Podyplomowe Studia dla Menedżerów Motoryzacji
Podyplomowe Studia dla Menedżerów Motoryzacji łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym podejściem i pomagają menedżerom branży motoryzacyjnej zdobyć wiedzę o rynku i różnych jego aspektach i przygotować się na zmieniające się wyzwania.

Kompleksowy program – połączenie wiedzy teoretycznej z wykorzystaniem przykładów i case study z branży motoryzacyjnej

Wykwalifikowana kadra – najlepsi wykładowcy SGH oraz eksperci i praktycy rekomendowani przez Polską Izbę Motoryzacji

Cenne relacje – studia w grupie przedstawicieli biznesu sprzyjające wymianie doświadczeń i nawiązywaniu kontaktów
Dlaczego warto?
- Zdobycie i udoskonalenie praktycznych umiejętności przygotowujących lub wspierających pełnienie funkcji kierowniczych w branży motoryzacyjnej.
- Zdobycie wiedzy o rynku motoryzacyjnym i różnych jego aspektach.
- Wejście do elity menedżerów motoryzacji w Polsce. Pierwsza edycja studiów odbyła się w 2004 roku i od tego czasu regularnie co roku uruchamiana jest kolejna edycja.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia dla Menedżerów Motoryzacji polecane są szczególnie dla:
- menedżerów, specjalistów oraz właścicieli przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej (w tym z sektora dilerskiego, serwisowego i producenckiego oraz pozostałych),
- osób zainteresowanych branżą motoryzacyjną, które w przyszłości chcą związać z nią swoją karierę zawodową.
Program
Blok I. Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie (40 godz.)
- Zarządzanie strategiczne
- Analiza strategiczna
- Strategie rozwoju i konkurencji
- Zarządzanie w kryzysie
- Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
Blok II. Strategia marketingowa (24 godz.)
- Strategie marketingowe
- Zarządzanie marką
- Zarządzanie relacjami z klientami
Blok III. Zarządzanie zasobami ludzkimi (36 godz.)
- Kierowanie ludźmi
- Negocjacje
- Trening autoprezentacji
- Zarządzanie czasem menedżera
- Techniki menedżerskie
- Przywództwo
- Skuteczna komunikacja
Blok IV. Finansowe i rachunkowościowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem (24 godz.)
- Zarządzanie finansami
- Budżetowanie
- Biznesplan
Blok V. Problemy wdrażania strategii (36 godz.)
- Zarządzanie procesami
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie operacyjne
- Logistyka
- Zarządzanie ryzykiem
- Wdrażanie strategii
- Warsztaty menedżerskie
Razem: 160 godz.
Kierownik studiów
Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi.
Wykładowcy

Rektor SGH. Dyrektor Instytutu Zarządzania SGH. Profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest sekretarzem Komitatu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz studiach MBA-SGH (w 2015 r. otrzymał nagrodę dla jednego z najlepszych wykładowców).

Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultant, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).
Dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor nadzwyczajny w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent (magisterium) SGH i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego).
Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie SGH), doktor nauk ekonomicznych. Przez całe życie zawodowe nauczyciel akademicki SGH (Kolegium Zarzadzania i Finansów). Twórca i kierownik PS Zarządzania Zasobami Pracy i PS HR Biznes Partner. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner.

Kierownik Zakładu Strategii Personalnych SGH. Jest absolwentem Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadził szkolenia z zakresu negocjacji dla ponad stu przedsiębiorstw przemysłowo-handlowo-usługowych. Brał udział przy opracowywaniu ekspertyz – z zakresu zarządzania dla szeregu polskich i zagranicznych firm.
Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH, adiunkt w Katedrze Zarządzania Projektami SGH. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH, pracownik Katedry Zarządzania Projektami SGH – czołowego polskiego ośrodka naukowego, badawczego i dydaktycznego w zakresie zarządzania projektami.
Jest jednym z najbardziej doświadczonych w Europie konsultantów, audytorów i trenerów specjalizujących się w marketingu i zarządzaniu sprzedażą. Przeprowadził ponad 15.000 godz. coachingów i szkoleń. Stale współpracuje z Harvard Business Review. Od ponad 20 lat kieruje firmami oferującymi usługi doradcze i marketingowe.
Adiunkt w Katedrze Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH). Aktywnie działa na rynku doradczym oraz szkoleniowym współpracując z podmiotami gospodarczymi oraz firmami konsultingowymi i szkoleniowymi. Wykładowca na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na studiach podyplomowych.
Adiunkt w Katedrze Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia oraz podyplomowe) i popularyzator przedsiębiorczości. Badawczo zainteresowany przedsiębiorczością, nowoczesnymi organizacjami i strategiami przedsiębiorstw.

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach: Finanse i Bankowość oraz Stosunki Międzynarodowe.

Psycholog, trenerka, mediatorka, konsultantka. Prowadzi specjalistyczne szkolenia dla grup menedżerów i zespołów pracowniczych z zakresu zarządzania zespołami, pracy z grupą, rozwiązywania konfliktów, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji oraz zarządzania różnorodnością.

Menedżer w branży motoryzacyjnej z ponad 26–letnim doświadczeniem. Zajmował wiele stanowisk w branży, zdobywając umiejętności w dziedzinie BHP, HR, produkcji I zarządzaniu. Zaangażowany w rozwój branży motoryzacyjnej w Polsce, w tym w obszarach pokrewnych: R&D, sieć dostawców, regulacje pracy, projekty grantowe, Lean Manufacturing.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach,
- przygotowanie indywidualnej bądź zespołowej pracy końcowej z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w branży motoryzacyjnej i jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8950 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata – 5000 zł, płatna przy zapisie,
II rata – 3950 zł, płatna do 1.03.2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Sekretarz studiów
dr Anna Krejner-Nowecka
e-mail: akrejn@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele.
- Opłata za całość studiów: 8950 zł (możliwe raty).

dr hab. Wioletta Mierzejewska, prof. SGH
e-mail: wjakub@sgh.waw.pl
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
dr Anna Krejner-Nowecka
e-mail: akrejn@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe