Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami
Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami mają na celu pokazanie podejść, narzędzi i technik zarządzania produktami, skutecznych i efektywnych metod tworzenia optymalnego portfela produktów oraz sposobów zarządzania zespołem dla menedżera produktu.
Atrakcyjny program – najnowsza wiedza, osiągnięcia i rozwiązania w zarządzaniu produktami i usługami
Praktyczne kompetencje – umiejętność wykorzystywania najnowszych rozwiązań do zarządzania produktami
Renomowana kadra – unikalny dobór wykładowców oraz doświadczonych menedżerów, analityków, badaczy i doradców
Dlaczego warto?
- Studia dostarczają nie tylko wiedzę o tym, na czym polega praca menedżera produktów w obszarze business to customer, ale także pomagają rozwijać kompetencje niezbędne w procesie zarządzania produktami i zespołami produktowymi.
- Proces kształcenia odbywa się w oparciu o wykorzystywane praktyczne przykłady, analizę studiów przypadku w czasie interaktywnych zajęć o charakterze warsztatów.
- Zdobyta wiedza i kompetencje stanowią cenne wsparcie w dalszej karierze zawodowej.
- Zajęcia prowadzi unikalna kadra wykładowców, doświadczonych menedżerów związanych z zarządzaniem produktami i markami oraz osób zajmujących się analizami, badaniami i doradztwem.
- Dodatkowo studia dają możliwość poznania w trakcie zajęć licznych praktyków i otwierają na współpracę ze środowiskami zrzeszającymi menedżerów produktów i usług.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Zarządzanie Produktami i Usługami są polecane osobom pracującym w obszarze zarządzania produktami i usługami w obszarze business to customer lub planującym rozwój kariery zawodowej na takich stanowiskach, jak:
- menedżerowie produktów,
- menedżerowie usług,
- menedżerowie sprzedaży,
- specjaliści marketingu,
- a także wszystkim osobom, które zamierzają poszerzyć wiedzę w obszarze zarządzania produktami i usługami.
Program
Program studiów obejmuje 174 godz. zajęć dydaktycznych.
BLOK I. PRODUKT I USŁUGA NA RYNKU
- Współczesne uwarunkowania rynkowe zarządzania produktami i usługami
- Analiza rynku
- Potrzeby klientów, potrzeby konsumentów
- Segmentacja rynku
- Marketing strategiczny
- Problemy zarządzania produktami i usługami
- Aspekty prawne zarządzania produktami i usługami na rynku
BLOK II. ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA PRODUKTAMI I USŁUGAMI
- Strategie zarządzania produktami i usługami
- Badania rynkowe i marketingowe
- Budowanie silnej marki produktów i usług
- Etyka w zarządzaniu produktami i usługami
- Symulacja rynkowa zarządzania produktami
- Kształtowanie portfela produktów i usług, analizy portfelowe
BLOK III. PROCES OD PROJEKTU DO PRODUKTU / USŁUGI (INNOWACYJNOŚĆ I ZARZĄDZANIE PRODUKTEM I PROJEKTEM ZWIĄZANYM Z PRODUKTAMI)
- Zarządzanie projektem a zarządzanie produktem
- Wprowadzanie produktu na rynek
- Dostarczanie wartości klientom
- Customer experience
- Innowacyjność w zarządzaniu produktami i usługami
- Zarządzanie zespołem dla menedżera produktu
BLOK IV. FINANSE PRODUKTÓW I USŁUG
- Aspekty finansowe w zarządzaniu produktami i usługami
- Wskaźniki marketingowe
BLOK V. LOGISTYKA I SPRZEDAŻ PRODUKTÓW I USŁUG
- Zarządzanie ceną
- Zarządzanie kanałami dystrybucji
- Produkt i usługa w sieci
BLOK VI. KOMUNIKACJA – PRODUKT I USŁUGA
- Planowanie mediów
- Media społecznościowe w zarządzaniu produktami i usługami
- Wizerunek rynkowy oraz PR produktów i usług
Kierownik studiów
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi wykłady, szkolenia, badania naukowe z zakresu m.in. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mediów społecznościowych, innowacyjnych i zrównoważonych modeli biznesowych, etyki biznesu, otwartych innowacji oraz zarządzania w gospodarce sieciowej.
Wykładowcy
Wybrani wykładowcy:
Kierownik Katedry Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Przewodnicząca Rady naukowej dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości SGH. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Produktami i Usługami SGH. Specjalizuje się w problematyce ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu i zarządzania strategicznego.
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Kierownik Canadian Executive MBA Program (CEMBA) Centrum Programów MBA. Specjalizuje się w kulturowych aspektach fuzji i przejęć, zarządzaniu transkulturowym, zachowaniach organizacyjnych, społecznej odpowiedzialności biznesu.
Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością SGH, kierownik Katedry Marketingu Wartości SGH. Doradca Deutsche Bank Polska, ekspert w firmach consultingowych, badań rynku (4PResearch Mix, PTBRiO) oraz członek komitetów inwestycyjnych. Specjalizuje się w badaniach klientów indywidualnych i instytucjonalnych.
Konsultant biznesowy, mówca motywacyjny. Wykładowca studiów podyplomowych SGH. Ekspert w zakresie wzrostu przychodów, zarządzania sprzedażą, budowania standardów sprzedaży i obsługi klienta. W zespole konsultantów Extend, odpowiada za projekty doradcze w obszarze zarządzania sprzedażą oraz przywództwa.
Profesor w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się przywództwem w biznesie, społeczną odpowiedzialnością biznesu, analizą nowoczesnych modeli organizacji i transformacją cyfrową, badaniami satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz public relations.
Więcej informacji: http://web.sgh.waw.pl/~rmrowka/
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Od początku swojej pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, następnie Zarządzania w Gospodarce, by od 1997 r. na stałe związać się z ubezpieczeniami oraz Katedrą Ryzyka i Ubezpieczeń, w której pracuje jako adiunkt.
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania SGH. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach zarządzania - symbolizmie marek i marketingu kulturowym oraz uwarunkowaniach zachowań współczesnych konsumentów.
Profesor w Zakładzie Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w SGH. Kierownik Zakładu Otoczenia Biznesu. Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Technologie i Procesy Przyszłości. Ekspert w IMMOQEE. Koordynator merytoryczny programu Global Biznes Practicum w ramach SGH-MBA.
Manager marketingu i sprzedaży w obszarach technologicznych. Absolwent Politechniki Śląskiej i Wyższej Szkoły Bankowej. Uczestnik programów INSEAD, London Business School. Aktywny biznesowo od lat 90, od ponad 20 lat z wyboru manager wykonawczy. Posiada wysoką ekspertyzę w marketingu i sprzedaży na rynku konsumenckim (B2C) i biznesowym (B2B).
Rekrutacja
Rekrutacja na 17. edycję trwa. Planowane rozpoczęcie zajęć - marzec 2025 r.
Na każdą edycję przyjmowanych jest około 32 słuchaczy.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach,
- egzamin – praca zaliczeniowa,
- przygotowanie w formie pisemnej pracy końcowej i jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi: 9800 zł (wpłata jednorazowa przy zapisie).
Nie pobieramy opłaty rekrutacyjnej.
Czesne obejmuje koszt wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Kontakt dla kandydatów
dr Hanna Bystrzycka
tel.: +48 739 975 718
e-mail: hanna.bystrzycka@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr Justyna Szumniak–Samolej
tel.: +48 517 069 646
e-mail: justyna.szumniak@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
al. Niepodległości 162, bud. „M”, pok. 327
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Katedra Teorii Zarządzania
Rekrutacja trwa
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 17:10–20:20 i soboty 9:00–18:00.
- Opłata za całość studiów: 9800 zł.
dr Justyna Szumniak–Samolej
tel.: +48 517 069 646
e-mail: justyna.szumniak@sgh.waw.pl
dr Hanna Bystrzycka
tel.: +48 739 975 718
e-mail: hanna.bystrzycka@sgh.waw.pl
dr Justyna Szumniak–Samolej
tel.: +48 517 069 646
e-mail: justyna.szumniak@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe