Platformy cyfrowe w ciągu zaledwie 20 lat stały się centralnymi punktami gospodarki cyfrowej, umożliwiając komunikację, współpracę i handel na całym świecie. Dostarczają one narzędzi usprawniających pracę oraz zapewniających rozrywkę. Platformy diametralnie zmieniły sposób działania rynków, firm i konsumentów, a także zdominowały przedsięwzięcia z różnych branż, wprowadzając nowe zasady działania w swoich ekosystemach. Podczas prelekcji przedstawiony zostanie model biznesu platform cyfrowych w ujeciu canvas. Podejście to charakteryzuje się przedstawieniem najważniejszych elementów systemu w formie graficznej struktury. Szczególna uwaga zostanie poświęcona nowym mechanizmom dopasowania popytu i podaży, a także nadużywaniu przez platformy uprzywilejowanej pozycji.
Tymoteusz Doligalski – wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Zakładu e-Biznesu (Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, KAE). Autor publikacji z zakresu platform cyfrowych, modeli e-biznesu i marketingu w Internecie. Opiekun naukowy zespołów studenckich wygrywających globalne konkursy z zakresu wykorzystania wyszukiwarek internetowych (GOMAC i GOMC). Artykuły i notki badawcze publikuje na blogu doligalski.net.
Zachęcamy do subskrypcji profilu seminarium w serwisie LinkedIn, gdzie publikowane są zapowiedzi prelekcji i ich nagrania.
Profil seminarium intoDIGITAL w serwisie LinkedIn
Seminarium będzie nagrywane. Uczestnictwo w nim tożsame jest z wyrażeniem zgody na utrwalenie Państwa wizerunku, jeżeli włączą Państwo kamerę. Nagranie seminarium zostanie upublicznione w serwisie YouTube. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie, co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed tym cofnięciem.
dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH, prof. dr hab. Bogumił Kamiński