Deklaracje semestralne – Studium Licencjackie

Deklaracje studenckie składane są w USOSweb w określonych przez dziekana terminach.

Zgodnie z Regulaminem studiów do zaliczenia semestru wymagane jest 30 pkt ECTS. Prosimy o racjonalne i rozważne dokonywanie wyboru przedmiotów, gdyż wypisywanie się z zajęć będzie możliwe jedynie w I turze II etapu deklaracji. 

Studenci, którzy podczas deklaracji nie dokonają wyboru przedmiotów obowiązkowych przypisanych do danego semestru w planie studiów (a nie zrealizowali ich we wcześniejszych semestrach), zostaną na nie dopisani decyzją dziekańską. Wyjątek stanowią lektoraty (zapisów dokonuje Centrum Nauki Języków Obcych po kontakcie ze strony studenta) oraz zajęcia z wychowania fizycznego (zapisy są prowadzone przez Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu w określonych terminach dostępnych na stronie CWFiS – UWAGA oddzielna rejestracja w USOSweb

Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu 


Harmonogram deklaracji na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 - JEDNORAZOWE WYPISYWANIE SIĘ Z ZAJĘĆ

JEDNORAZOWE WYPISYWANIE SIĘ Z ZAJĘĆ

  • 16 października 2024 (środa) godz. 10.00 – 4 listopada 2024 (poniedziałek) godz. 10.00

Zgodnie z §23 pkt 12 Regulaminu studiów możliwe jest jednorazowe wypisanie się zajęć nieobowiązkowych. Złożony przez system wniosek będzie zweryfikowany do 8 listopada 2024 (piątek).

Harmonogram deklaracji na semestr letni roku akademickiego 2024/2025

Studenci składający deklarację przedmiotów na semestr letni 2024/2025 

PIERWSZY ETAP WYBORÓW STUDENCKICH – PREFERENCJE

  • 2 listopada 2024 (sobota) godz. 10.00 – 6 listopada 2024 (środa) godz. 10.00

Pierwszy etap deklaracji ma na celu zebranie informacji dotyczących liczby chętnych na poszczególne zajęcia. Zgromadzone dane stanowią podstawę decyzji o ich uruchomieniu. Zasady uruchamiania zajęć reguluje zarządzenie Rektora nr 61 z dnia 11 sierpnia 2021 r. w sprawie limitów liczebności grup dla poszczególnych rodzajów zajęć dydaktycznych i zasad rozliczania niektórych zajęć. 

UWAGA: Do momentu zamknięcia etapu preferencji można swobodnie zmieniać zawartość koszyka, czyli dodawać i usuwać z niego przedmioty. Należy jednak pamiętać, że po zakończeniu etapu preferencji nie będzie możliwości wypisania się z przedmiotów obowiązkowych (za wyjątkiem szczególnych przypadków kolizji).  

 

  • 8 stycznia 2025 (środa)

Publikacja na stronie dziekanatu wstępnego planu zajęć w semestrze zimowym 2024/2025

 

DRUGI ETAP WYBORÓW STUDENCKICH

  • Pierwsza tura – usuwanie kolizji oraz wypisywanie się z przedmiotów nieobowiązkowych  

11 stycznia 2025 (sobota)  godz. 10.00 – 14 stycznia 2025 (wtorek) godz. 10.00

W pierwszej turze drugiego etapu możliwe jest usuwanie przedmiotów kolizyjnych oraz wypisanie się z przedmiotów nieobowiązkowych.  Tura jest dostępna wyłącznie dla studentów, którzy brali udział w pierwszym etapie deklaracji (preferencjach). 

UWAGA - wypisanie się z przedmiotów nieobowiązkowych jest możliwe tylko i wyłącznie w tej turze deklaracji studenckich, nastomiast w przypadku zajęć obowiązkowych wypisanie możliwe jest tylko w szczególnych przypadkach opisanych w instrukcji. 

Przedmioty, które  pozostaną w koszyku po pierwszej turze, będą obowiązkowe do realizacji w przyszłym semestrze. Dokonane zapisy na przedmioty pozostaną wiążące w kolejnych turach i nie będzie możliwości wypisania się z nich. Osoby, które zostały zapisane na dany przedmiot po preferencjach, mają zagwarantowane miejsce w grupie o ile nie wystąpi kolizja w planie zajęć. 

Równolegle będzie odbywała się giełda przedmiotów, w trakcie której możliwa jest zamiana grup zajęciowych.  

W czasie trwania pierwszej tury nie ma możliwości zapisu na żadne zajęcia. Dopisywanie do zajęć będzie miało miejsce w kolejnych turach.

 

  • 15 stycznia 2025 (środa) – 16 stycznia 2025 (czwartek) 

Przerwa techniczna – automatyczne usunięcie kolizji (jeśli kolizja dotyczy przedmiotu obowiązkowego i nieobowiązkowego, z planu zostanie usunięty nieobowiązkowy; jeśli natomiast kolidują ze sobą przedmioty obowiązkowe, zostaną usunięte wszystkie). 

 

  • Druga tura drugiego etapu – dopisywanie do uruchomionych zajęć przez studentów, którzy uczestniczyli w pierwszym etapie wyborów (preferencjach)

17 stycznia 2025 (piątek) godz.10.00 – 21 stycznia 2025 (wtorek) godz. 10.00

W tym etapie istnieje możliwość zgłoszenia prośby o zapisanie na uruchomione zajęcia. Jeśli na zajęcia chęć zapisu zgłosi więcej osób niż wynosi dostępny limit wolnych miejsc, po zakończeniu tej tury zostanie przeprowadzony ranking, w wyniku którego do grupy zostaną zapisani studenci z najwyższym miejscem w rankingu. Warto zatem przemyśleć wybór grup – być może lepiej złożyć prośbę o dopisanie się do grupy z mniejszą liczbą chętnych i mieć większą szansę, że po rankingu zapis nie zostanie anulowany.

Do momentu zamknięcie tury istnieje możliwość zgłaszania próśb o dopisanie do grup oraz ich wycofywanie. Po zakończeniu tury nie będzie już możliwości wypisania się z zajęć, które pozostaną w koszyku.  

 

  • 23 stycznia 2025 (czwartek) – 24 stycznia 2025 (piątek)  

Przerwa techniczna – ranking i przydział na zajęcia 

 

  • Trzecia tura drugiego etapu – dopisywanie do uruchomionych zajęć w miarę wolnych miejsc

25 stycznia 2025 (sobota) godz. 10.00 – 29 stycznia 2025 (środa) godz. 10.00 

W tej turze biorą udział wszyscy studenci, w tym po raz pierwszy osoby, które nie wzięły udziału w pierwszym etapie deklaracji (preferencjach). W trakcie trzeciej tury istnieje możliwość dopisania się do uruchomionych zajęć w miarę wolnych miejsc (zasada „kto pierwszy, ten lepszy”). 

Równolegle będzie odbywała się giełda przedmiotów.

Do momentu zamknięcie tury istnieje możliwość dopisywania oraz wypisywania się z zajęć deklarowanych w trakcie jej trwania. Po zakończeniu tury nie ma możliwości wypisania się z przedmiotów, które pozostaną w koszyku.

 

  • 31 stycznia 2025 (piątek)

Publikacja na stronie dziekanatu planu zajęć w semestrze letnim 2024/2025

 

TRZECI ETAP WYBORÓW STUDENCKICH 

  • 1 lutego 2025 (sobota) godz. 10.00 – 6 lutego 2025 (czwartek) godz. 10.00

W trakcie tego etapu istnieje możliwość dopisania się do uruchomionych zajęć, w miarę wolnych miejsc (zasada „kto pierwszy, ten lepszy”). Brak możliwości wypisywania się z przedmiotów zadeklarowanych na wcześniejszych etapach.

DODATKOWY ETAP DOPISYWANIA SIĘ STUDENTÓW DO ZAJĘĆ „ZA ZGODĄ WYKŁADOWCÓW” 

  • 14 lutego 2025 (piątek) godz. 10.00 – 19 lutego 2025 (środa) godz. 10.00

W tym etapie możliwe jest złożenie prośby o dopisania do zajęć. Jeśli w grupie są wolne miejsca, prośby zostaną zaakceptowane automatycznie. Natomiast jeżeli limit miejsc został wyczerpany, niezbędne jest potwierdzenie przez wykładowcę przyjęcia do grupy w systemie USOS do 20 lutego 2025.

 

JEDNORAZOWE WYPISYWANIE SIĘ Z ZAJĘĆ

  • 28 lutego (piątek) godz. 10.00 – 17 marca 2025 (poniedziałek) godz. 10.00

Zgodnie z §23 pkt 12 Regulaminu studiów możliwe jest jednorazowe wypisanie się zajęć nieobowiązkowych. Złożony przez system wniosek zostanie zweryfikowany do 20 marca 2025 (czwartek).

Zapisy na seminarium licencjackie

ZAPISY NA SEMINARIUM LICENCJACKIE NA SEMESTR LETNI 2024/2025

29 października 2024 (wtorek) godz. 10.00 – 14 lutego 2025 (piątek) do końca dnia

Złożona przez system prośba o dopisanie do seminarium licencjackiego wymaga akceptacji przez promotora w systemie USOS do 21 lutego 2025 do końca dnia.


Instrukcja w sprawie deklaracji studenckich, trybu indywidualnego oraz zapisów na seminarium licencjackie  (obowiązuje od dnia 20 grudnia 2024 r.)

W nawiązaniu do par. 3, 12 oraz 19 Regulaminu Studiów wprowadza się następujące zasady:

1.    Student zobowiązany jest do złożenia deklaracji semestralnej na następny semestr zgodnie z harmonogramem publikowanym na stronie DSL. Niezłożenie deklaracji może być traktowane jako niepodjęcie studiów i stanowić przesłankę do skreślenia z listy studentów.
2.    W pierwszej kolejności należy wybrać zajęcia obowiązkowe na danym semestrze studiów, zgodnie z określoną przez dziekana lub Radę Programową właściwego kierunku sekwencją ich realizacji. W przypadku niewybrania przez studenta przedmiotów obowiązkowych dziekan ma prawo ingerować w zawartość deklaracji.
3.    W przypadku nieuruchomienia zajęć z przedmiotu student może ubiegać się o ich realizację w trybie indywidualnym, składając podanie w systemie USOS w ciągu jednego miesiąca od rozpoczęcia semestru. Do podania należy załączyć zgodę wykładowcy wyrażoną pisemnie lub w wiadomości mailowej wysłanej z konta służbowego w domenie SGH. 
4.    Wybór seminarium licencjackiego jest obowiązkowy do końca piątego semestru studiów, zgodnie z ogłaszanym harmonogramem zapisów i odbywa się poprzez zaakceptowanie przez promotora zgłoszenia w systemie USOS. Seminarium licencjackie można realizować na piątym lub szóstym semestrze studiów. 
5.    Brak wyboru seminarium we właściwym terminie może skutkować dopisaniem studenta do promotora wskazanego przez dziekana. 
6.    W uzasadnionych przypadkach możliwa jest zmiana promotora. W tym celu należy złożyć w systemie USOS wniosek, z dołączoną zgodą dotychczasowego oraz nowego promotora. Zmiana promotora nie stanowi przesłanki do wnioskowania o przedłużenie terminu złożenia pracy licencjackiej. 
 

Instrukcja wchodzi w życie z dniem 20.12.2024.

 

Zasady przydziału na zajęcia 

Przydział na zajęcia następuje z uwzględnieniem pozycji rankingowej wynikającej z tabeli z bonusami i w sytuacji, kiedy jest to możliwe do wyznaczenia, ze skumulowanej średniej ocen ze studiów lub punktów rekrutacyjnych. Rankingi tworzone są niezależnie dla każdego przedmiotu. Przydziały są dokonywane w kolejności od przedmiotów podstawowych, przez kierunkowe i związane z kierunkiem, a na przedmiotach wolnego wyboru skończywszy. W przypadku wystąpienia kolizji przedmiotów preferowanych przez studenta, wybierana jest inna grupa zajęciowa (identyfikowana na podstawie zagregowanych preferencji wszystkich studentów) z dostępnymi miejscami.

Bonusy:

  • przedmiot angielski, student studiów angielskojęzycznych - 10,0
  • student podwójnego dyplomu - 20,0
  • student wymiany studenckiej - 18,0
  • przedmiot obowiązkowy na zakładanym etapie studenta - 10,0
  • przedmiot obowiązkowy na cyklu późniejszym niż zakładany etap studenta - 5,0
  • przedmiot obowiązkowy na cyklu wcześniejszym niż zakładany etap studenta - 10,0
  • zakładany etap studenta to semestr pierwszy - 1,0
  • zakładany etap studenta to semestr drugi - 2,0
  • zakładany etap studenta to semestr trzeci - 4,0
  • zakładany etap studenta to semestr czwarty - 6,0
  • zakładany etap studenta to piąty semestr - 8,0
  • zakładany etap studenta to szósty semestr - 10,0
  • losowa liczba różnicująca studentów o tej samej charakterystyce na liście rankingowej (per przedmiot) - (0,0;1,0>
Zasady jednorazowego wypisania się z przedmiotu 

Zgodnie z regulaminem studiów student raz w czasie trwania studiów, najpóźniej na miesiąc po rozpoczęciu zajęć, może wskazać przedmiot, którego niezaliczenie nie będzie miało wpływu na zaliczenie semestru lub roku studiów, co oznacza jego usunięcie z deklaracji na bieżący semestr. Nie dotyczy to przedmiotów określonych w programie studiów jako obowiązkowe. 
Zasady wypisywania się z zajęć:

  • Można wypisać się jedynie z przedmiotów, które nie są obowiązkowe, co oznacza, że nie można wypisywać się z przedmiotów podstawowych, obowiązkowych przedmiotów kierunkowych, lektoratów oraz WF-u. Ponadto, nie można wypisywać się z przedmiotów powtarzanych. Wypisanie się z przedmiotu powtarzanego skutkowało będzie brakiem możliwości zaliczenia semestru.
  • Każdy z przedmiotów dostępnych w formularzu jest opisany w sposób sugerujący, czy wypisanie z niego jest możliwe czy też nie. Niemniej z uwagi na różny status tych samych przedmiotów dla poszczególnych studentów (związany z różnymi kierunkami studiów, etc.), ww. informację należy traktować jedynie jako wskazówkę wymagającą weryfikacji (tj. sprawdzenia z indywidualnym programem i planem studiów).
  • W formularzu student ma możliwość wyboru tylko jednego przedmiotu.
  • Wybór przedmiotu dokonany przez studenta jest zapisywany w bazie danych. Niemniej w okresie udostępnienia formularza istnieje możliwość zmiany decyzji i wybrania innego przedmiotu z listy lub całkowitego wycofania prośby.
  • W przypadku przedmiotów rozpoczynających się w połowie semestru nie będzie można się wypisać elektronicznie (tj. trzeba będzie złożyć podanie z prośbą o wypisanie; w podaniu należy się powołać na § 23 pkt 12 Regulaminu Studiów).
  • Po upływie terminu składania wniosków, Dziekan po weryfikacji zgłoszenia podejmuje decyzję. Wskazanie przedmiotu i zapisanie w systemie prośby o wypisanie nie jest równoznaczne z akceptacją wniosku.
  • Jeżeli decyzja dot. wypisania z danego przedmiotu będzie pozytywna, wówczas w kolumnie „Decyzja” pojawi się adnotacja „Przedmiot skasowany” (w przeciwnym razie pojawi się adnotacja „Wniosek odrzucony”).

USOSweb