Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie – Online
Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie – Online mają na celu przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i praktycznych umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich niezbędnych współczesnym menedżerom.
Kompleksowe studia – połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznym podejściem
Renomowana kadra – sprawdzeni, najlepsi wykładowcy w każdej dziedzinie
Cenne relacje – w gronie ponad 10 500 zadowolonych absolwentów
Dlaczego warto?
- To najpopularniejsze studia podyplomowe SGH – ponad 134 edycji w Warszawie i kilkudziesięciu innych miastach i ponad 10 500 zadowolonych absolwentów.
- Za sukcesem stoi duży udział zajęć o charakterze warsztatowym, prowadzonych w małych grupach, gdzie absolwenci otrzymują nowoczesną wiedzę z zakresu zarządzania organizacjami.
- Ponadto absolwenci nabywają umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich, m.in. umiejętności prowadzenia analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, prowadzenia negocjacji, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania projektów, a także ich kontrolowania i oceny.
- Zajęcia prowadzą sprawdzeni, najlepsi wykładowcy SGH (wielu z rankingu TOP10 SGH), którzy dobierani są na podstawie ankiet ewaluacyjnych wcześniejszych edycji.
- W efekcie większość absolwentów w ciągu 12 miesięcy od ich ukończenia poprawia swoją pozycję na rynku pracy.
Czy dla mnie?
Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie – Online polecane są szczególnie dla:
- menedżerów wyższego szczebla, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i poprawić umiejętności zarządcze,
- menedżerów niższego szczebla, którzy odpowiadają za różne obszary działania organizacji oraz chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego,
- pracowników różnych działów, którzy myślą o awansie zawodowym na pozycję menedżera,
- przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes oraz
- osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności menedżerskie.
Program
Blok I. Analiza strategiczna (20 godz., 10 pkt. ECTS)
- Analiza strategiczna
- Metody portfelowe
Blok II. Planowanie strategiczne (32 godz., 16 pkt. ECTS)
- Strategie rozwoju i konkurencji
- Zarządzanie międzynarodowe
- Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
Blok III. Zarządzanie w kryzysie i restrukturyzacja (12 godz., 6 pkt. ECTS)
- Zarządzanie w kryzysie i restrukturyzacja
- Struktury działalności gospodarczej
Blok IV. Kierowanie ludźmi (32 godz., 16 pkt. ECTS)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie czasem
- Kultura organizacyjna
- Autoprezentacje
Blok V. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje (20 godz., 10 pkt. ECTS)
- Negocjacje
- Kierowanie konfliktem
Blok VI. Marketing (20 godz., 10 pkt. ECTS)
- Marketing
- Zarządzanie marką
- Zarządzanie innowacjami
Blok VII. Finansowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem (20 godz., 10 pkt. ECTS)
- Analiza finansowa
- Finanse i strategia finansowa przedsiębiorstwa
- Biznesplan
- Finansowanie rozwoju przedsiębiorstw
Blok VIII. Wdrażanie strategii (36 godz., 18 pkt. ECTS)
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie procesami
- Techniki menedżerskie
- Wdrażanie strategii
- CSR
Program studiów przewiduje łącznie 192 godziny (96 punktów ECTS) zajęć dydaktycznych.
Kierownik studiów
Wykładowcy
Doktor hab. nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, specjalność: zarządzanie projektami. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH, profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Wykładowca programu MBA SGH.
Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).
Profesor SGH, kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik, sekretarz i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami. Certyfikowany kierownik projektu w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), portfelami (MoP®) i ryzykiem (M_o_R®).
Dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor nadzwyczajny w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent (magisterium) SGH i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego).
Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dyrektor Instytutu Zarządzania SGH. Profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest sekretarzem Komitatu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz studiach MBA-SGH (w 2015 r. otrzymał nagrodę dla jednego z najlepszych wykładowców).
Specjalizuje się w problematyce zarządzania zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zespołami projektowymi. Jest autorem lub współautorem około 90 publikacji na temat negocjacji, zarządzania ludźmi, pomiaru kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest redaktorem oraz współautorem jednej z pierwszych na polskim rynku wydawniczym monografii w całości poświęconej kierowaniu zespołem projektowym (P. Wachowiak, B. Grucza, S. Gregorczyk, K. Ogonek, Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa 2004) oraz współredaktorem oraz współautorem monografii poświęconej prezentacjom bardzo przydatnej w pracy kierownika zespołu projektowego (Profesjonalna prezentacja. Teoria i praktyka, red. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Difin, Warszawa 2008). Zajmował stanowiska kierownicze w organizacjach samorządu terytorialnego. Najważniejszym z nich było stanowisko zastępcy dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członka zarządu. Był również Kanclerzem SGH oraz prodziekanem Kolegium Zarządzania i Finansów SGH i Prorektorem SGH ds. Nauki i Zarządzania. Uczestniczył w realizacji wielu projektów, jako członek zespołu projektowego oraz kierownik. Były to różnego rodzaju projekty realizowane w samorządzie terytorialnym, projekty edukacyjne oraz projekty inwestycyjne. Był również członkiem komitetów sterujących oraz ekspertem w projektach unijnych.
Socjolog, szkoleniowiec, doktor nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania, odpowiedzialny za przygotowanie i realizację zajęć treningowych. Pracownik SGH, prowadzący od 1991 roku zajęcia z zakresu negocjacji w ramach studiów podyplomowych SGH oraz Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Koordynator studiów i Przewodniczący Rady Programowej na nowym kierunku studiów magisterskich Zarządzanie projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Współorganizator i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów.
Wykładowca programu Master of Business Administration Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (SGH–WUM MBA). Certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz facylitacji (Metodyka Process Iceberg®). Kierownik, współorganizator i konsultant projektów naukowo-badawczych, doradczych i szkoleniowych. Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania projektami, w tym szczególnie biur zarządzania projektami (autor pierwszej polskiej książki nt. PMO), metodykami zarządzania projektami i zarządzaniem wiedzą w projektach (rozprawa habilitacyjna). W tych dziedzinach prowadzi działalność naukową, publikacyjną, dydaktyczną i doradczą. Członek stowarzyszeń fachowych (PMI, IPMA) i propagator idei zarządzania projektami także poza środowiskiem akademickim.
Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie SGH), doktor nauk ekonomicznych. Przez całe życie zawodowe nauczyciel akademicki SGH (Kolegium Zarzadzania i Finansów). Twórca i kierownik PS Zarządzania Zasobami Pracy i PS HR Biznes Partner. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner. Pracę naukowo-dydaktyczną łączy z działaniem w praktyce gospodarczej jako doradca, ekspert, kierownik projektów z obszaru HR.
Przez wiele lat prezes firm Bank Modułów Kształceniowych „BMK” s.c. oraz DUMEL Centrum Wiedzy i Umiejętności. Autorka wielu opracowań, artykułów i oryginalnych narzędzi wspierających pracę menedżerów. Współautorka książki pt. „Jak szanować czas organizując pracę sobie i innym”. Obszary zainteresowań to: człowiek w organizacji, kierowanie ludźmi, zarządzanie czasem osobistym i zawodowym i podejmowanie decyzji menedżerskich.
Doradczyni ds. zarządzania strategicznego i międzynarodowej ekspansji firm. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka wykładów i szkoleń z zarządzania strategicznego oraz zarządzania zasobami ludzkimi, które prowadzi na 3. kontynentach (Europa, Afryka, Azja). Kierownik międzynarodowego projektu AFROEU.
Członek Rady ekspertów Wintrade London. Od wielu lat związana z rynkiem funduszy pomocowych UE oraz inwestycyjnym, realizowała projekty m.in. dla takich podmiotów jak: Heinz, Danone, Raben, Torfarm, OBR PR, Statoil, Johnson& Johnson, Royal Unibrew, Ciech, Lotos, Grupa Żywiec, Nurticia, Agora S.A, Prima, Luxmed. Pełniła również funkcję Wiceprezes Zarządu spółki grupy PKN ORLEN – Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny oraz Członka Rady Nadzorczej Centrum Edukacji Grupy PKN Orlen. Wiceprzewodnicząca Zarządu Polish European Community Studies Associaton. Indeksowana w ogólnopolskiej bazie ZnaneEkspertki.pl. Ma za sobą 10 lat studiów oraz 17 lat doświadczenia zawodowego, w tym w środowiskach pozaeuropejskich, m.in. Rwanda, Kenia, Chiny. Ponad 100 wystąpień i prelekcji na konferencjach zarówno polskich, jak i międzynarodowych, oraz publikacje w uznanych czasopismach i rozdziały w książkach.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Od początku swojej pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, następnie Zarządzania w Gospodarce, by od 1997 r. na stałe związać się z ubezpieczeniami oraz Katedrą Ryzyka i Ubezpieczeń, w której pracuje jako adiunkt.
Opinie o studiach
Praca marketingowca wymaga ode mnie skupienia na danych rynkowych. Analiza i strategia to pojęcia, z którymi spotykam się na co dzień. W tym aspekcie Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie były dla mnie dobrym usystematyzowaniem wiedzy. Jednak w świecie marketingu występuje odwieczny problem z kapitałem ludzkim. Zarządzanie pokoleniem Z, częste zmiany strategii, praca pod presją czasu, zarządzanie kreatywnością wymagają niesamowitego wyczucia. Wyczucie to powstało właśnie w oparciu o wiedzę zdobytą w SGH. Studia to nie tylko wiedza, to przede wszystkim kontakty. Te zdobyte w trakcie studiów zaowocowały powstaniem dwóch zupełnie nowych spółek. Jaka będzie ich historia? Tego dzisiaj nie wiemy. Jednego możemy być pewni, nie byłoby żadnej historii, gdyby nie studia, na których poznałam ludzi, z którymi zdecydowałam się połączyć siły.
Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie to doskonała propozycja dla osób mierzących się w swej codziennej pracy z wyzwaniami z zakresu zarządzania, chcących pozyskać lub uzupełnić praktyczną wiedzę z tego zakresu. Poznanie szerokiego wachlarza zagadnień przedstawianych w toku studiów, prowadzonych w dużej mierze w formie warsztatowej, wydatnie zwiększyło moją efektywność w codziennym prowadzeniu spraw firmy.
Rekrutacja
Rekrutacja na 139. edycję studiów zakończyła się. Szczegóły o rekrutacji na następną edycję, wkrótce.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach (minimum 160 h),
- zaliczenie testów cząstkowych z poszczególnych zajęć,
- przygotowanie pod opieką promotora pracy końcowej oraz jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8950 zł. Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
- I rata: 5000 zł – płatna przy zapisie,
- II rata: 3950 zł – płatna do 1.03.2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
SEKRETARZ STUDIÓW
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
KIEROWNIk STUDIÓW
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
e-mail: sgrego@sgh.waw.pl
ADRES DO KORESPONDENCJI
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162,
02-554 Warszawa
lub
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Zarządzania Strategicznego
Budynek K
ul. Kielecka 43
02-530 Warszawa
ORGANIZATOR STUDIÓW
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego
- Studia online
- Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00, raz lub dwa razy w miesiącu,
- Opłata za całość studiów: 8950 zł (możliwe raty).
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
e-mail: sgrego@sgh.waw.pl
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe