Studia Podyplomowe Zarządzania Organizacjami Ochrony Zdrowia
Studia Podyplomowe Zarządzania Organizacjami Ochrony Zdrowia są nakierowane na kształcenie menedżerów i poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnego zarządzania organizacjami ochrony zdrowia wraz ze zmieniającymi się potrzebami edukacyjnymi.

Kompleksowy program
– połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznym podejściem

Branżowi eksperci
– sprawdzeni, najlepsi wykładowcy w każdej dziedzinie

Wartość dodana – zestaw materiałów dydaktycznych wspierających kształcenie
Dlaczego warto?
- Zajęcia w małej grupie i powiązanie teorii z praktyką przez sprawdzonych, najlepszych wykładowców w każdej dziedzinie.
- Studia cieszące się nieustającą popularnością, dzięki czemu mają niemal 1000 absolwentów, którzy rekomendują studia swoim przełożonym, podwładnym i znajomym.
- Materiały dydaktyczne opracowane przez naszych wykładowców i przynajmniej jedna książka dla każdego słuchacza na każdej sesji.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Zarządzania Organizacjami Ochrony Zdrowia polecane są wszystkim menedżerom pracującym w ochronie zdrowia, w szczególności osobom na takich stanowiskach jak:
- dyrektorzy szpitali,
- dyrektorzy i kierownicy podmiotów leczniczych,
- ordynatorzy i kierownicy oddziałów i klinik,
- lekarze zajmujący lub planujący zająć stanowiska kierownicze,
- koordynatorzy medyczni,
- pielęgniarki zajmujące lub planujące zająć stanowiska kierownicze,
- kierownicy pracowni,
- pracownicy NFZ i Ministerstwa Zdrowia.
Program
Blok I. System ochrony zdrowia w Polsce (4 godz./0,5 pkt. ECTS)
- System ochrony zdrowia w Polsce
Blok II. Prawne problemy funkcjonowania organizacji ochrony zdrowia (28 godz./3,5 pkt. ECTS)
- Prawne aspekty działania podmiotów leczniczych
- Podstawy prawne działania spółek handlowych
- Prawo pracy
- Odpowiedzialnośc kierowników podmiotów leczniczych
Blok III. Zarządzanie strategiczne na rynku usług medycznych (36 godz./6,5 pkt. ECTS)
- Analiza rynku usług medycznych
- Strategia działania na rynku usług medycznych
- Sposoby rozwoju na rynku usług medycznych
- Realizacja strategii – zarządzanie zmianą
Blok IV. Restrukturyzacja podmiotów leczniczych (8 godz./1 pkt. ECTS)
- Restrukturyzacja podmiotów leczniczych
Blok V. Marketing i zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych (24 godz./4 pkt. ECTS)
- Marketing na rynku usług medycznych
- Zarządzanie przez jakość
Blok VI. Psychologia zarządzania i negocjacje (16 godz./2 pkt. ECTS)
- Psychologia zarządzania
- Negocjacje
Blok VII. Zarządzanie prywatną placówką medyczną (8 godz./1 pkt. ECTS)
- Zarządzanie prywatną placówką medyczną
Blok VIII. Zarządzanie finansami w podmiocie leczniczym (36 godz./4,5 pkt. ECTS)
- Podstawy rachunkowości organizacji ochrony zdrowia
- Metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych
- Biznes plan
- Współpraca podmiotu leczniczego z bankiem
- Finansowanie projektów w ochronie zdrowia
Blok IX. Zarządzanie podmiotem leczniczym (12 godz./1,5 pkt. ECTS)
- Nowoczesne technologie cyfrowe w ochronie zdrowia
- Ubezpieczenia w opiece zdrowotnej
- Zarządzanie relacjami z NFZ
Blok X. Seminarium dyplomowe (4 godz./10 pkt. ECTS)
Razem 176 godz./34,5 pkt. ECTS
Kierownik studiów
Kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego SGH. Dyrektor akademicki globalnego programu CEMS MIM w SGH. Założyciel i kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzania Organizacjami Ochrony Zdrowia. Jest twórcą pierwszego magisterskiego programu w języku angielskim w SGH – Master’s Studies in International Business.
Wykładowcy

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dyrektor Instytutu Zarządzania. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego SGPiS, kierunku organizacja i zarządzanie. Od 28 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi.

Profesor uczelni w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi.
Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w Instytucie Zarządzania. Członek Kolegium Najwyższej Izby Kontroli, prezes Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa. Specjalista, ekspert i doradca w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, restrukturyzacji naprawczej i rozwojowej, zarządzania w sytuacjach kryzysowych.

Lekarz z doświadczeniem dydaktycznym i naukowym. Wykładowca w obszarze medycyny i zarządzania. Manager Zespołów Sprzedażowych oraz Analiz i Planowania Strategicznego z doświadczeniem zdobytym w międzynarodowej korporacji farmaceutycznej.

Kierownik Zakładu Strategii Personalnych SGH. Jest absolwentem Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadził szkolenia z zakresu negocjacji dla ponad stu przedsiębiorstw przemysłowo-handlowo-usługowych. Brał udział przy opracowywaniu ekspertyz z zakresu zarządzania dla szeregu polskich i zagranicznych firm.

Doktor habilitowany nauk prawnych zatrudniony na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Partner w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Jest członkiem Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Centrum Nietypowych Stosunków Zatrudnienia Uniwersytetu Łódzkiego.

Broker ubezpieczeniowy i reasekuracyjny, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Z wykształcenia jest lekarzem medycyny, chirurgiem. Ukończył Akademię Medyczną w Gdańsku. Od 1999 roku związany z firmą oraz ubezpieczeniami w służbie zdrowia i polskim samorządzie.

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Od początku swojej pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, następnie Zarządzania w Gospodarce, by od 1997 r. na stałe związać się z ubezpieczeniami oraz Katedrą Ryzyka i Ubezpieczeń, w której pracuje jako adiunkt.

Menedżer ochrony zdrowia, wykładowca akademicki, doktor nauk medycznych. Obecnie dyrektor Centralnego Szpitala Klinicznego WUM w Warszawie. Posiada ponad 20-letni staż pracy w zarządzaniu ochroną zdrowia, praktycznie we wszystkich instytucjach rynku ochrony zdrowia w Polsce, m.in. w NFZ, Ministerstwie Zdrowia, szpitalach publicznych i prywatnych.
Doktor nauk o zdrowiu, specjalista w dziedzinie zdrowia publicznego i polityki społecznej, adiunkt w Szkole Zdrowia Publicznego Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego oraz specjalista ds. społecznych w Biurze Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zatrudniony w Instytucie Zarządzania. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego dla organizacji wdrażających innowacje, przygotowywaniu analiz finansowych i ekonomicznych oraz w zarządzaniu projektami innowacyjnymi.

Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed). Jego zainteresowania naukowe obejmują problematykę zarządzania strategicznego, a w szczególności projektowania strategii, modeli biznesowych oraz wdrażania zmian strategicznych.

Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą w SGH. Współpracuje z licznymi ośrodkami na świecie m.in. Free State University w RPA, Tel Aviv University, Bar Ilan University, IMT w Indiach, Nottingham Trent University UK. Autor licznych publikacji i projektów badawczych oraz aplikacyjnych w Polsce i za granicą. Prowadzi zajęcia na SGH m.in. z Mastercard, Santander Bank i Kearney w zakresie innowacji, komercjalizacji innowacji, nowych rozwiązań w biznesie, rozwoju kompetencji menedżerskich i strategii sprzedaży.
Ekspert do spraw ochrony zdrowia Związku Miast Polskich i Związku Powiatów Polskich, wieloletni uczestnik prac legislacyjnych w Sejmie i Senacie; członek zespołu do spraw ochrony zdrowia i polityki społecznej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz uczestnik prac Rady Dialogu Społecznego. W latach 2004–2020, przewodniczący trzech kadencji Rady Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, a następnie członek tej Rady. Ekspert Ministra Zdrowia ds. restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej i przekształceń własnościowych (2009–2011) oraz jeden z współautorów Narodowego Programu Zdrowia 2007–2015.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, profesor nauk ekonomicznych, związana ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie – organizatorka i kierownik Podyplomowych Studiów Wyceny Nieruchomości. Członkini Rady do spraw Szkolnictwa Wyższego, Nauki i Innowacji w Narodowej Radzie Rozwoju przy Prezydencie RP. Ponadto członkini Prezydium Komitetu Prognoz i Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Rady Naukowej Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.

Pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor ponad 100 publikacji z zakresu zarządzania, zarządzania przez jakość, marketingu i obsługi klienta. Konsultant z zakresu wdrażania standardów akredytacyjnych wymaganych przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia oraz systemów zarządzania ISO 9001, 14 001, 27 001, 45001 w sektorze usług ze szczególnym uwzględnieniem usług medycznych, administracji samorządowej i edukacji (ponad 350 wdrożeń). Wykładowca na studiach podyplomowych i MBA dedykowanych personelowi podmiotów leczniczych.

Doktor nauk prawnych. Specjalista z zakresu prawa handlowego i gospodarczego. Doradca, wykładowca na konferencjach i seminariach organizowanych m. in. przez: ALK, SGH, UW, NIK, PAN, ARP S.A., ZUS, Paradyż S.A., Anwil S.A., Orlen S.A., IKEA, PwC, Hyundai Electronics.
Jest adiunktem w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego SGH. Zainteresowania naukowe koncentruje głównie na determinantach ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw oraz tematyce zarządzania międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem problematyki różnic kulturowych i kompetencji miękkich menedżerów. Jest uczestniczką międzynarodowego projektu STEPS4EU (Erasmus+) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej dotyczącego podnoszenia kompetencji miękkich przyszłych i obecnych menedżerów projektów.

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Zakładzie Strategii Międzynarodowych Instytutu Zarządzania SGH. W działalności badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej podejmuje różnorakie projekty, często interdyscyplinarne i międzynarodowe. Jej główne zainteresowania naukowe to: efektywna komunikacja, etyka, innowacyjność, rozwój talentów, ekologia integralna, a także kompetencje przedsiębiorcze i wspieranie ich rozwoju.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunki uzyskania świadectwa ukończenia studiów:
- obecność na min. 160 godz. zajęć lekcyjnych potwierdzona wpisem w karcie egzaminacyjnej,
- aktywny udział w dyskusjach na zajęciach,
- obserwacja i ocena sposobu zgłaszania problemów, zadawanie pytań na zajęciach, realizacja zadań na zajęciach i prezentacja ich wyników
- obrona pracy końcowej obejmującej zakres merytoryczny studiów podyplomowych.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata – 5000 zł,.
II rata – 3500 zł, płatna na początku II semestru.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarze studiów
mgr Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: akarpi2@sgh.waw.pl
mgr Beata Chelstowska
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Mirosław Jarosiński, prof. SGH
tel.: +48 22 564 86 10
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: mjaros@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
ul. Kielecka 43
02-530 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się w piątki 12.30–19.30 i soboty 8.30–15.30
- Opłata za całość studiów: 8500 zł (możliwe raty).

dr hab. Mirosław Jarosiński, prof. SGH
tel.: +48 22 564 86 10
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: mjaros@sgh.waw.pl
mgr Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 85 00
e-mail: akarpi2@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe