Wartość umiejętności kulturowych w Europie (CLiViE)

Projekt Cultural Literacies’ Value in Europe (CLiViE) będzie rozwijał metodologię teorii zmiany (ToC) oraz zastosowanie stopy społecznego zwrotu z inwestycji (SROI) w celu lepszego zrozumienia wpływu edukacji kulturalnej i artystycznej na spójność społeczną. W projekcie szczegółowo opisany zostanie związek między nakładami, produktami a rezultatami społecznymi i ekonomicznymi edukacji kulturalnej i artystycznej. 

Projekt będzie realizowany w czterech głównych fazach: „mapowania” edukacji opartej na sztuce w kontekście uczenia się umiejętności kulturowych w różnych środowiskach edukacyjnych i na różnych etapach edukacji młodego człowieka, „oceny” edukacji artystycznej, aby pomóc zidentyfikować i ocenić jej rzeczywiste produkty i rezultaty, „wyceny” działań edukacyjnych opartych na sztuce poprzez obliczenie ich wpływu, aby w większym stopniu przyczyniać się do zrozumienia tego, „gdzie”, „kiedy”, „co” i „w jaki sposób” rozwija się i różnicuje wiedzę młodych ludzi na temat kultury w różnych środowiskach uczenia się oraz wspiera edukację poprzez opracowanie innowacyjnego zestawu praktyk i materiałów, które mają wspierać nauczycieli.

Projekt CLiViE jest finansowany w ramach HORIZON-CL2-2023-HERITAGE-01-07 – Promowanie umiejętności kulturowych poprzez edukację artystyczną w celu wspierania włączenia społecznego i skupia multidyscyplinarny zespół złożony z 13 partnerów z 8 krajów.

Kierownik projektu:
dr Grzegorz Maśloch
Dofinansowanie dla SGH:
138 375 EUR
Wartość projektu:
2 999 890 EUR
Instytucja finansująca:
KE: Horyzont
Data realizacji:
Marzec 2024 - luty 2027
Kategoria według klasyfikacji Web of Science:
Social Sciences, Mathematical Methods
Jednostka organizacyjna:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie » Kolegia » Kolegium Zarządzania i Finansów » Katedra Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego
.