Podyplomowe Studia Zarządzanie Biznesem Medycznym
Podyplomowe Studia Zarządzanie Biznesem Medycznym mają na celu przekazanie kompleksowej wiedzy menedżerskiej z zakresu finansów, zarządzania, prawa, marketingu oraz kierowania ludźmi, co umożliwi pełnienie funkcji menedżerskich w biznesie medycznym.
Praktyczne kompetencje – odpowiadające na potrzeby dynamicznie rozwijającego się sektora medyczno-farmaceutycznego
Wysoko oceniane – przez uczestników w oparciu o bogaty program oraz profesjonalną kadrę wykładowców
Renomowana kadra – czerpiąca z potencjału najlepszych uniwersytetów, kancelarii, szkół biznesu i praktyków
Dlaczego warto?
- Konstrukcja programu zapewniająca istotne poszerzenie kompetencji w zakresie funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, ale przede wszystkim zdobycie umiejętności menedżerskich z zakresu zarządzania, marketingu, finansów, psychologii biznesu, PR i prawa.
- Rozwinięta i wzbogacona formuła prowadzonych we wcześniejszych latach edycji zamkniętych dla dużych spółek z sektora medyczno-farmaceutycznego, które zyskały bardzo dobrą opinię.
- Platforma wymiany poglądów i doświadczeń, możliwości osobistego poznania wielu wykładowców, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach. oraz nawiązywania znajomości, które mogą profitować w pracy zawodowej.
- Wzmocnienie kompetencji i pozyskanie aktualnej wiedzy w zakresie praktycznego funkcjonowania systemu ochrony zdrowia (także w zakresie przyszłych rozwiązań) oraz wieloaspektowej rozbudowy kompetencji zarządczych tworzy idealne rozwiązanie dla osób zarówno planujących własny biznes, jak i funkcjonujących już w przedsiębiorstwach, zarówno w formie spółek handlowych jak i innych.
Czy dla mnie?
Adresatami Podyplomowych Studiów Zarządzanie Biznesem Medycznym są w szczególności:
- menedżerowie i pracownicy przedsiębiorstw działających w sektorze medycznym
- absolwenci kierunków medycznych i farmaceutycznych.
Rekomendacje
Zmieniające się dynamicznie otoczenie wymaga od nas odpowiednio szybkich, jak i przemyślanych reakcji. Jedną z nich powinna być chęć tzw. kształcenia ustawicznego, która w efekcie daje nam możliwość posiadania odpowiedniej i aktualnej wiedzy teoretycznej i jej praktycznego wykorzystania. Z tą myślą już w 2008 r. powstały studia podyplomowe skoncentrowane na tematyce związanej z dynamicznie rozwijającym się sektorem medyczno-farmaceutycznym.
Program
Blok I. Problematyka ochrony zdrowia – 20 godz.
- Organizacja „ochrony zdrowia” – historia i teraźniejszość
- Organizacja ochrony zdrowia na przykładzie wybranych krajów
- Prawo medyczne – podstawowe regulacje i akty prawne
- Finansowanie świadczeń zdrowotnych – doświadczenia polskie i modele zagraniczne
- Zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej; wyzwania, możliwości i ograniczenia
- Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia, TQM procesy decyzyjne
- Rola, znaczenie i prawa pacjenta – ograniczenie systemu czy katalizator rozwoju?
- EBM i HTA narzędzia obiektywizacji procesów decyzyjnych
- IT w ochronie zdrowia
- Polityka lekowa państwa, miejsce NFZ w relacjach przemysł farmaceutyczny świadczeniodawcy, znaczenie aptek dla systemu ochrony zdrowia
Blok II. Zarządzanie– 20 godz.
- Analiza otoczenia
- Formułowanie strategii
- Strategia błękitnego oceanu
- Społeczna odpowiedzialność biznesu
- Realizacja strategii
- Zarządzanie personelem, motywowanie i tworzenie zaangażowania pracowników
- Tworzenie środowisk innowacyjnych w organizacji i zarządzanie innowacjami
- Budowanie relacji wewnątrz organizacji – analiza klientów wewnętrznych
Blok III. Finanse przedsiębiorstwa – 19 godz.
- Cele przedsiębiorstwa a równowaga finansowa
- Decyzje finansowe a pozycja finansowa przedsiębiorstwa
- Ocena progu rentowności a podstawowe strategie finansowe
- Powiązanie zadań operacyjnych i długookresowych
- Podstawy metody budżetowania przedsiębiorstwa
- Organizacja budżetowania dystrybucji
- Zarządzanie płynnością finansową a kapitał pracujący
- Podejmowanie decyzji inwestycyjnych – ocena efektywności i ryzyka
- Kalkulacja kosztu kapitału
- Kształtowanie struktury kapitału a wartość firmy
- Biznesplan
Blok IV. Psychologia biznesu – 30 godz.
- Organizacja – misja, kultura, rozwój
- Misja, cele i strategia w organizacji
- Kształtowanie kultury organizacji
- Organizacje uczące się (OU)
- Kierowanie zmianą w organizacji
- Zmiana w rozwoju organizacji
- Proces i etapy zmiany
- Uczestnicy zmian w organizacji
- Pokonywanie oporu wobec zmian
- Opór przed zmianami
- Pokonywanie barier wprowadzania zmian
- Komunikowanie zmian w organizacji
- Ograniczanie rozmiaru stresu związanego z wprowadzaniem zmian
- Umiejętność negocjowania jako kluczowa kompetencja członków organizacji
- Psychologiczne fazy negocjacji – dynamika procesu
- Negocjacje w praktyce
- Obrona przed manipulacją
Blok V. Prawo – 30 godz.
- Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
- Spółka handlowa jako forma organizacyjno-prawna przedsiębiorstwa
- Prawo farmaceutyczne
- Regulacje prawne sektora farmaceutycznego
- Wprowadzenie do obrotu produktu leczniczego
- Obrót produktami leczniczymi
- Nadzór nad rynkiem farmaceutycznym
- Ochrona własności przemysłowej produktów leczniczych
- Odpowiedzialność karna na gruncie prawa farmaceutycznego
- Własność przemysłowa
- Patenty i wyłączność danych
- Podstawy ochrony patentowej leków
- SPC – dodatkowe prawa ochrony - zakres i aktualna praktyka Urzędu Patentowego
- Porozumienie TRIPS
- Znaki towarowe
- Nazwy leków
- Posługiwanie się w reklamie leków oznaczeniami chronionymi
- Kryteria wyboru nazw leków
- Nazwy leków a domeny internetowe
- Wytyczne URPL w zakresie nazewnictwa leków
- Import równoległy leków
Blok VI. Marketing – 25 godz.
- Wyzwania współczesnego biznesu a działalność marketingowa firm
- Marketing a sukces rynkowy przedsiębiorstw (analiza przypadków)
- Źródła przewagi konkurencyjnej firm na rynku polskim
- Koncepcja i pojęcie marketingu – wrażliwość rynkowa przedsiębiorstwa
- Cechy marketingowej orientacji firmy (case-study)
- Źródła krytyki i zarzuty wobec tradycyjnego marketingu
- Współczesna rola i zadania marketingu w firmie
- Budowanie i dostarczanie wartości dla klienta – nowe podejście do myślenia o rynku i marketingu
- Pojęcie i cykl planowania i zarządzania marketingiem – plan marketingowy (struktura, cele)
- Narzędzia analiz marketingowych (wskaźnikowa, SWOT, BCG, GE itp.)
- Rola i proces budowania wiedzy rynkowej
- Narzędzia i metody badan rynku
- Misja, cele i strategie marketingowe – podstawowe narzędzia
- Strategia konkurencji
- Segmentacja i pozycjonowanie – koncepcja USP
- Strategiczny a operacyjny marketing – Koncepcja 4P, 5P i 7P
- Marketingowe postrzeganie produktu a polityka produktu
- Proces i narzędzia komunikacji rynkowej
- Polityka cen
- Proces i metody dystrybucji towarów
Blok VII. Public relations (PR) – 20 godz.
- Public Relations – podstawowe pojęcia, źródła, funkcje społeczne, podstawy psychologiczne
- Podstawy komunikacji społecznej
- PR korporacyjny a PR produktowy
- Wykorzystanie Internetu w PR
- Kreowanie wizerunku osoby, firmy, produktu.
- Komunikacja kryzysowa
- Media Relations. Zasady współpracy ze środowiskiem dziennikarskim
- Prawo prasowe i prawo autorskie
- Monitoring mediów
- Projektowanie strategii komunikacyjnych i kampanii PR oraz ich realizacja
- Redakcja tekstów PR
- Przygotowanie konferencji. Press kit. Biuro prasowe
- Konferencja prasowa – symulacja
- Organizacja imprez – events PR
- Sponsoring. Negocjacje
- Warsztaty medialne. Techniki wystąpień publicznych, przemawiania i prezentacji
- Język wypowiedzi publicznej, manipulacje językowe. Sztuka prezentacji i autoprezentacji
Seminarium końcowe – 10 godz.
Kierownik studiów
Wykładowcy
Rekrutacja
Rekrutacja trwa do wyczerpania limitu miejsc.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
O przyjęciu na Studia decyduje kolejność zakończenia procesu rekrutacji przez kandydatów, na który składa się: rejestracja w systemie studiów podyplomowych, wgranie dyplomu ukończenia studiów wyższych, dokonanie wpłaty przynajmniej pierwszej raty czesnego, dostarczenie do sekretarza studiów:
- podpisanego formularza zgłoszeniowego (drukuje się go z internetowego systemu studiów podyplomowych)
- dyplomu ukończenia studiów wyższych (dokumenty można przesłać pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Uczelni).
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia (zostanie przygotowana przez sekretarza studiów indywidualnie dla każdego słuchacza i wręczona podczas inauguracji),
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach,
- zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów,
- złożenie i obrona pracy końcowej.
EGZAMINY z BLOKÓW:
- Finanse przedsiębiorstwa,
- Zarządzanie,
- Prawo,
- Marketing.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł. Możliwe płatności w ratach (w przypadku płatności w ratach proszę o kontakt z sekretarzem Studiów).
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Anita Krzymicka
tel.: +48 508 069 841
e-mail: akrzym@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Tomasz Siemiątkowski, prof. SGH
e-mail: tsiemi@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Ekonomii Politycznej, Prawa i Polityki Gospodarczej
Katedra Prawa Gospodarczego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7500 zł (możliwe raty).
dr hab. Tomasz Siemiątkowski, prof. SGH
e-mail: tsiemi@sgh.waw.pl
mgr Anita Krzymicka
tel.: +48 508 069 841
e-mail: akrzym@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe