Podyplomowe Studia Zarządzania Sprzedażą
Podyplomowe Studia Zarządzania Sprzedażą pozwalają na poznanie reguł rządzących współczesną sprzedażą, zdobycie wiedzy o tworzeniu i zarządzaniu zespołami i strukturami sprzedaży, a także na zrozumienie zasad działania kanałów sprzedaży.
Aktualna problematyka – najnowsza wiedza, osiągnięcia i rozwiązania w sprzedaży
Branżowi eksperci – wykładowcy to doświadczeni menedżerowie sprzedaży
Cenne relacje – elitarna społeczność absolwentów-ekspertów sprzedaży
Dlaczego warto?
- Studia pozwalają na poznanie zagadnień, procesów i reguł rządzących współczesną sprzedażą, zdobycie wiedzy o tworzeniu i zarządzaniu zespołami i strukturami sprzedaży, a także na zrozumienie zasad działania kanałów sprzedaży i wartości, jakie dla siebie tworzą, w tym omnichannelingu i wykorzystania najnowszych technologii w sprzedaży.
- Absolwenci poznają wymagania stawiane współcześnie menedżerom sprzedaży i wiedzą, jak im sprostać, a także wykonują ważny krok w kierunku rozwoju własnej kariery w sprzedaży.
- O wartości studiów świadczy również unikalny dobór wykładowców – doświadczonych menedżerów sprzedaży i osób zajmujących się analizami, badaniami i doradztwem w sprzedaży.
- Zajęcia prowadzone są m.in. w formie ćwiczeń, konwersatoriów, symulacji biznesowych, dyskusji, analiz przypadków, a w trakcie wybranych zajęć uczestnicy otrzymują materiały oraz książki.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Zarządzania Sprzedażą kierowane do osób odpowiedzialnych za sprzedaż i zarządzanie nią, takich jak:
- dyrektorzy handlowi i menedżerowie sprzedaży,
- kierownicy zespołów sprzedaży, specjaliści ds. sprzedaży i przedstawiciele handlowi,
- pracownicy działów marketingu i sprzedaży opiekunowie klienta,
- osoby zajmujące się tworzeniem i realizacją strategii sprzedaży,
- osoby odpowiedzialne za planowanie w firmie,
- osoby odpowiedzialne za budowę biznes planów i planów sprzedaży.
Program
Tematyka studiów:
- Funkcjonowanie rynku
- Analiza rynku
- Marketing w sprzedaży
- Analiza potrzeb klienta
- Badania rynkowe
- Analiza sprzedaży
- Aspekty prawne realizacji sprzedaży
- Zarządzanie strategiczne sprzedażą
- Strategie sprzedaży – tworzenie i realizacja
- Zarządzanie innowacjami w dziale sprzedaży
- Negocjacje i techniki sprzedaży
- Wprowadzanie produktów na rynek z punktu widzenia działu sprzedaży
- Tworzenie struktur sprzedaży
- Innowacje w dziale sprzedaży i trening kreatywności
- Zarządzanie zespołami handlowymi
- Rekrutacja służb sprzedaży
- Przywództwo i menedżer sprzedaży
- Zarządzanie sprzedażą na rynkach zagranicznych
- Tworzenie zagranicznych struktur sprzedaży
- Finanse w sprzedaży oraz analiza wykonalności
- Zarządzanie kanałami dystrybucji
- Techniki sprzedaży
- Tworzenie prezentacji produktów i usług
- Komunikacja w sprzedaży
Program studiów obejmuje co najmniej 160 godzin dydaktycznych (w tym wykłady, ćwiczenia, warsztaty i konwersatoria)
blok I. RYNKOWE UWARUNKOWANIA SPRZEDAŻY
- Współczesne uwarunkowania rynkowe realizacji sprzedaży
- Analiza potrzeb klienta i marketing strategiczny
- Analizy rynku (Blue Ocean, Łańcuch wartości i in.)
- Badania rynkowe w sprzedaży
- Aspekty prawne realizacji sprzedaży
blok II. ORGANIZACJA SPRZEDAŻY
- Zarządzanie działem sprzedaży
- Strategie sprzedaży
- Struktury sprzedaży – tworzenie, rozwój, zarządzanie
- Rozmowa oceniająca i rozwój kompetencji w dziale handlowym
- Wprowadzanie produktów na rynek oraz budowa i zarządzanie portfelem produktów i usług w sprzedaży
- Wykorzystanie baz danych, CRM, Procesy i zarządzanie procesowe w sprzedaży
blok III. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM
- Zarządzanie zespołami handlowymi
- Przywództwo i menedżer sprzedaży
- Innowacje w sprzedaży i trening kreatywności
blok IV. KOMUNIKACJA W SPRZEDAŻY
- Satysfakcja handlowców i satysfakcja klientów
- Efektywna komunikacja z klientem i techniki sprzedaży
- Etyka i społeczna odpowiedzialność w sprzedaży (CSR)
- Negocjacje handlowe
- Media społecznościowe w sprzedaży, social selling
blok V. FINANSE W SPRZEDAŻY
- Planowanie sprzedaży
- Finanse w sprzedaży
blok VI. ZARZĄDZANIE KANAŁAMI DYSTRYBUCJI, LOGISTYKA i SPRZEDAŻ
- Zarządzanie kanałami dystrybucji
- Omnichannel
blok VII. EKSPORT I SPRZEDAŻ NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH
- Sprzedaż przy wchodzeniu na rynki zagraniczne
- Różnice kulturowe
Kierownik studiów
Katedra Teorii Zarządzania, Kolegium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Prodziekan Studium Magisterskiego w SGH. Przewodniczący Komitetu Sterującego Principles for Responsible Management Education przy ONZ (PRME), CEE Chapter. Kierownik Podyplomowych studiów Zarządzania Sprzedażą.
Wykładowcy
Profesor w Zakładzie Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w SGH. Kierownik Zakładu Otoczenia Biznesu. Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości. Ekspert w IMMOQEE. Koordynator merytoryczny programu Global Biznes Practicum w ramach SGH-MBA.
Od początku pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, następnie Zarządzania w Gospodarce, by od 1997 r. na stałe związać się z ubezpieczeniami oraz Katedrą Ryzyka i Ubezpieczeń, w której pracuje jako adiunkt. Łączy pracę naukową z praktyką – przez kilka lat pracowała w Ministerstwie Finansów, gdzie zajmowała się m.in. martwymi kontami i polisami szwajcarskimi.
Dyrektor ds. rozwoju biznesu w House of Skills (Konsorcjum Doradczo-Szkoleniowym), gdzie odpowiada za spójność realizacji strategii, wsparcia sprzedaży oraz badań i rozwoju spółek w ramach grupy KDS. Ostatnie kilka lat jako Management Consulting Principal w Accenture zajmował się dostarczaniem projektów doradczych dla Klientów w UK, USA, Arabii Saudyjskiej i Szwecji kierując międzynarodowym zespołem z Indii, Meksyku oraz UK. Przez 9 lat był Szefem Szkoleń i Rozwoju w takich korporacjach jak Allianz, Aviva, IPF, Axa (obecnie Uniqa).
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się przywództwem w biznesie, społeczną odpowiedzialnością biznesu, analizą nowoczesnych modeli organizacji i transformacją cyfrową, badaniami satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz public relations. Jest on także Dyrektorem Biura Programów MBA w SGH, kierownikiem programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH w języku polskim, według rankingów jeden z najlepszych tego typu programów w Polsce) i wykładowcą przywództwa w tym programie oraz w programie MBA SGH-WUM w Ochronie Zdrowia.
President of the Board, Amber Global Consulting . Posiada ponad 12-letnie międzynarodowe doświadczenie biznesowe w zakresie rozwijania startupów na nowych rynkach, zwłaszcza na rynku chińskim, tworzenia spółek prawa handlowego, a także wdrażania strategii business development i nowych technologii. Od 2010 jest Prezesem Amber Global Consulting. Specjalizuje się we wprowadzaniem europejskich marek na rynki azjatyckie.
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej, Przewodnicząca Rady naukowej dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości SGH. Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu i zarządzania strategicznego. Stypendystka między innymi Deutscher Akademischer Austauschdienst, Polsko–Amerykańskiej Komisji Fulbrighta i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Obecnie prowadzi zajęcia między innymi z Nadzoru korporacyjnego i Zarządzania strategicznego, a także zajęcia z zakresu wybranych zagadnień zarządzania i ładu korporacyjnego na studiach podyplomowych, doktoranckich, MBA oraz w ramach szkoleń dla przedsiębiorstw.
Adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi wykłady, szkolenia, badania naukowe z zakresu m.in. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mediów społecznościowych, innowacyjnych i zrównoważonych modeli biznesowych, etyki biznesu, otwartych innowacji oraz zarządzania w gospodarce sieciowej.
Opinie o studiach
Studia to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka. Nie czułem się jak na studiach, ale jak na solidnym szkoleniu. Zdobyta wiedza, poznani ludzie, wymiana doświadczeń stanowią o tym, że to był wspaniały rok w moim życiu. Studia Podyplomowe Zarządzania Sprzedażą w SGH zdecydowanie polecam każdemu, kto myśli poważnie o rozwoju swojej kariery w sprzedaży.
Jeśli zastanawiacie się Państwo, czy zdecydować się na rozpoczęcie studiów podyplomowych, to z przyjemnością mogę je Państwu polecić. Tematyka studiów została dobrana tak, aby każdy znalazł tam wartościowe informacje i praktyczne przykłady w zarządzaniu sprzedażą oraz zespołem sprzedażowym. Wszystkie zajęcia bez wyjątku były prowadzone w taki sposób, że pozwalały na naukę na praktycznych studiach przypadków oraz pozwalały na dużą interakcję w grupie. Dodatkowo zestaw słuchaczy, którzy reprezentują przeróżne branże, pozwalał na świeże spojrzenie na pewne problemy z zupełnie nowej perspektywy. Podsumowując, jeśli chcesz się rozwijać i podnieść swoje kwalifikacje w dziale sprzedaży, a przy okazji rozwinąć sieć swoich kontaktów biznesowych dzięki nauce na renomowanej uczelni - to te studia to odpowiedni kierunek dla Ciebie.
SGH to topowe miejsce do nauki na każdym etapie życia, gdzie jakość edukacji idzie w parze z niezwykłą atmosferą i profesjonalizmem wykładowców a program studiów podyplomowych jest tego potwierdzeniem. Gorąco polecam, także słuchaczom po 50-tce.
Rekrutacja
Rekrutacja na 26. edycję została zakończona. Planowane rozpoczęcie zajęć: 18 października 2024 r. Osoby zainteresowane 27. edycją – wiosenną – proszone są o kontakt z sekretarzem studiów.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach,
- przygotowanie projektu zaliczeniowego,
- napisanie i obrona pracy dyplomowej związanej merytorycznie z profilem studiów.
Opłaty
Jednorazowa opłata za całość studiów wynosi 12 000 zł i jest dokonywana wraz z rejestracją dokumentów aplikacyjnych.
Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych oraz koszt wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
dr Justyna Szumniak-Samolej
tel.: +48 517 069 646
e-mail: justyna.szumniak@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH
tel.: +48 606 303 935
e-mail: mpinde@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Kontakt osobisty, przesyłki kurierskie:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Teorii Zarządzania
ul. Madalińskiego 6/8 budynek M, pokój 327, p. 3
02-513 Warszawa
Korespondencja pocztowa:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Teorii Zarządzania
Studia Podyplomowe Zarządzania Sprzedażą
Al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
- Zajęcia w uczelni
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 17:10–20:20 i soboty 9:00–18:00.
- Opłata za całość studiów: 12 000 zł.
dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH
tel.: +48 606 303 935
e-mail: mpinde@sgh.waw.pl
dr Justyna Szumniak-Samolej
tel.: +48 517 069 646
e-mail: justyna.szumniak@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe