hab. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, prof. SGH

Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada zarówno multidyscyplinarne zainteresowania akademickie, jak i bardzo różnorodne doświadczenia biznesowe. Od wielu lat zajmuje się badaniami, nauczaniem i doradztwem związanym z tym, jak firmy - zarówno małe start-upy, jak i dobrze ugruntowane korporacje transnarodowe - konkurują w globalnej gospodarce. Entuzjasta przedsiębiorczości, doświadczony mentor i doradca dla start-upów.

Wykładowcy spoza SGH
Sebastian Urlik

Absolwent SGH (rocznik 2000) oraz Community of European Management Schools (Cologne University, Germany) - praca dyplomowa w obszarze Marketingu Międzynarodowego. Wieloletnie doświadczenie komercyjne w przemyśle piwowarskim i napojowym, pracował przez 12 lat we Francji i Holandii w ramach Heineken International. Współpracował bezpośrednio z ponad 60 rynkami na całym świecie, w tym przez 2 lata pracował nad innowacjami dla i z krajami Afryki i Bliskiego Wschodu. Stanowiska w tym managerskie w obszarach Eksportu, Global Brands Marketing i Beverage Product Innovation - wprowadził na rynek wiele nowych produktów o zasięgu lokalnym, regionalnym i globalnym. Zarządzając interdyscyplinarnym teamem, był odpowiedzialny za połączenie i integrację pomiędzy Grupą Żywiec oraz browarami Namysłów i Braniewo.

Janusz Władyczak

Od 2016 roku jest prezesem KUKE, Polskiej Agencji Kredytu Eksportowego. Bogate doświadczenie w instytucjach finansowych na całym świecie. Wcześniej pracował w międzynarodowych bankach inwestycyjnych i firmach zarządzających aktywami w Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii i Polsce. Ukończył ESCP Grande Ecole w Paryżu. Studiował w GSB, Uniwersytecie Stanforda, Saïd Oxford Business School, Uniwersytecie Wiedeńskim, Graduate Institute of International and Development Studies w Genewie oraz Asian Institute of Technology w Bangkoku.

dr Wojciech Buła

Posiada niekonwencjonalne doświadczenie łączące światy nauki, akademii, biznesu i przedsiębiorczości. Jest liderem nastawionym na wyniki, oferującym ponad 20 lat doświadczenia w sektorach deep-tech, IoT i MedTech. Jest współzałożycielem i byłym CTO Bisu, amerykańsko-japońskiego start-upu z branży opieki zdrowotnej z siedzibą w Tokio, oraz absolwentem akceleratora HAX/SOSV, Batch 11, kampus Shenzhen, Chiny. Jego kariera jest przykładem transformacji pasji i wiedzy naukowej w konkretne działania w biznesie.

Jarosław Trwoga

Menedżer ds. transakcji zagranicznych w Biurze Ekspansji Zagranicznej w Banku Gospodarstwa Krajowego. Ukończył SGH, studiował również na Universidade Nova de Lisboa w Portugalii. Posiada ponad 15–letnie doświadczenie w obszarze bankowości korporacyjnej zdobyte w Polsce i we Włoszech. Od blisko 10 lat odpowiedzialny za finansowanie kontraktów eksportowych i zagranicznych inwestycji polskich przedsiębiorstw.

W ostatnich latach wspierał realizację wielu projektów zagranicznych polskiego biznesu m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, USA, Indonezji. W 2023 r. był odpowiedzialny za strukturyzację i negocjacje umowy kredytu z rządem Republiki Rwandy, która jest pierwszym tego typu finansowaniem w historii polskiej bankowości.
Sergiusz Sawin

Współzałożyciel i pierwszy wiceprezes The Heart - Europejskiego Venture Studio. Na przestrzeni 20 lat prowadził dziesiątki projektów doradczych z obszaru strategii i innowacji w Polsce, Europie Zachodniej, USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji Południowo-Wschodniej. Pełni także funkcję wykładowcy i opiekuna akademickiego w kilku programach MBA, zarażając studentów swoją pasją do stosowania innowacyjnych metod w budowaniu startupów i wdrażaniu pomysłów biznesowych. Od 2013 roku wspiera także rozwój rodzinnej winnicy Widok Wojszyn, położonej niedaleko Kazimierza Dolnego we wschodniej Polsce. W wolnych chwilach projektuje gry planszowe. Jest autorem m.in. gry edukacyjnej dla dzieci „Misja Kasa”.

Wojciech Baczyński

General Director, Polish-Portuguese Chamber of Commerce (PPCC), ekspert ds. rynku brazylijskiego, członek zarządu, Towarzystwo Polsko-Brazylijskie, Menedżer i znawca rynku brazylijskiego i portugalskiego. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2014 r. kieruje pracami Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej (PPCC) w zakresie promocji handlu zagranicznego i współpracy b2b między firmami z Polski, Brazylii i Portugalii. Wcześniej w latach 2003-2013 pracował w Ambasadzie RP w Lizbonie (Portugalia) oraz WPHI w São Paulo (Brazylia) w obszarze promocji handlowej. Członek zarządu Towarzystwa Polsko-Brazylijskiego.

Katarzyna Loren

Prezes 4 Business & People Sp. z o.o. oraz Lu-Bi Sp. z o.o., z wykształcenia ekonomistka, specjalizacja w strategii przedsiębiorczości. Ekspertka BCC ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy. Wiceprzewodnicząca Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy, członkini zespołu ds. prawa pracy Rady Dialogu Społecznego.

amb. Jan Wieliński

Absolwent szkoły dyplomatycznej. Studiował także prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył studia podyplomowe w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych i w SGPiS. Pracę w Ministerstwie Spraw Zagranicznych rozpoczął na początku lat 70. Przez większość kariery zajmował się kwestiami Afryki Subsaharyjskiej. Pełnił obowiązki na placówkach dyplomatycznych Polski w: Kenii (1977–1982), Liberii (1985–87), Nigerii (1990–1994). W 2000 r. zaczął kierować polską ambasadą w Harare jako chargé d’affaires. 27 kwietnia 2005, w związku z podniesieniem klasy placówki, został ambasadorem. Akredytowany był także na Zambię i Malawi.

Agnieszka Klimczak

Posiada ponad 15 lat doświadczenia międzynarodowego - w promocji i wprowadzaniu polskich firm na rynki zagraniczne, szczególnie na Bliskim Wschodzie. Rozwój biznesu międzynarodowego to dziedzina, w której czuje się najbardziej komfortowo i gdzie może wprowadzać zmiany dla innych.

„ ”

Informacje techniczne

Zajęcia będą organizowane w formie zajęć w uczelni. Platforma MC Teams będzie wykorzystywana jedynie do przekazywania materiałów dydaktycznych oraz kontaktu pomiędzy słuchaczami studiów. Na platformie MC Teams zostanie utworzony Zespół dedykowany Studiom Podyplomowym „Zarządzanie międzynarodowe”.

Rekrutacja

1. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025.

Pierwsze zajęcia rozpoczną się w listopadzie 2024 r.

Rekrutacja na edycję 1. jest obecnie prowadzona.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń rozumiana jako rejestracja w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dokonanie wpłaty czesnego (min. I rata) i złożenie wymaganych dokumentów.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia (umowy zostaną przygotowane przez SGH),

  • formularz aplikacyjny (wypełniany i generowany w ISSP),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia.

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • uczestnictwo w zajęciach,
  • zaliczenie testów cząstkowych z poszczególnych zajęć,
  • przygotowanie pod opieką promotora pracy końcowej oraz jej obrona.

Harmonogram

Zajęcia w soboty i niedziele 9.00-16.00, raz lub dwa razy w miesiącu.

Semestr I

  • Sesja 1: 16–17.11.2024 r.
  • Sesja 2: 30–01.12.2024 r.
  • Sesja 3: 14– 15.12.2024 r.
  • Sesja 4: 11–12.01.2025 r.
  • Sesja 5: 25–26.01.2025 r.
  • Sesja 6: 08–09.02.2025 r.

Semestr II

  • Sesja 7: 08–09.03.2025 r.
  • Sesja 8: 05–06.04.2025 r.
  • Sesja 9: 17–18.05.2025 r.
  • Sesja 10: 14–15.06.2025 r.
  • Sesja 11: 05–06.07.2025 r.
  • Sesja 12: 13–14.09.2025 r.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 8500 zł.

Możliwość wpłaty w dwóch ratach:

  • I rata – 5000 zł płatna przy zapisie na studia,
  • II rata – 3500 zł płatna przed rozpoczęciem drugiego semestru.

W ramach opłaty SGH zapewnia: wybrane pozycje książkowe, materiały dydaktyczne oraz konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 92 98
tel.: +48 606 344 677
e-mail: akarpi2@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr Anna Masłoń-Oracz
e-mail: amaslon@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Zarządzania i Finansów
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
z dopiskiem: Studia Podyplomowe Zarządzanie Międzynarodowe
lub
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ul. Madalińskiego 6/8 pok. 324
02-544 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Zakład Strategii Międzynarodowych

REKRUTACJA TRWA

  • Zajęcia w uczelni
  • Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, 9:00-16:00, raz lub dwa razy w miesiącu.
  • Opłata za całość studiów: 8500 zł (możliwe raty).
     
PARTNERZY
Anna Masłoń-Oracz
Kierownik studiów

dr Anna Masłoń-Oracz
e-mail: amaslon@sgh.waw.pl

sekretarz studiów

Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 92 98
tel.: +48 606 344 677
e-mail: akarpi2@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe