Studia Podyplomowe HR Biznes Partner
Studia Podyplomowe HR Biznes Partner to pierwsze studia podyplomowe w Polsce oparte na koncepcji biznes partneringu, która zakłada wsparcie strategii biznesowej organizacji przez działania w obszarze HR realizowane przez HR Biznes Partnera.
Merytoryczny program – łączący wiedzę teoretyczną z praktyką działania organizacji
Renomowana kadra – najlepsi wykładowcy i wiodący polscy specjaliści, prezesi, partnerzy firm konsultingowych
Kompleksowa wiedza – książki związane z przedmiotem zajęć dydaktycznych oraz bogate materiały dydaktyczne
Dlaczego warto?
- Jakość studiów podyplomowych realizowanych w ramach Instytutu Zarządzania SGH potwierdza ponad 10 000 zadowolonych absolwentów, w tym ponad 1500 absolwentów z obszaru HR.
- Każdy absolwent ma możliwość dołączenia do grona członków Polskiego Stowarzyszenia HR Partneringu (zwolnienie ze składek za pierwszy rok uczestnictwa, zniżki certyfikacyjne, bezpłatne uczestnictwo w webinarach) oraz certyfikacji na poziomie europejskim.
- Studia zapewniają niepowtarzalną, w opinii wszystkich absolwentów, atmosferę, życzliwość oraz stworzenie przestrzeni dla zbiorowej formy przyjaźni studentów, która często procentuje w procesach przemieszczania się na rynku pracy.
- Współpracujemy z ekspertami z: Human Resources Development Claster i Ernst&Young Academy of Busines oraz konsultantami i Partnerami z renomowanych firm doradczych: Neumann, Management Instytut, Deloitte&Touche, Keystone Consulting, Hrtec sp. z o.o. oraz HRsys.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe HR Biznes Partner są dla wszystkich, którzy:
- zaczynają karierę zawodową i chcą działać w obszarze „człowiek w organizacji”,
- chcą dokonać reorientacji zawodowej,
- chcą zmienić swoją pozycję w organizacji ze specjalistycznej na strategiczną,
- chcą skutecznie zaistnieć na rynku pracy.
Program
Blok I. Strategie Biznesowe w zarządzaniu efektywnością procesów HR (28 godz.)
- Strategie biznesowe
- Analiza strategiczna
- Planowanie strategiczne
- Wdrażanie strategii – strategiczna karta wyników
- Biznesowa transformacja służb HR – strategie HR współprzyczyniające się do sukcesu strategii ogólnej organizacji
- Filozofia TQM w procesie konstruowania i wdrażania strategii HR – najnowsze trendy
Blok II. Rodzaje struktur organizacyjnych oraz geograficzne umiejscowienie firmy jako determinanty funkcjonowania HR BP (4 godz.)
- Nowoczesne struktury organizacyjne
- Globalizacja i jej wpływ na geograficzne rozmieszczenie elementów struktur organizacyjnych
- Posadowienie HR BP w strukturze organizacyjnej
Blok III. Prawo pracy w perspektywie polskiej i Ue (16 godz.)
- Podstawowe konstrukcje prawa pracy w Polsce
- Unijne rozwiązania w zakresie prawa pracy istotne w zarządzaniu organizacją
- Administrowanie kadrami i system informacji kadrowej
Blok IV. Charakterystyka HR Biznes Partnera (14 godz.)
- Jednostki biznesowe jako przestrzeń działania HR BP
- Interesariusze HR BP
- Role HR BP - nowe i tradycyjne role HR
- Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności HR BP
- Psychologiczny profil HR BP
- Osobowość a praca – czy każdy może być HR BP
- Kierunki rozwoju kariery HR BP
Blok V. Tworzenie systemu zarządzania kapitałem ludzkim (10 godz.)
- Najnowsze trendy i koncepcje w zarządzaniu kapitałem ludzkim
- Determinanty HR w strategii konkurencji i strategii rozwoju wewnętrznego organizacji
- Struktura celów HR oraz fazy i struktura procesu kadrowego
- Planowanie kapitału ludzkiego w organizacji – rodzaje planów
- Koordynacja planów biznesowych z planami kapitału ludzkiego
Blok VI. Funkcjonowanie systemu zarządzania kapitałem ludzkim (32 godz.)
- Rekrutacja, dobór, zatrudnienie, adaptacja zawodowa i społeczna
- Systemy motywacyjne – płacowe i pozapłacowe
- Rozwój osobisty oraz rozwój karier zawodowych
- Oceny pracownicze (systemowe, bieżące, wyrywkowe)
- Szkolenie i doskonalenie pracowników i kadry kierowniczej
- Kontrola funkcji kadrowej
Blok VIi. Kierowanie ludźmi w organizacji (14 godz.)
- Kultura organizacyjna – wpływ na procesy kierowania zespołami
- Role i funkcje menedżera liniowego i HR BP
- Władza organizacyjna i jej skuteczność – pokolenie XYZ
- Style i techniki kierowania zespołami
Blok VIII: Metody i techniki wykorzystywane w pracy HR BP (52 godz.)
- Wykorzystanie technik IT w wykonywaniu zadań HR przez HR BP
- Techniki szybkiej pracy z informacją
- Techniki menedżerskie
- Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie projektami kadrowymi
- Zarządzanie czasem – zasady Time management
- Skuteczne negocjacje
- Rozwiązywanie konfliktów
- Stres osobisty i zawodowy – sposoby ograniczania jego wpływu na efektywność działania
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
- Przeciwdziałanie mobbingowi organizacyjnemu i osobistemu
Blok IX. Kompetencje HR BP (16 godz.)
- Inteligencja emocjonalna oraz kompetencje społeczne
- Kompetencje profesjonalne
- Wiedza biznesowa
Blok X. Formułowanie i rozwiązywanie problemów organizacyjnych oraz podejmowanie decyzji kierowniczych (6 godz.)
- Rozpoznawanie, formułowanie i rozwiązywanie problemów organizacyjnych
- Podejmowanie decyzji kierowniczych
Kierownik studiów
Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).
Wykładowcy
Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dyrektor Instytutu Zarządzania. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego SGPiS, kierunku organizacja i zarządzanie. Od 28 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi.
Profesor uczelni w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka SGH oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych. Kierownik studiów podyplomowych realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi.
Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego w Instytucie Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie). Wykładowca (studia pierwszego i drugiego stopnia, podyplomowe oraz MBA). Doświadczony konsultat, członek zespołów eksperckich i autor ekspertyz dla biznesu (m.in. PWPW S.A., PEKAES S.A., Pekao Leasing, Adamed).
Kierownik Zakładu Strategii Personalnych SGH. Jest absolwentem Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadził szkolenia z zakresu negocjacji dla ponad stu przedsiębiorstw przemysłowo – handlowo – usługowych. Brał udział przy opracowywaniu ekspertyz z zakresu zarządzania dla szeregu polskich i zagranicznych firm.
Konsultant HR, który specjalizuje się we wdrażaniu i optymalizacji procesów personalnych w organizacji. Ukończył dwa fakultety. Pierwszy z zakresu politologii, drugi z zakresu prawa na Uniwersytecie Gdańskim. Absolwent dwuletniego studium pedagogicznego z zakresu andragogiki osób dorosłych na Uniwersytecie Gdańskim uzyskując uprawnienia edukacyjne.
Doktor habilitowany nauk prawnych zatrudniony na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Partner w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Jest członkiem Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Centrum Nietypowych Stosunków Zatrudnienia Uniwersytetu Łódzkiego.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, doktor nauk o zarządzaniu. Założyciel oraz Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner. Ekspert w obszarze zarządzania efektywnością pracowników oraz organizacji. Strategic HR Business Partner w firmie Emergo.
Psycholog, trenerka, mediatorka, konsultantka. Prowadzi specjalistyczne szkolenia dla grup menedżerów i zespołów pracowniczych z zakresu zarządzania zespołami, pracy z grupą, rozwiązywania konfliktów, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji oraz zarządzania różnorodnością.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunku Organizacja i Zarządzanie. Stypendystka rządu kanadyjskiego w programie Master of Business Administration dla pracowników naukowych na Universite du Quebec w Montrealu. Stażystka L’Institut d’Etudes Politiques (IEP) de Paris w obszarze strategii komunikacji instytucji z otoczeniem.
Odbyła staż w Londynie (Tack Training International) w zakresie marketingu i negocjacji handlowych oraz warsztaty w zakresie budowania wartości firmowych i wdrażania zmian organizacyjnych w Paryżu (Stratelium). Jest doświadczonym doradcą i trenerem biznesowym, prowadzącym zajęcia w dziedzinie zarządzania dla menedżerów. Tworzy długofalowe projekty rozwojowe dla kadry zarządzającej. Jako konsultant i coach przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany strukturalne i organizacyjne. Realizuje cykle szkoleniowe, wspierające różnorodne cele biznesowe. Jej pasją zawodową jest podkreślanie znaczenia sprawnego wykorzystania narzędzi komunikacji w zarządzaniu ludźmi i procesach wdrażających zmiany organizacyjne. Stale współpracuje z EY Academy of Business w zakresie prowadzenia szkoleń dla firm w dziedzinie zarządzania. Współpracuje także ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie prowadzenia zajęć na menedżerskich studiach podyplomowych. Wybrane działania zawodowe: Opracowanie koncepcji i przeprowadzenie warsztatów w obszarze zarządzania dla kluczowych menedżerów w firmach (zarząd, top management). Stworzenie i realizacja programów Akademii Talentów dla menedżerów i specjalistów z dużym potencjałem. Stworzenie i realizacja programu warsztatów dla kadry kierowniczej w zakresie zarządzania zmianą organizacyjną. Doradztwo organizacyjne i coaching menedżerski w projektach zmian organizacyjnych. Stworzenie i realizacja programów warsztatów, doskonalących komunikację wewnętrzną i współpracę w zespołach. Realizacja projektów budowania wartości firmowych. Przygotowanie i przeprowadzenie assessmentów rekrutacyjnych i rozwojowych.
Adiunkt Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Obecnie partner w Keystone Business Advisory, firmie, która specjalizuje się w realizacji projektów HR z zakresu High Value Consulting, ze szczególnym uwzględnieniem prac w obszarze systemów motywacyjnych.
Ekspert ZZL. Prezes HRport oraz Business Partner ForFuture, współpracownik HRtec oraz Fundacji Obserwatorium Zarządzanie. Wykładowca kilku uczelni (w tym: Akademia Leona Koźmińskiego, SGH). Członek ASTD (American Society for Training & Development) oraz ISPI (International Society for Performance Management).
Trener, konsultant i coach. Od 2012 roku pełni funkcję prezesa firmy doradczej BPI Polska. Zarządza w BPI częścią operacyjną firmy oraz odpowiada za dział Zarządzania Zmianą. Jako coach ICC zajmuje się rozwojem kadry menedżerskiej i zespołów, doradza zarządom polskich przedsiębiorstw, szefom projektów oraz szkoli zespoły projektowe.
Zastępca dyrektora w Centrum Współpracy Międzynarodowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i kierownik akademicki programu CEMS, absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGH. Stypendysta rządu kanadyjskiego oraz Fundacji Mellona (USA) – odbył staże naukowe w uniwersytetach Carleton (Ottawa), Calgary, University of British Columbia w Vancouver oraz Carlson School of Management w Uniwersytecie Minnesota.
Od 15 lat związana z szeroko pojętym rynkiem usług HR. Na swoim koncie ma zarówno operacyjne zaangażowanie w projekty HR, jak również rozwój oraz zarządzanie lokalnymi oraz międzynarodowymi firmami rekrutacyjnymi, które z sukcesem wprowadziła na rynek polski, przeprowadzając je od fazy start-up’u do stabilnej organizacji.
dr Anna Krejner-Nowecka jest adiunktem w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zakład Strategii Personalnych). Specjalizuje się w problematyce międzynarodowego zarządzanie zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania różnorodnością (diversity management). W obszarze jej zainteresowań znajdują się również zachowania organizacyjne i zarządzanie zmianą.
Rekrutacja
Trwa rekrutacja na 21. edycję studiów.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach,
- przygotowanie indywidualnej bądź zespołowej pracy końcowej i jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8950 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 5000 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 3950 zł – płatna do 20 września 2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
e-mail: sgrego@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Zarządzania,
ul. Kielecka 43,
02-530 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele.
- Opłata za całość studiów: 8950 zł (możliwe raty).
Studia dostępne również w formule online
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
e-mail: sgrego@sgh.waw.pl
mgr Beata Chełstowska
tel.: +48 22 564 85 00
tel.: +48 501 710 900
e-mail: bczapl@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe