Podyplomowe Studia Menedżerów Samorządu Terytorialnego
Podyplomowe Studia Menedżerów Samorządu Terytorialnego są adresowane do osób zainteresowanych problematyką ekonomiczno-finansową samorządu terytorialnego, w tym przedstawicieli organów stanowiących i wykonawczych jednostek samorządu terytorialnego.
Praktyczne studia – mające przygotować menedżerów do radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Start do kariery – profesjonalne przygotowanie do kluczowych stanowisk w samorządzie
Urozmaicone zajęcia – przygotowane atrakcyjne i zróżnicowane formy prowadzenia zajęć
Dlaczego warto?
- Zajęcia są prowadzone przez doskonałych praktyków mających wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu zarówno w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, jak i świadczeniu usług na ich rzecz.
- Dzięki przygotowanym przez wysoko wykwalifikowaną kadrę uzupełnioną przez pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni zróżnicowanym formom prowadzenia zajęć słuchacze są profesjonalnie przygotowywani do kluczowych stanowisk w samorządzie.
- Same studia są zorganizowane w przyjazny dla uczestnika sposób dzięki hybrydowemu systemowi weekendowemu, co pozwala łączyć naukę oraz obowiązki zawodowe.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Menedżerów Samorządu Terytorialnego przeznaczone są dla wszystkich osób zainteresowanych zarówno swoim samorozwojem, jak i doskonaleniem zawodowym, którzy pełnią lub przygotowują się do pełnienia funkcji kierowniczych w organach samorządu terytorialnego:
- wójtów, burmistrzów, prezydentów, starostów, radnych
- oraz współpracujących z samorządami pracowników organizacji pozarządowych i lokalnych działaczy społecznych.
Ofertę kierujemy również do osób współpracujących z samorządem terytorialnym chcących poszerzyć wiedzę na temat zasad funkcjonowania i specyfiki działania samorządu terytorialnego, w tym w szczególności:
- przedsiębiorców działających w sektorze przedsiębiorstw komunalnych,
- radców prawnych czy przedstawicieli mediów.
Program
- Wykład inauguracyjny – 2 godz.
- Zarządzanie menedżerskie – 8 godz.
- Globalizacja gospodarki a rozwój lokalny i regionalny – 8 godz.
- Organizacja i ustrój samorządu terytorialnego w Polsce i krajach Unii Europejskiej – 8 godz.
- Ekonomika gospodarki komunalnej i mieszkaniowej – 8 godz.
- Zarządzanie strategiczne - instrumenty, realizacja, ocena – 12 godz.
- Zarządzanie finansami jednostki samorządu terytorialnego – 8 godz.
- Analiza kosztów i korzyści w gospodarce samorządu terytorialnego – 8 godz.
- Zarządzanie nieruchomościami – 8 godz.
- Polityka regionalna Unii Europejskiej. Programowanie pomocy z Funduszy UE – 8 godz.
- Zarządzanie projektami współfinansowanymi funduszami UE – 8 godz.
- Zarządzanie gospodarka komunalną – 8 godz.
- Źródła finansowania inwestycji samorządu terytorialnego – 8 godz.
- Rewitalizacja obszarów problemowych – 4 godz.
- Polityka społeczna. Zarządzanie usługami społecznymi – 12 godz.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w samorządzie terytorialnym. Kierowanie czasem menedżera gminy – 8 godz.
- Planowanie przestrzenne w jednostkach samorządu terytorialnego – 6 godz.
- Prawo miejscowe – 12 godz.
- Prawo budżetowe i finansowe – 8 godz.
- Kategorie i podział zadań publicznych. Źródła finansowania zadań publicznych – 8 godz.
- Innowacyjne rozwiązania proekologiczne w jednostkach samorządu terytorialnego – 12 godz.
- Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi – 4 godz.
Razem: 180 godz.
Kierownik studiów
Współpracownik Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Fundacji Batorego, Szkoły Liderów Samorządowych. Praktyk samorządowy, doradca jednostek samorządu terytorialnego, autor i współautor wielu strategii rozwoju, wieloletnich planów inwestycyjnych i prognoz finansowych. Ekspert współpracujący z ministerstwami, jednostkami samorządu terytorialnego, Związkiem Miast Polskich. Współpracował m.in. z Bankiem Światowym, Amerykańską Agencją ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID) i Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju. Wykładowca kilku wyższych uczelni, autor ponad stu publikacji naukowych. Specjalizuje się w problematyce finansów samorządowych, finansów publicznych, oceny efektywności projektów inwestycyjnych, zarządzaniu strategicznym w jednostkach samorządu terytorialnego.
Wykładowcy
Kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego, pracuje na SGH od 32 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach sektora publicznego, zwłaszcza w polityce gospodarczej i restrukturyzacji sektora komunalnego.
Adiunkt w Katedrze Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pełni funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Menadżerów Samorządu Terytorialnego oraz Studiów Podyplomowych Gospodarki Odpadami.
Specjalista w zakresie reformy gospodarowania odpadami komunalnymi zwanej „rewolucją śmieciową”. Uczestnik procesu legislacyjnego, opiniował dla Biura Analiz Sejmowych rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Adiunkt w Katedrze Ekonomiki o Finansów Samorządu Terytorialnego od 2001 r. W 1975 r. ukończył Wydział Ekonomiczno–Społeczny, a doktorat zdobył w 1978 r. Obszar zainteresowań badawczych obejmuje: zarządzanie strategiczne w samorządzie terytorialnym, marketing terytorialny, ekonomię środowiska, międzynarodową ochronę środowiska, problemy ekologiczne współczesnego świata.
Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie: SGH). Prezes DUMEL Centrum Wiedzy i Umiejętności, wcześniej współzałożyciel i współwłaściciel firmy Bank Modułów Kształceniowych „BMK”, przez wiele lat liderka w edukacji jednostek samorządowych. Od początku swojej kariery zawodowej związana z SGH.
Prezydent Polskiej Federacji Zarządców Nieruchomości. W latach 1968–2011 pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, od 2001 r. do 2011 r. kierownik Zakładu Zarządzania i Finansowania Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przy Kolegium Zarządzania i Finansów w Katedrze Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego.
Pracownik Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Specjalista z zakresu samorządu terytorialnego, gospodarki przestrzennej, a także infrastruktury informacji przestrzennej. Współtwórca i kierownik w latach 1998–2008 Międzywydziałowego Studium Gospodarki Przestrzennej SGGW.
Architekt, ekonomistka, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, ukończyła studia doktoranckie i obroniła rozprawę doktorską w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Adiunkt na Wydziale Nauk Stosowanych Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa. Specjalizuje się w zagadnieniach rozwoju społeczno–gospodarczego, pomiaru poziomu, jakości i godności życia.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach
- przygotowanie pod opieką promotorów z grona wykładowców SGH pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 5490 zł.
Płatność możliwa jednorazowo wraz ze złożeniem dokumentów lub w dwóch ratach.
W przypadku płatności w ratach:
- I rata wynosi 3000 zł – płatna do 22 października 2024 r.
- II rata wynosi 2490 zł – płatna do 31 stycznia 2025 r.
Istnieje możliwość dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Podyplomowe Studia Menedżerów Samorządu Terytorialnego zostały opublikowane w BUR PARP pod numerem 2024/09/09/15499/2300280.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
dr Wiktor Bołkunow
tel.: +48 501 642 801
e-mail: wbolk@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Jacek Sierak, prof. SGH
tel.: +48 515 55 80 54
tel.: +48 504 322 070
e-mail: jsiera@sgh.waw.pl
adres do korespondecji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego
Sekretariat Katedry: tel.: +48 22 564 93 02
REKRUTACJA TRWA
- Studia hybrydowe
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00-16:00.
- Opłata za całość studiów: 5490 zł (możliwe raty).
dr hab. Jacek Sierak, prof. SGH
tel.: +48 515 55 80 54
tel.: +48 504 322 070
e-mail: jsiera@sgh.waw.pl
dr Wiktor Bołkunow
tel.: +48 501 642 801
e-mail: wbolk@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe