Projekt Cultural Literacies’ Value in Europe (CLiViE) będzie rozwijał metodologię teorii zmiany (ToC) oraz zastosowanie stopy społecznego zwrotu z inwestycji (SROI) w celu lepszego zrozumienia wpływu edukacji kulturalnej i artystycznej na spójność społeczną. W projekcie szczegółowo opisany zostanie związek między nakładami, produktami a rezultatami społecznymi i ekonomicznymi edukacji kulturalnej i artystycznej.
Projekt będzie realizowany w czterech głównych fazach: „mapowania” edukacji opartej na sztuce w kontekście uczenia się umiejętności kulturowych w różnych środowiskach edukacyjnych i na różnych etapach edukacji młodego człowieka, „oceny” edukacji artystycznej, aby pomóc zidentyfikować i ocenić jej rzeczywiste produkty i rezultaty, „wyceny” działań edukacyjnych opartych na sztuce poprzez obliczenie ich wpływu, aby w większym stopniu przyczyniać się do zrozumienia tego, „gdzie”, „kiedy”, „co” i „w jaki sposób” rozwija się i różnicuje wiedzę młodych ludzi na temat kultury w różnych środowiskach uczenia się oraz wspiera edukację poprzez opracowanie innowacyjnego zestawu praktyk i materiałów, które mają wspierać nauczycieli.
Projekt CLiViE jest finansowany w ramach HORIZON-CL2-2023-HERITAGE-01-07 – Promowanie umiejętności kulturowych poprzez edukację artystyczną w celu wspierania włączenia społecznego i skupia multidyscyplinarny zespół złożony z 13 partnerów z 8 krajów.