W ciągu najbliższych 5 lat polską kolej czekają duże zmiany. Czwarty pakiet kolejowy wymaga, by od 2030 r. dotacje były przyznawane w trybie przetargowym. Do tego czasu trzeba wygasić obecne umowy i zawrzeć nowe. Obowiązują przy tym liczne ograniczenia prokonkurencyjne (niemożliwy jest przetarg na całą dużą sieć, trzeba ułatwić dostęp do taboru). Muszą zatem zostać wprowadzone nowe zasady organizacji rynku, chociażby w zakresie integracji taryfowej.
Uczestnicy seminarium przybliżą nowe przepisy i zastanowią się, jakie stwarzają one szanse na dynamiczną i konkurencyjną kolej – atrakcyjną jako biznes i pracodawca.
W spotkaniu udział wezmą:
- Paulina Matysiak, posłanka na Sejm RP, członiki sejmowej komisji infrastruktury
- Marcin Karasiński MBA CIO, członek zarządu PKP Intercity SA
- Piotr Rachwalski, członek zarządu Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o.
- dr Tomasz Zielenkiewicz, kancelaria Domanski Zakrzewski Palinka (DZP)
Moderacja: Michal Wolanski
SGH, ul. Batorego 8, bud. S, aula S-1
Instytut Infrastruktury, Transportu i Mobilności, SKN Transportu i Mobilności, Korporacja HZ