Zgodnie z Regulaminem studiów do zaliczenia semestru wymagane jest 30 pkt ECTS. Prosimy o racjonalne i rozważne dokonywanie wyboru przedmiotów, gdyż wypisywanie się z zajęć będzie możliwe jedynie w I turze II etapu deklaracji.
Studenci, którzy podczas deklaracji nie dokonają wyboru przedmiotów obowiązkowych przypisanych do danego semestru w planie studiów (a nie zrealizowali ich we wcześniejszych semestrach), zostaną na nie dopisani decyzją dziekańską. Wyjątek stanowią lektoraty (zapisów dokonuje Centrum Nauki Języków Obcych po kontakcie ze strony studenta) oraz zajęcia z wychowania fizycznego (zapisy są prowadzone przez Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu w określonych terminach dostępnych na stronie CWFiS – UWAGA oddzielna rejestracja w USOSweb)
Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu
- Harmonogram deklaracji na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 - JEDNORAZOWE WYPISYWANIE SIĘ Z ZAJĘĆ
JEDNORAZOWE WYPISYWANIE SIĘ Z ZAJĘĆ
16 października 2024 (środa) godz. 10.00 – 4 listopada 2024 (poniedziałek) godz. 10.00
Zgodnie z §23 pkt 12 Regulaminu studiów możliwe jest jednorazowe wypisanie się zajęć nieobowiązkowych. Złożony przez system wniosek będzie zweryfikowany do 8 listopada 2024 (piątek).
Harmonogram deklaracji na semestr letni roku akademickiego 2024/2025
- Studenci składający deklarację przedmiotów na semestr letni 2024/2025
PIERWSZY ETAP WYBORÓW STUDENCKICH – PREFERENCJE
2 listopada 2024 (sobota) godz. 10.00 – 6 listopada 2024 (środa) godz. 10.00
Pierwszy etap deklaracji ma na celu zebranie informacji dotyczących liczby chętnych na poszczególne zajęcia. Zgromadzone dane stanowią podstawę decyzji o ich uruchomieniu. Zasady uruchamiania zajęć reguluje zarządzenie Rektora nr 61 z dnia 11 sierpnia 2021 r. w sprawie limitów liczebności grup dla poszczególnych rodzajów zajęć dydaktycznych i zasad rozliczania niektórych zajęć.
UWAGA: Do momentu zamknięcia etapu preferencji można swobodnie zmieniać zawartość koszyka, czyli dodawać i usuwać z niego przedmioty. Należy jednak pamiętać, że po zakończeniu etapu preferencji nie będzie możliwości wypisania się z przedmiotów obowiązkowych (za wyjątkiem szczególnych przypadków kolizji).
8 stycznia 2025 (środa)
Publikacja na stronie dziekanatu wstępnego planu zajęć w semestrze zimowym 2024/2025
DRUGI ETAP WYBORÓW STUDENCKICH
Pierwsza tura – usuwanie kolizji oraz wypisywanie się z przedmiotów nieobowiązkowych
11 stycznia 2025 (sobota) godz. 10.00 – 14 stycznia 2025 (wtorek) godz. 10.00
W pierwszej turze drugiego etapu możliwe jest usuwanie przedmiotów kolizyjnych oraz wypisanie się z przedmiotów nieobowiązkowych. Tura jest dostępna wyłącznie dla studentów, którzy brali udział w pierwszym etapie deklaracji (preferencjach).
UWAGA - wypisanie się z przedmiotów nieobowiązkowych jest możliwe tylko i wyłącznie w tej turze deklaracji studenckich, nastomiast w przypadku zajęć obowiązkowych wypisanie możliwe jest tylko w szczególnych przypadkach opisanych w instrukcji.
Przedmioty, które pozostaną w koszyku po pierwszej turze, będą obowiązkowe do realizacji w przyszłym semestrze. Dokonane zapisy na przedmioty pozostaną wiążące w kolejnych turach i nie będzie możliwości wypisania się z nich. Osoby, które zostały zapisane na dany przedmiot po preferencjach, mają zagwarantowane miejsce w grupie o ile nie wystąpi kolizja w planie zajęć.
Równolegle będzie odbywała się giełda przedmiotów, w trakcie której możliwa jest zamiana grup zajęciowych.
W czasie trwania pierwszej tury nie ma możliwości zapisu na żadne zajęcia. Dopisywanie do zajęć będzie miało miejsce w kolejnych turach.
15 stycznia 2025 (środa) – 16 stycznia 2025 (czwartek)
Przerwa techniczna – automatyczne usunięcie kolizji (jeśli kolizja dotyczy przedmiotu obowiązkowego i nieobowiązkowego, z planu zostanie usunięty nieobowiązkowy; jeśli natomiast kolidują ze sobą przedmioty obowiązkowe, zostaną usunięte wszystkie).
Druga tura drugiego etapu – dopisywanie do uruchomionych zajęć przez studentów, którzy uczestniczyli w pierwszym etapie wyborów (preferencjach)
17 stycznia 2025 (piątek) godz.10.00 – 21 stycznia 2025 (wtorek) godz. 10.00
W tym etapie istnieje możliwość zgłoszenia prośby o zapisanie na uruchomione zajęcia. Jeśli na zajęcia chęć zapisu zgłosi więcej osób niż wynosi dostępny limit wolnych miejsc, po zakończeniu tej tury zostanie przeprowadzony ranking, w wyniku którego do grupy zostaną zapisani studenci z najwyższym miejscem w rankingu. Warto zatem przemyśleć wybór grup – być może lepiej złożyć prośbę o dopisanie się do grupy z mniejszą liczbą chętnych i mieć większą szansę, że po rankingu zapis nie zostanie anulowany.
Do momentu zamknięcie tury istnieje możliwość zgłaszania próśb o dopisanie do grup oraz ich wycofywanie. Po zakończeniu tury nie będzie już możliwości wypisania się z zajęć, które pozostaną w koszyku.
23 stycznia 2025 (czwartek) – 24 stycznia 2025 (piątek)
Przerwa techniczna – ranking i przydział na zajęcia
Trzecia tura drugiego etapu – dopisywanie do uruchomionych zajęć w miarę wolnych miejsc
25 stycznia 2025 (sobota) godz. 10.00 – 29 stycznia 2025 (środa) godz. 10.00
W tej turze biorą udział wszyscy studenci, w tym po raz pierwszy osoby, które nie wzięły udziału w pierwszym etapie deklaracji (preferencjach). W trakcie trzeciej tury istnieje możliwość dopisania się do uruchomionych zajęć w miarę wolnych miejsc (zasada „kto pierwszy, ten lepszy”).
Równolegle będzie odbywała się giełda przedmiotów.
Do momentu zamknięcie tury istnieje możliwość dopisywania oraz wypisywania się z zajęć deklarowanych w trakcie jej trwania. Po zakończeniu tury nie ma możliwości wypisania się z przedmiotów, które pozostaną w koszyku.
31 stycznia 2025 (piątek)
Publikacja na stronie dziekanatu planu zajęć w semestrze letnim 2024/2025
TRZECI ETAP WYBORÓW STUDENCKICH
1 lutego 2025 (sobota) godz. 10.00 – 6 lutego 2025 (czwartek) godz. 10.00
W trakcie tego etapu istnieje możliwość dopisania się do uruchomionych zajęć, w miarę wolnych miejsc (zasada „kto pierwszy, ten lepszy”). Brak możliwości wypisywania się z przedmiotów zadeklarowanych na wcześniejszych etapach.
DODATKOWY ETAP DOPISYWANIA SIĘ STUDENTÓW DO ZAJĘĆ „ZA ZGODĄ WYKŁADOWCÓW”
14 lutego 2025 (piątek) godz. 10.00 – 19 lutego 2025 (środa) godz. 10.00
W tym etapie możliwe jest złożenie prośby o dopisania do zajęć. Jeśli w grupie są wolne miejsca, prośby zostaną zaakceptowane automatycznie. Natomiast jeżeli limit miejsc został wyczerpany, niezbędne jest potwierdzenie przez wykładowcę przyjęcia do grupy w systemie USOS do 20 lutego 2025.
JEDNORAZOWE WYPISYWANIE SIĘ Z ZAJĘĆ
28 lutego (piątek) godz. 10.00 – 17 marca 2025 (poniedziałek) godz. 10.00
Zgodnie z §23 pkt 12 Regulaminu studiów możliwe jest jednorazowe wypisanie się zajęć nieobowiązkowych. Złożony przez system wniosek zostanie zweryfikowany do 20 marca 2025 (czwartek).
- Zapisy na seminarium licencjackie
-
ZAPISY NA SEMINARIUM LICENCJACKIE NA SEMESTR LETNI 2024/2025
29 października 2024 (wtorek) godz. 10.00 – 14 lutego 2025 (piątek) do końca dnia
Złożona przez system prośba o dopisanie do seminarium licencjackiego wymaga akceptacji przez promotora w systemie USOS do 21 lutego 2025 do końca dnia.
- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie deklaracji studenckich wyboru zajęć oraz seminariów licencjackich (obowiązuje od dnia 27.09.2024 r.)
W oparciu o § 12 oraz § 19 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 roku, ustalam następujące zasady wyboru zajęć oraz seminariów dyplomowych na studiach licencjackich:
1. Każdy student, zgodnie z § 3 ust. 4 Regulaminu Studiów, zobowiązany jest do złożenia deklaracji studenckiej na następny semestr.
2. Proces deklaracji studenckiej składa się z kilku etapów, których przebieg ogłaszany jest z wyprzedzeniem w harmonogramie zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni. Studenci są zobowiązani do dokładnego zapoznania się ze wskazanym harmonogramem, który szczegółowo określa warunki każdego etapu zapisów, w szczególności określając, między innymi, terminy kolejnych etapów oraz sposób postępowania w przypadku wystąpienia kolizji wybranych zajęć.
3. W pierwszej kolejności studenci zobowiązani są do wyboru zajęć wskazanych w obowiązującym ich planie studiów jako obowiązkowe na danym semestrze studiów i zgodnie z określoną przez dziekana sekwencją realizacji przedmiotów. W przypadku niewybrania zajęć obowiązkowych wskazanych w planie lub wybrania z naruszeniem sekwencji ich realizacji, dziekan ma prawo do poprawienia deklaracji w trakcie lub po zakończeniu procesu składania deklaracji na takie zajęcia zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu Studiów.
4. Zaleca się dokonywanie wyboru zajęć na jak najwcześniejszym etapie deklaracji. W szczególności, etap zapisów na zajęcia „za zgodą wykładowcy” traktować należy jako uzupełnienie systemu deklaracji. Brak zgody wykładowcy na dopisanie do zajęć w tym etapie (wyrażony poprzez wybranie przez wykładowcę w systemie decyzji odmownej lub też poprzez brak reakcji w określonym w harmonogramie terminie) nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń. Ewentualne dopuszczenie studenta przez wykładowcę do uczestnictwa w zajęciach bez wyrażenia formalnej zgody na dopisanie do zajęć za pośrednictwem systemu USOS w terminach określonych w harmonogramie deklaracji studenckich nie jest równoznaczne z zapisem na zajęcia i nie umożliwi studentowi skutecznego zaliczenia przedmiotu, na który nie jest on formalnie zapisany w danym semestrze.
5. Za wyjątkiem zajęć prowadzonych w trybie indywidualnym, zarówno zapisy na zajęcia, jak też usuwanie zajęć z deklaracji możliwe są wyłącznie w terminach określonych w harmonogramie wymienionym w punkcie 2 niniejszej instrukcji.
6. Na zajęcia prowadzone w trybie indywidualnym, na które nie było możliwości zapisania się poprzez system rejestracji, można zapisywać się poprzez złożenie podania do dziekana Studium Licencjackiego, załączając zgodę wykładowcy (zgoda wykładowcy nie oznacza zapisania na zajęcia). Podanie musi zostać złożone w terminie określonym w instrukcji dziekana w sprawie realizacji zajęć w trybie indywidualnym. Rozpatrując podanie, dziekan kieruje się Regulaminem Studiów, postanowieniami wewnętrznych aktów prawnych Uczelni dot. limitów liczebności grup dla poszczególnych rodzajów zajęć dydaktycznych oraz zasadnością uruchomienia zajęć z perspektywy zarówno studenta, jak i Uczelni.
7. Biorąc pod uwagę w szczególności pkt. 3-5 niniejszej instrukcji, zaleca się dokładną weryfikację obowiązującego programu studiów przez każdego ze studentów, w szczególności zaś – przez studentów dokonujących wyboru zajęć na ostatni semestr studiów oraz wznawiających studia. Brak wyboru w kolejnych deklaracjach studenckich wszystkich przedmiotów niezbędnych do uzyskania absolutorium uniemożliwia dopuszczenie studenta do obrony pracy dyplomowej przed uzupełnieniem wszystkich brakujących przedmiotów czy szkoleń.
8. Zaleca się realizację zajęć w kolejności określonej w sekwencji wskazanej przez Radę Programową studiowanego kierunku. Sekwencje opracowane są w sposób gwarantujący, że cele kształcenia zrealizowane w ramach przedmiotów umieszczonych wcześniej umożliwią zdobycie wiedzy niezbędnej do studiowania przedmiotów wskazanych na dalszych etapach studiów.
9. Zgodnie z § 19 ust. 2 Regulaminu Studiów, wybór seminarium licencjackiego jest obowiązkowy do końca piątego semestru studiów i powinien zostać dokonany poprzez system elektroniczny. Student może realizować seminarium licencjackie na piątym lub szóstym semestrze studiów. Zapisanie na seminarium prowadzone przez określonego wykładowcę wymaga jego zgody w systemie elektronicznym, zaleca się zatem kontakt z wybranym wykładowcą przed złożeniem wniosku o zapisanie na dane seminarium w systemie.
10. Brak wyboru seminarium przez rozpoczęciem szóstego semestru może skutkować, zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu Studiów, dopisaniem do jednego z seminariów licencjackich przez dziekana Studium Licencjackiego. W takiej sytuacji wyboru prowadzącego seminarium dokonuje dziekan.
11. Zgodnie z par. 19 Regulaminu studiów, seminarium licencjackie trwa jeden semestr – a zatem studenci, którzy skorzystają z możliwości realizacji seminarium na piątym semestrze studiów, zobowiązani są do jego zaliczenia w tym semestrze.
12. Nie ma możliwości wypisania się z seminarium, na które student zapisał się (lub został zapisany w trybie pkt 10. niniejszej instrukcji). Zmiana prowadzącego seminarium możliwa jest na skierowany do dziekana Studium wniosek studenta, do którego niezbędne jest załączenie zgody dotychczasowego oraz nowego promotora pracy licencjackiej. Zmiana promotora nie może stanowić uzasadnienia wniosku o przedłużenie terminu na złożenie pracy licencjackiej.
- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego z dnia 14.09.2021 r. w sprawie deklaracji studenckich wyboru zajęć oraz seminariów licencjackich
W oparciu o § 12 oraz § 19 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 roku, ustalam następujące zasady wyboru zajęć oraz seminariów dyplomowych na studiach licencjackich:
- Każdy student, zgodnie z § 3 ust. 4 Regulaminu Studiów, zobowiązany jest do złożenia deklaracji studenckiej na następny semestr.
- Proces deklaracji studenckiej składa się z kilku etapów, których przebieg ogłaszany jest z wyprzedzeniem w harmonogramie zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni. Studenci są zobowiązani do dokładnego zapoznania się ze wskazanym harmonogramem, który szczegółowo określa warunki każdego etapu zapisów, w szczególności określając, między innymi, terminy kolejnych etapów oraz sposób postępowania w przypadku wystąpienia kolizji wybranych zajęć.
- W pierwszej kolejności studenci zobowiązani są do wyboru zajęć wskazanych w obowiązującym ich planie studiów jako obowiązkowe na danym semestrze studiów i zgodnie z określoną przez dziekana sekwencją realizacji przedmiotów. W przypadku niewybrania zajęć obowiązkowych wskazanych w planie lub wybrania z naruszeniem sekwencji ich realizacji, dziekan ma prawo do poprawienia deklaracji w trakcie lub po zakończeniu procesu składania deklaracji na takie zajęcia zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu Studiów.
- Zaleca się dokonywanie wyboru zajęć na jak najwcześniejszym etapie deklaracji. W szczególności, etap zapisów na zajęcia „za zgodą wykładowcy” traktować należy jako uzupełnienie systemu deklaracji. Brak zgody wykładowcy na dopisanie do zajęć w tym etapie (wyrażony poprzez wybranie przez wykładowcę w systemie decyzji odmownej lub też poprzez brak reakcji w określonym w harmonogramie terminie) nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń. Ewentualne dopuszczenie studenta przez wykładowcę do uczestnictwa w zajęciach bez wyrażenia formalnej zgody na dopisanie do zajęć za pośrednictwem systemu WD/USOS w terminach określonych w harmonogramie deklaracji studenckich nie jest równoznaczne z zapisem na zajęcia i nie umożliwi studentowi skutecznego zaliczenia przedmiotu, na który nie jest on formalnie zapisany w danym semestrze.
- Za wyjątkiem zajęć prowadzonych w trybie indywidualnym, zarówno zapisy na zajęcia, jak też usuwanie zajęć z deklaracji możliwe są wyłącznie w terminach określonych w harmonogramie wymienionym w punkcie 2 niniejszej instrukcji.
- Na zajęcia prowadzone w trybie indywidualnym, na które nie było możliwości zapisania się poprzez system rejestracji, można zapisywać się poprzez złożenie podania do dziekana Studium Licencjackiego, załączając zgodę wykładowcy (zgoda wykładowcy nie oznacza zapisania na zajęcia). Podanie musi zostać złożone w terminie określonym w instrukcji dziekana w sprawie realizacji zajęć w trybie indywidualnym. Rozpatrując podanie, dziekan kieruje się Regulaminem Studiów, postanowieniami wewnętrznych aktów prawnych Uczelni dot. limitów liczebności grup dla poszczególnych rodzajów zajęć dydaktycznych oraz zasadnością uruchomienia zajęć z perspektywy zarówno studenta, jak i Uczelni.
- Biorąc pod uwagę w szczególności pkt. 3-5 niniejszej instrukcji, zaleca się dokładną weryfikację obowiązującego programu studiów przez każdego ze studentów, w szczególności zaś – przez studentów dokonujących wyboru zajęć na ostatni semestr studiów oraz wznawiających studia. Brak wyboru w kolejnych deklaracjach studenckich wszystkich przedmiotów niezbędnych do uzyskania absolutorium uniemożliwia dopuszczenie studenta do obrony pracy dyplomowej przed uzupełnieniem wszystkich brakujących przedmiotów czy szkoleń.
- Zaleca się realizację zajęć w kolejności określonej w sekwencji wskazanej przez Radę Programową studiowanego kierunku. Sekwencje opracowane są w sposób gwarantujący, że cele kształcenia zrealizowane w ramach przedmiotów umieszczonych wcześniej umożliwią zdobycie wiedzy niezbędnej do studiowania przedmiotów wskazanych na dalszych etapach studiów.
- Zgodnie z § 19 ust. 2 Regulaminu Studiów, wybór seminarium licencjackiego jest obowiązkowy do końca piątego semestru studiów i powinien zostać dokonany poprzez system elektroniczny. Student może realizować seminarium licencjackie na piątym lub szóstym semestrze studiów. Zapisanie na seminarium prowadzone przez określonego wykładowcę wymaga jego zgody w systemie elektronicznym, zaleca się zatem kontakt z wybranym wykładowcą przed złożeniem wniosku o zapisanie na dane seminarium w systemie.
- Brak wyboru seminarium przed rozpoczęciem szóstego semestru może skutkować, zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu Studiów, dopisaniem do jednego z seminariów licencjackich przez dziekana Studium Licencjackiego. W takiej sytuacji wyboru prowadzącego seminarium dokonuje dziekan.
- Zgodnie z par. 19 Regulaminu studiów, seminarium licencjackie trwa jeden semestr – a zatem studenci, którzy skorzystają z możliwości realizacji seminarium na piątym semestrze studiów, zobowiązani są do jego zaliczenia w tym semestrze.
- Nie ma możliwości wypisania się z seminarium, na które student zapisał się (lub został zapisany w trybie pkt 10. niniejszej instrukcji). Zmiana prowadzącego seminarium możliwa jest na skierowany do dziekana Studium wniosek studenta, do którego niezbędne jest załączenie zgody dotychczasowego oraz nowego promotora pracy licencjackiej. Zmiana promotora nie może stanowić uzasadnienia wniosku o przedłużenie terminu na złożenie pracy licencjackiej.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 1.10.2021 r. i obowiązuje do odwołania.
- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego w sprawie realizacji zajęć w trybie indywidualnym (obowiązuje od dnia 27.09.2024 r.)
Zgodnie z § 12, ust. 4 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r., student może wnioskować o realizację w trybie indywidualnym zajęć, które nie zostały uruchomione w danym semestrze na danym trybie studiów.
O realizację zajęć w trybie indywidualnym należy wystąpić składając podanie (pisemne lub elektroniczne w systemie składania podań) do Dziekana Studium Licencjackiego.
Student zobowiązany jest do złożenia podania o realizację nieuruchomionego przedmiotu w trybie indywidualnym bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym z uwagi na publikację harmonogramu zajęć lub inne obiektywne i udokumentowane okoliczności okaże się, iż realizacja danego przedmiotu w zwykłym trybie nie będzie możliwa.
Do podania należy dołączyć zgodę wykładowcy na prowadzenie zajęć w trybie indywidualnym wyrażoną pisemnie lub w wiadomości mailowej wysłanej ze służbowego konta mailowego w domenie SGH.
Rozpatrując podanie o uruchomienie zajęć w trybie indywidualnym, Dziekan kieruje się oceną indywidualnej sytuacji studenta oraz racjonalnością ekonomiczną, w szczególności uwzględniając, czy student będzie mógł zrealizować dany przedmiot w dalszym toku swoich studiów.
W przypadku uzyskania zgody Dziekana na realizację zajęć w trybie indywidualnym, obowiązek zwrócenia się do wykładowcy w sprawie ustalenia trybu przeprowadzenia zajęć oraz terminów, metod i kryteriów oceniania spoczywa na studencie.- Instrukcja Dziekana Studium Licencjackiego z dnia 7.09.2021 r. w sprawie realizacji zajęć w trybie indywidualnym
Zgodnie z § 12, ust. 4 Regulaminu Studiów obowiązującego od dnia 01.10.2021 r., student może wnioskować o realizację w trybie indywidualnym zajęć, które nie zostały uruchomione w danym semestrze na danym trybie studiów.
O realizację zajęć w trybie indywidualnym należy wystąpić składając podanie (pisemne lub elektroniczne w systemie składania podań) do Dziekana Studium Licencjackiego.
Student zobowiązany jest do złożenia podania o realizację nieuruchomionego przedmiotu w trybie indywidualnym bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym z uwagi na publikację harmonogramu zajęć lub inne obiektywne i udokumentowane okoliczności okaże się, iż realizacja danego przedmiotu w zwykłym trybie nie będzie możliwa.
Do podania należy dołączyć zgodę wykładowcy na prowadzenie zajęć w trybie indywidualnym wyrażoną pisemnie lub w wiadomości mailowej wysłanej ze służbowego konta mailowego w domenie SGH.
Rozpatrując podanie o uruchomienie zajęć w trybie indywidualnym, Dziekan kieruje się oceną indywidualnej sytuacji studenta oraz racjonalnością ekonomiczną, w szczególności uwzględniając, czy student będzie mógł zrealizować dany przedmiot w dalszym toku swoich studiów.
W przypadku uzyskania zgody Dziekana na realizację zajęć w trybie indywidualnym, obowiązek zwrócenia się do wykładowcy w sprawie ustalenia trybu przeprowadzenia zajęć oraz terminów, metod i kryteriów oceniania spoczywa na studencie.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem 1.10.2021 r. i obowiązuje do odwołania.
- Zasady przydziału na zajęcia
Przydział na zajęcia następuje z uwzględnieniem pozycji rankingowej wynikającej z tabeli z bonusami i w sytuacji, kiedy jest to możliwe do wyznaczenia, ze skumulowanej średniej ocen ze studiów lub punktów rekrutacyjnych. Rankingi tworzone są niezależnie dla każdego przedmiotu. Przydziały są dokonywane w kolejności od przedmiotów podstawowych, przez kierunkowe i związane z kierunkiem, a na przedmiotach wolnego wyboru skończywszy. W przypadku wystąpienia kolizji przedmiotów preferowanych przez studenta, wybierana jest inna grupa zajęciowa (identyfikowana na podstawie zagregowanych preferencji wszystkich studentów) z dostępnymi miejscami.
Bonusy:
- przedmiot angielski, student studiów angielskojęzycznych - 10,0
- student podwójnego dyplomu - 20,0
- student wymiany studenckiej - 18,0
- przedmiot obowiązkowy na zakładanym etapie studenta - 10,0
- przedmiot obowiązkowy na cyklu późniejszym niż zakładany etap studenta - 5,0
- przedmiot obowiązkowy na cyklu wcześniejszym niż zakładany etap studenta - 10,0
- zakładany etap studenta to semestr pierwszy - 1,0
- zakładany etap studenta to semestr drugi - 2,0
- zakładany etap studenta to semestr trzeci - 4,0
- zakładany etap studenta to semestr czwarty - 6,0
- zakładany etap studenta to piąty semestr - 8,0
- zakładany etap studenta to szósty semestr - 10,0
- losowa liczba różnicująca studentów o tej samej charakterystyce na liście rankingowej (per przedmiot) - (0,0;1,0>
- Zasady jednorazowego wypisania się z przedmiotu
Zgodnie z regulaminem studiów student raz w czasie trwania studiów, najpóźniej na miesiąc po rozpoczęciu zajęć, może wskazać przedmiot, którego niezaliczenie nie będzie miało wpływu na zaliczenie semestru lub roku studiów, co oznacza jego usunięcie z deklaracji na bieżący semestr. Nie dotyczy to przedmiotów określonych w programie studiów jako obowiązkowe.
Zasady wypisywania się z zajęć:- Można wypisać się jedynie z przedmiotów, które nie są obowiązkowe, co oznacza, że nie można wypisywać się z przedmiotów podstawowych, obowiązkowych przedmiotów kierunkowych, lektoratów oraz WF-u. Ponadto, nie można wypisywać się z przedmiotów powtarzanych. Wypisanie się z przedmiotu powtarzanego skutkowało będzie brakiem możliwości zaliczenia semestru.
- Każdy z przedmiotów dostępnych w formularzu jest opisany w sposób sugerujący, czy wypisanie z niego jest możliwe czy też nie. Niemniej z uwagi na różny status tych samych przedmiotów dla poszczególnych studentów (związany z różnymi kierunkami studiów, etc.), ww. informację należy traktować jedynie jako wskazówkę wymagającą weryfikacji (tj. sprawdzenia z indywidualnym programem i planem studiów).
- W formularzu student ma możliwość wyboru tylko jednego przedmiotu.
- Wybór przedmiotu dokonany przez studenta jest zapisywany w bazie danych. Niemniej w okresie udostępnienia formularza istnieje możliwość zmiany decyzji i wybrania innego przedmiotu z listy lub całkowitego wycofania prośby.
- W przypadku przedmiotów rozpoczynających się w połowie semestru nie będzie można się wypisać elektronicznie (tj. trzeba będzie złożyć podanie z prośbą o wypisanie; w podaniu należy się powołać na § 23 pkt 12 Regulaminu Studiów).
- Po upływie terminu składania wniosków, Dziekan po weryfikacji zgłoszenia podejmuje decyzję. Wskazanie przedmiotu i zapisanie w systemie prośby o wypisanie nie jest równoznaczne z akceptacją wniosku.
- Jeżeli decyzja dot. wypisania z danego przedmiotu będzie pozytywna, wówczas w kolumnie „Decyzja” pojawi się adnotacja „Przedmiot skasowany” (w przeciwnym razie pojawi się adnotacja „Wniosek odrzucony”).
Dziekanat Studium Licencjackiego – Sekretariat
al. Niepodległości 162
tel.: 22 564 98 55
e-mail: dsl@sgh.waw.pl
Obsługa studentów – Studium Licencjackie