Studia Podyplomowe Zarządzanie Franczyzą
Studia Podyplomowe Zarządzanie Franczyzą obejmują rozwój kompetencji biznesowych i strategicznych oraz opanowanie wszechstronnych narzędzi niezbędnych liderom franczyzy w budowie i ekspansji rynkowej przedsiębiorstw.
Unikatowy program – pierwsze w Polsce studia podyplomowe kształtujące liderów franczyzy
Renomowana kadra – sprawdzone grono doświadczonych wykładowców i praktyków
Cenne relacje – networking i wymiana doświadczeń na praktycznych warsztatach
Dlaczego warto?
- Studia umożliwiają zdobycie najnowszej kompleksowej i praktycznej wiedzy, umiejętności i kompetencji, które umożliwią skuteczne i efektywne wykorzystanie franczyzy w rozwoju przedsiębiorstwa.
- Dynamiczna formuła zajęć na bieżąco wzbogacana o nowości, dane analityczne, trendy rynkowe, umożliwiająca rozwój umiejętności menadżerskich i zdobywanie doświadczenia praktycznego.
- Studia pomogą Słuchaczom wzmacniać umiejętności menedżerskie, które pozwolą na efektywny rozwój już istniejących sieci, jednostek franczyzowych lub własnej franczyzy oraz doświadczenie biznesowe potrzebne do konkurowania w gospodarce 4.0.
- Jeszcze większe korzyści uzyska organizacja dzięki skierowaniu na studia kilku pracowników - po ukończeniu studiów będą oni działali w oparciu o te same narzędzia i metody, co jest kluczowym elementem rozwoju franczyzowego organizacji.
- Ponadto na te studia można uzyskać Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Zarządzanie Franczyzą skierowane są w szczególności do:
- właścicieli, menedżerów sieci franczyzowych, którzy myślą o ekspansji sieci, aby skalować organizację i budować zyskowny model biznesu,
- liderów, którzy chcą zdobyć umiejętności strategicznego rozwijania systemów sieciowych i efektywnego zarządzania rozproszonymi strukturami,
- właścicieli, członków zarządów spółek, którzy planują rozwijać firmę w modelu franczyzy, zbudować system franczyzowy i efektywną sieć franczyzową,
- dla franczyzobiorców, którzy chcą rozwinąć umiejętność strategicznego myślenia i efektywności działań operacyjnych, aby zwiększać skalę swojej lokalnej działalności.
Program
I. Istota i znaczenie franczyzy (32 godz., 12 ECTS)
- Franczyza jako nowoczesna forma prowadzenia biznesu
- Franczyza jako model wzrostu i budowania wartości firmy
- Prawne aspekty wykorzystania powiązań franczyzowych
II. Zarządzanie systemem i siecią franczyzową (32 godz., 12 ECTS)
- Tworzenie systemu franczyzowego
- Zarządzanie siecią franczyzową
- Kultura organizacyjna w sieci franczyzowej
- Zarządzanie wiedzą
III. Zarządzanie przedsiębiorstwem franczyzowym (64 godz., 24ECTS)
- Zarządzanie zmianą. Transformacja sieci franczyzowej
- Kierowanie zasobami ludzkimi
- Marketing we franczyzie
- Skalowanie przedsiębiorstwa i ekspansja rynkowa
- Kultura organizacyjna w sieci franczyzowej
IV. Umiejętności menedżerskie (32 godz., 12 ECTS)
- Akademia menedżera franczyzy
- Negocjacje w biznesie
- Trening networkingu
Program obejmuje łącznie 160 godzin (30 punkty ECTS) zajęć dydaktycznych.
Każde zajęcia podlegają szczegółowej ewaluacji, która jest podstawą do wprowadzenia modyfikacji programu w kolejnych edycjach.
Kierownik studiów
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Zrównoważonego Biznesu w Instytucie Zarządzania w Kolegium Zarządzania i Finansów w SGH. Posiada doświadczenie w obszarach funkcjonowania i rozwoju franczyzy w Polsce i na świecie. Ekspertka ds. Franczyzy przy Kodeksie Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji w Handlu.
Jej zainteresowania badawcze i doradcze koncentrują się na następujących obszarach: franczyza, zarządzanie MSP, nowoczesne modele biznesu, współpraca przedsiębiorstw i przedsiębiorczość społeczna.
Wykładowcy
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, Zarządzanie i Marketing). Od 1998 roku związana z firmą McDonald’s Polska Sp. z o.o., gdzie ponad 10 lat pracowała na pozycji Franchising Manager. W tym okresie odpowiadała za rekrutację franczyzobiorców oraz zajmowała się projektami realizowanymi w restauracjach prowadzonych przez partnerów sieci.
Adwokat, doktor nauk prawnych, specjalista z zakresu legislacji, prawa konstytucyjnego i prawa Unii Europejskiej; szef Zespołu Doradztwa Regulacyjnego i Legislacji Kancelarii DZP. Reprezentuje interesy przedsiębiorców w procesie stanowienia prawa. Doradza klientom w sprawach związanych z oceną wpływu nowych regulacji na biznes i przy formułowaniu propozycji zmian w przepisach.
Prezes BizYou Sp. z o.o. oraz Lu-Bi Sp. z o.o., z wykształcenia ekonomistka, specjalizacja w strategii przedsiębiorczości. Ekspertka BCC ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy. Wiceprzewodnicząca Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy, członkini zespołu ds. prawa pracy Rady Dialogu Społecznego.
Doradczyni ds. zarządzania strategicznego i międzynarodowej ekspansji firm. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka wykładów i szkoleń z zarządzania strategicznego oraz zarządzania zasobami ludzkimi, które prowadzi na 3. kontynentach (Europa, Afryka, Azja). Kierownik międzynarodowego projektu AFROEU.
Specjalista z wieloletnim doświadczeniem, zdobytym jako manager w zarządzaniu strukturami rozproszonymi. Ekspert z dziedziny finansów, bankowości i ubezpieczeń oraz funkcjonowania polskich sieci franczyzowych. Odpowiednia wiedza, w połączeniu z praktyką, czynią go ekspertem w swojej dziedzinie.
Praktyk biznesu posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu strukturami rozproszonymi. Specjalizuje się w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim oraz budowania zespołów handlowych. Wyróżnia go długoletnie doświadczenie na stanowiskach managerskich.
Od 2015 roku jest związana jest z międzynarodową siecią franczyzową specjalizującą się w usługach logistycznych – Mail Boxes Etc. (MBE Poland). Grupę MBE tworzą międzynarodowe marki franczyzowe o profilu usługowym, a działające w oparciu o sieć sprzedaży bezpośredniej, tj: Mail Boxes Etc., Alphagraphics, PostNet, Pack&Send oraz Multicopy. Grupa posiada obecnie ponad 2800 oddziałów na całym świecie.
Od 2020 r. Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Handlu, od 2011 r. Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. Wcześniej Dyrektor Zarządzający w Accor Services Polska. Pracował także jako Dyrektor Regionu w Adecco Poland. Od 2008 r. zaangażowany w działania mające na celu poprawę rozwiązań legislacyjnych dotyczących funkcjonowania firm handlowych w Polsce i Unii Europejskiej.
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Przewodniczący Zespołu ds. Franczyzy przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Propagator Kodeksu dobrych praktyk na rynku franczyzy. Od 18 lat praktyk oraz ekspert ds. prowadzenia działalności jako franczyzobiorca.
Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Specjalizuje się w problematyce przedsiębiorczości, zarządzania ludźmi w organizacji, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zarządzania projektami. Przewodniczący Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP. Sekretarz Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania przy Wydziale I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk w kadencji 2015–2018.
Ekonomista i analityk rynków finansowych. Prowadzi działalność w obszarze doradztwa finansowo - kapitałowego. Studiował na Wydziale Finansów i Bankowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz na Wydziale Elektroniki, Automatyki i Elektroniki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania w Kolegium Zarządzania i Finansów w SGH. Ekspertka z 15-letnim doświadczeniem w obszarze funkcjonowania i rozwoju franczyzy w Polsce i na świecie.
Opinie o studiach
Największą wartością jest praktyczne – nie teoretyczne podejście do tematu oraz fakt, iż wiedza była mi przekazywana przez osoby z branży lub z nią powiązane, a nie teoretyków, opierających swoje wypowiedzi o cudze doświadczenia.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, choć spodziewałem się dobrego poziomu, mimo pionierskiej 1 edycji. Świetny dobór wykładowców, łączących głęboką wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem biznesowym. Otwarta formuła zajęć, dużo inspiracji i miejsca na ożywione dyskusje. Poza tym idealne miejsce na networking i wymianę doświadczeń z różnych branż. Polecam bez wahania wszystkim zainteresowanym franczyzą.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
3. edycja studiów rozpocznie się w styczniu 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- aktywność na zajęciach,
- egzaminy cząstkowe,
- egzamin ustny (obrona).
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 9900 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 6000 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 4100 zł.
Istnieje możliwość innego podziału rat.
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Dorota Kępka
tel.: +48 606 388 113
tel.: +48 22 564 93 09
e-mail: dkepka@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr Marta Ziółkowska
e-mail: mziolkow@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Zrównoważonego Biznesu, Instytut Zarządzania
DS Grosik
ul. Madalińskiego 31/33
02-544 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Zrównoważonego Biznesu, Instytut Zarządzania
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 13:30–19.30 i soboty 8:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 9900 zł (możliwe raty).
dr Marta Ziółkowska
e-mail: mziolkow@sgh.waw.pl
mgr Dorota Kępka
tel.: +48 606 388 113
tel.: +48 22 564 93 09
e-mail: dkepka@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe