Podyplomowe Studia Transformacja Cyfrowa
Podyplomowe Studia Transformacja Cyfrowa stanowią inspirację oraz dostarczają wiedzy i umiejętności, aby zaplanować proces transformacji cyfrowej, zrozumieć potrzeby klientów i oczekiwania interesariuszy tak, by stał się sukcesem.
Renomowana kadra – doświadczeni eksperci-praktycy, w większości grono pracowników firmy Accenture
Angażujące zajęcia – warsztaty design thinking, dyskusje nad case study, warsztaty w Accenture NanoLabs
Praktyczne kompetencje – wykorzystanie wiedzy i umiejętności w projekcie grupowym o transformacji cyfrowej
Dlaczego warto?
- Postępująca cyfryzacja zmusza organizacje do transformacji w każdym obszarze działalności i do wykształcania nowych kompetencji w tym zakresie, ponieważ to technologia kształtuje współczesną gospodarkę i decyduje o przewadze konkurencyjnej, sukcesie, a często również o tym, kto przetrwa na rynku.
- Wykładowcy inspirują poprzez dyskusje o megatrendach, nowych modelach biznesowych i strategiach.
- Studia uczą rozpoznawać potrzeby klientów i pracowników w cyfrowym świecie i pomagają zastanowić się, jak je skutecznie zaspokajać.
- Zajęcia pokazują możliwości wykorzystania najnowszych technologii do usprawniania działań operacyjnych.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Transformacja Cyfrowa przeznaczone są dla absolwentów wszystkich kierunków, którzy:
- planują lub obecnie uczestniczą w projektach związanych z transformacją cyfrową,
- chcą stworzyć cyfrowy biznes od podstaw.
Program
blok i. Strategia cyfrowa – 18 godzin
- Megatrendy we współczesnej gospodarce
- Zarządzanie strategiczne
- Nowe modele biznesowe
- Strategie cyfrowe
blok ii. Transformacja cyfrowa doświadczeń klienta – 34 godziny
- Klient w erze cyfrowej – customer experience – warsztaty design thinking
- Marketing i zarządzanie marką w mediach społecznościowych
- Cyfryzacja w sprzedaży i dystrybucji
- Wykorzystanie zaawansowanej analizy danych i Data Science
- Public Relations
blok iii. Rozwój i zarządzanie produktami i usługami w gospodarce cyfrowej – 46 godzin
- Przedsiębiorczość
- Zarządzanie projektami
- Rozwój nowych produktów i zarządzanie innowacjami
- Produkcja w dobie cyfryzacji - Industry X.0
- Internet of Things
- Cyfryzacja zakupów i logistyki
blok iv. Cyfryzacja operacji – 39 godzin
- Cyfryzacja operacji back-office
- Sztuczna inteligencja
- Nowe trendy technologiczne - warsztaty
- Robotyka
- Uczenie maszynowe
- Wizualizacja danych
- Business Intelligence
blok v. Przyszłość rynku pracy – 14 godzin
- Warsztaty przywódcze
- Rynek pracy przyszłości
blok vii. Systemy IT w transformacji cyfrowej – 16 godzin
- Transformacja do chmury
- Strategia i architektura chmurowa
- Architektura digitalowa
- Bezpieczeństwo
blok viii. Transformacja cyfrowa w biznesie – 12 godzin
- Studia przypadków i prezentacje studentów
Seminarium – 10 godzin
Razem: 189 godz.
Kierownik studiów
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (praca doktorska pt. „Zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych w nadzór w spółkach giełdowych”). Absolwentka stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Odbyła m.in. staż badawczy na Uniwersytecie w Mainz (stypendium DAAD) oraz kilkukrotnie realizowała badania naukowe w ramach programu Badań Młodych Naukowców KZIF.
Wykładowcy
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej. Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu i zarządzania strategicznego. Stypendystka między innymi Deutscher Akademischer Austauschdienst (pobyt na Universität Passau), Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (pobyt na Columbia University) i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
Opiekun Merytoryczny Studiów. Absolwentka studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Zarządzania i Finansów. Ukończyła studia inżynierskie oraz magisterskie na Politechnice Warszawskiej (kierunek FTiMS / Matematyka i Nauki Informacyjne) w czasie których była stypendystką Tempus Phare na Uniwersytecie DTU w Kopenhadze. Ukończyła również podyplomowe studia w User Experience Design na Uniwersytecie SWPS.
Zarządza zespołem Applied Intelligence w Warszawie, który pomaga organizacjom przekształcić dane w wartość. W trakcie swojej kariery zawodowej realizował projekty dla największych instytucji finansowych w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Szwecji i Wielkiej Brytanii budując zaawansowane modele ekonometryczne i wdrażając rozwiązania analityczne. Jego rozwiązania z zakresu Data Science wykorzystywane są w ocenie ryzyka, prognozowaniu przepływów finansowych, silnikach personalizacyjnych oraz monetyzacji danych.
Doradca biznesowo-technologiczny z doświadczeniem w regionach CEE i DACH. Zajmuje się transformacjami cyfrowymi i tworzeniem strategii cyfrowych i IT dla klientów w branży m.in. energetycznej, telekomunikacyjnej i wydobywczej. Regularnie doradza klientom w zakresie wykorzystania technologii w celu optymalizacji funkcji operacyjnych, udoskonalenia customer experience oraz usprawnień i transformacji modeli biznesowych.
Doświadczony menadżer posiadającym ponad 16-letnie doświadczenie w doradztwie specjalistycznym w Accenture. Przez te wszystkie lata pracował przy złożonych projektach transformacji cyfrowych dla globalnych/europejskich instytucji finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem bankowości konsumenckiej oraz bankowości prywatnej. Od początku swojej pracy stanowił pomost pomiędzy technologią oraz biznesem.
Jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się przywództwem w biznesie, społeczną odpowiedzialnością biznesu, analizą nowoczesnych modeli organizacji i transformacją cyfrową, badaniami satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz public relations. Jest on także kierownikiem programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH w języku polskim, według rankingów jeden z najlepszych tego typu programów w Polsce) i wykładowcą przywództwa w tym programie.
Konsultantka w zespole Strategy & Consulting, realizuje projekty dla ubezpieczycieli oraz banków (np. budowa cyfrowego ekosystemu wokół likwidacji szkód, strategia bancassurance, transformacja doświadczeń doradcy w oddziałach banku, strategia organizacji data-driven). Dba o to, aby wdrażane produkty, usługi oraz technologie były oparte o potrzeby użytkownika - w duchu podejścia human-centered design. W projektach realizuje badania użytkowników, szuka insightów, prowadzi warsztaty, definiuje wymagania, a następnie prototypuje i testuje wypracowane rozwiązania aby mieć pewność, że adresują potrzeby użytkowników.
Intelligent Automation Manager pracujący w jednostce Capability Network skupiającej profesjonalistów świadczących usługi konsultingowe w firmach z branży High-Tech – region EMEA. Pasjonat optymalizacji i automatyzacji procesów oraz organizowania warsztatów biznesowych z tym związanych. Odpowiada za wdrażanie technologii ze spektrum Intelligent Automation (Robotic Process Automation, Chatbot, Artificial Intelligence) oraz Process Mining.
Menedżer ds. Rozwoju Strategii Cyfrowych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, ukończył również Program Menedżerski w INSEAD Business School. Specjalizuje się w opracowaniu i wdrażaniu strategii biznesowych oraz zarządzaniu transformacją cyfrową. Realizował projekty doradcze na rzecz wiodących polskich i międzynarodowych firm oraz instytucji publicznych m.in. w obszarach: sprzedaż i marketing, doświadczenia klienta, eCommerce, ekspansja i optymalizacja biznesu, nowe technologie. Prywatnie angażuje się w rozwój edukacji ekonomicznej wśród młodzieży i dorosłych.
Jest menedżerem w Accenture Capability Network Poland, specjalizującym się w Sourcing and Procurement z 15-letnim doświadczeniem w sektorze publicznym i prywatnym. Doświadczenie Michała koncentrowało się na Sourcing and Procurement, Category Management, Zarządzaniu relacjami z dostawcami (SRM), Digital transformation Source 2 Pay, Wdrażaniu systemów klasy S2C oraz P2P, Projektowaniu modelu operacyjnego. Michał przed Accenture pracował również dla innych wiodączych firm konsultingowych. Michal jest absolwenetem SGH oraz byłym członkiem stowarzysznia Conquest Consuting przy SGH.
Doświadczony menedżer, konsultant w obszarze technologii, architektury IT oraz integracji systemów informatycznych. W ramach swojego ponad 20 letniego doświadczenia zawodowego w obszarze konsultingu technologicznego w Accenture pracował m.in jako programista platform integracyjnych, administrator systemow informatycznych, kierownik projektów wdrożeniowych, Scrum Master, architekt korporacyjny, rozwiązań oraz integracji. Zrealizował wiele projektów technologicznych, pracował w różnych sektorach, a w szczególności telekomunikacyjnym, finansowym, energetycznym, FMCG, produkcyjnym, medycznym, zarówno dla firm polskich jak i międzynarodowych.
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi wykłady, szkolenia, badania naukowe z zakresu m.in. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mediów społecznościowych, otwartych innowacji, zarządzania w gospodarce sieciowej oraz nowych modeli biznesowych. Autorka i współautorka licznych publikacji (m.in. książek: Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext 2015; Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej, Poltext 2013).
Technology Consulting Manager. Wieloletni pasjonat nauk ścisłych oraz technologii informatycznych, specjalizujący się w szeroko rozumianej analityce danych poczynając od business intelligence na sztucznej inteligencji kończąc.
Doświadczony konsultant w zespole Accenture Security. Od początku kariery zawodowej związany z bezpieczeństwem systemów informatycznych. Specjalizuje się w tematach związanych z nadzorem nad obszarem bezpieczeństwa, zarządzaniem ryzykiem i ciągłością działania.
Doświadczony doradca biznesowy z ponad 7-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami w sektorze SSC/BPO oraz w bankowości. Specjalizuje się w automatyzacji procesów, sztucznej inteligencji, analizie procesów, wdrażaniu systemów IT, transformacjach organizacji oraz transformacjach procesowych. Jako doradca biznesowy miał możliwość definiowania strategii oraz wdrażania robotyki oraz sztucznej inteligencji w największych bankach szwajcarskich oraz amerykańskich.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji SGH.
Menadżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami, budowaniu rozwiązań IT, wdrażaniu nowych linii produktowych oraz optymalizacji procesów, głównie w bankowości i instytucjach finansowych. Posiada doświadczenie w pracy w kraju i za granicą. Pracował dla największych banków w Polsce, takich jak Santander (BZ WBK), BPH, Pekao oraz ING w projektach rozwoju transformacji cyfrowej, procesu kredytowego, bankowości elektronicznej, systemów CRM.
Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu potrzeb konsumentów oraz definiowaniu strategii customer experience. Specjalizuje się w projektowaniu innowacyjnych usług dla Banków oraz Ubezpieczycieli zgodnie z założeniem „one client experience”. W ramach projektów Accenture realizuje badania, facylituje warsztaty ko-kreacyjne oraz strategiczne, a także dba o to, aby wdrażane rozwiązania i technologie adresowały unikatowe potrzeby konsumentów.
Absolwent studiów inżynierskich oraz magisterskich na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (kierunek Fizyka Komputerowa na Wydziale Fizyki i Techniki Jądrowej). Posiadacz wielu certyfikatów branżowych z zakresu zarządzania Programami i Projektami oraz bankowości. Senior Manager w warszawskim biurze Accenture z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu kompleksowymi programami transformacyjnymi z obszarów wdrożeń bankowych systemów centralnych oraz integracji biznesowej i technologicznej podczas fuzji i przejęć dla klientów w Polsce oraz Europie Środkowej.
Menedżer z 10–letnim doświadczeniem w doradztwie technologicznym, specjalizujący się w bankowości detalicznej. Przez lata uczestniczył w licznych projektach transformacji cyfrowej na terenie Polski i Europy, wspierając instytucje finansowe w unowocześnianiu procesów oraz wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność i aktywność na zajęciach,
- zaprezentowanie prezentacji końcowej – efektu pracy grupowej,
- złożenie zaakceptowanej pracy końcowej,
- złożenie egzaminu końcowego przed komisją egzaminacyjną.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8000 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
- I rata: 4000 zł – płatna przy zapisie,
- II rata: 4000 zł – płatna do końca stycznia.
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Katarzyna Wasilewska
tel.: +48 504 095 061
e-mail: kwasilew@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr Dominika Bosek-Rak
e-mail: dbosek@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Finansów
ul. Madalińskiego 6/8 pok. 334
02-513 Warszawa
z dopiskiem: PS Transformacja cyfrowa (numer edycji) – rekrutacja
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:30.
- Opłata za całość studiów: 8000 zł (możliwe raty).
dr Dominika Bosek-Rak
e-mail: dbosek@sgh.waw.pl
mgr Katarzyna Wasilewska
tel.: +48 504 095 061
e-mail: kwasilew@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe